IDA HONEY OCH JAAG (Ev. 15+, watch out!)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > IDA HONEY OCH JAAG (Ev. 15+, watch out!)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Prutt
Elev |
Jag märkte ingenting. Jag bara fortsatte. Han bara fortsatte. Vi bara fortsatte. Plötsligt kände jag att det var någonting som fattades. Min handduk. Jag förflyttade snabbt händerna på hans bröstkorg och tryckte honom ifrån mig. Jag slängde mig ner på golvet och virade blixtsnabbt handduken omkring mig. Mina ögon var uppspärrade och jag andades snabbt.
"Vad fan håller du på med?" Jag reste mig och glodde uttryckslöst på honom. Jag var för chockad för någon åsikt, allt jag visste var att det här var fel. Mycket fel. Jag lät blicken svepa över min kropp. Allt duschande förgäves. Jag suckade djupt. "Du får vänta, ser det ut som. Du smutsade ner mig." Jag kände den röda färgen sätta sig på mina kinder, och jag flinade lite tafatt mot honom. "Så... Vad nu?" 16 apr, 2014 16:15 |
|
Borttagen
|
|| Morran ♥ ||
Jag nickade. - Ja, det har jag, suckade jag och såg lite ursäktande på henne. Det skulle vara trevligt att veta hennes namn också. Det började bli lite tråkigt att bara sitta och vänta där. Jag ville ut, och vi skulle börja den där grejen som man skulle presentera sig för varandra snart, fast jag ville ju vara ren också. Redan om en halv timme skulle det börja och det skulle ju ta ganska lång tid för mig att fixa håret och så vidare. Och ja, hon hade skyllt på mig först precis som jag hade gissat, men hon verkade ändå inte särskilt arg eller så. Tankarna snurrade inne i mitt huvud. Varför hade hon gjort då? Fast en större fråga var varför hade jag gjort samma sak tillbaka? Jag hatade ju henne. Eller gjorde jag det verkligen? Hon var ju inte så hemsk egentligen, men min t-shirt skulle hon betala. Det var ett som var säkert! 16 apr, 2014 16:48 |
|
Prutt
Elev |
"Jag är Leo, förresten." Jag ryckte på axlarna. Det var dags för mig att presentera mig. "Eller rättare sagt Leonie, men kalla mig Leo."
Jag gled långsamt ur handduken igen. "Jag duschar nu, det borde inte ta länge. Jag är bara smutsig på..." Jag krökte på nacken och undersökte min kropp. "Alla ställen du rört mig på." Uppgivet drog jag för det gammalmodiga, fula, blommiga duschdraperiet och lät vattnet ännu en gång skölja över mig. Efter ett par minuter var jag klar. Jag gick ut ur duschen och virade handduken extra hårt omkring mig för att undvika att den föll igen. Jag var inte ens generad, fick jag konstatera för mig själv. Jag hade inte hunnit tänka igenom saken än och jag var främst förvirrad just då. Jag gjorde en gest mot duschen och nickade. "Din tur." Jag avlägsnade mig snabbt från badrummet och småsprang emot min stuga. Något som inte alls oroade mig var vem min partner var, och det förvånade mig. Det kunde vara något värre peddo och så kom jag in i handduk. Jag ryckte bara på axlarna åt mina tankar. Det kunde vara en bra person också. 16 apr, 2014 19:14 |
|
Borttagen
|
Jag sprang till dörren och tittade efter henne.
- Min skjorta, du ska betala den! Ropade jag och låste sedan dörren för att duscha. Jag drog av mig kläderna och ställde mig under duschen och lät det varma vattnet skölja över min kropp. Det var skönt att få av sig spyorna och blodet som hade torkat fast i huden lite. Jag duschade snabbt, men så att jag blev ren iallafall. Jag visste inte riktigt vad som hände mellan mig och Leo eller vad hon nu hette. Först hatade hon mig och smutsade ner mig helt fullt och sen helt plötsligt kysste hon mig. Vad skulle hända till näst? Efter att jag duschat lindade jag snabbt en handduk irunt mig och tassade in till mitt och Mathias, som var den andra av de manliga ledarnas rum. Jag drog på mig ett par shorts och en vit t-shirt och sen ännu ett smycke till som var ett kors (♥). Mathias knackade på dörren. - Kommer du snart? Vi ska börja. Sade han och jag hörde hur han gick ut. Jag suckade och borstade snabbt igenom håret och rufsade till det lite innan jag gick ut i den svala kvällsluften. Alla utom Leo och jag då, stod i en ring och höll varandra i händerna. Det såg lite skrattretande ut. Jag ställde mig tillsammans med alla andra ledarna och tittade mot flickornas lilla röda stuga och undrade om det ännu skulle ta länge för Leo. Varför ville jag att hon var där? Hon hade ju förstört min t-shirt för helvete! || xD Han älskar sin t-shirt || 16 apr, 2014 19:32 |
|
Prutt
Elev |
Lama - Ska vi fortsätta, eller? :3 Vad tycker du?
24 apr, 2014 14:24 |
|
Borttagen
|
Yeeeeeees
1 maj, 2014 19:18 |
|
Prutt
Elev |
Jag möttes av en lång, mörkhårig kille, uppenbarligen rik, med en farlig glimt i ögat.
"Ser man på, jag vet inte ens ditt namn och jag gillar dig redan..." Jag mötte osäkert hans blick. "Kan du låta mig passera? Jag måste få på mig något." Plötsligt slog en tanke mig, och jag vände mig emot honom. "Vänta nu, vad gör du här? Tjejer och killar ska bo skilt." Jag korsade armarna och blängde på honom, men han bara skrattade retsamt. "Det tänkte jag också, men jag klagar inte." Jag höjde ett ögonbryn och glodde oförstående på honom. "Var fan ska jag byta om nu då?" "Det finns ett badrum. Fast det är helt okej om du vill byta om här." Jag tvekade inte en sekund utan plockade snabbt upp underkläder, shorts och T-shirt och rusade emot badrummet. Så snart jag bytt om var jag mig själv igen. Jag tog ett stöddigt steg emot honom och lutade huvudet lätt tillbaka. Just då jag skulle öppna munnen och börja slåss om min stuga avbröt han mig. "Kan du återgå till din förra position? Du distraherar mig." Han knäppte upp den översta skjortknappen och jag var nära att slå honom i ansiktet. "Fan ta dig!" Jag vände på klacken och marscherade ut ur stugan. || he's chuck omfg || || and sorry för dåligt och kakkainlägg! D: || 5 maj, 2014 17:03 |
|
Borttagen
|
Vi skulle börja med att presentara oss själva för alla andra. Ingen ville ha någon namnlek eller något liknande som man brukade ha på teatergrejer och så vidare. De verkade ha blivit för gamla, om man nu kunde bli för gammal för en namnlek. Alla tyckte att man istället bara skulle berätta sitt namn och sina intressen. Suck. Som tur var inte jag först, utan det var Liv. Hon berättade att hon hette Liv, hon hade en 2 årig dotter och en man och att hon gillade att laga mat... Intressant... Men efter henne var det jag och jag berättade att jag hette Max, gillade musik och så berättade jag om vem alla som tillhörde min familj. Något annat brydde jag mig inte om att berätta, som om någon ändå lyssnade? Jag lyssnade bara så mycket att jag hörde alla deltagarnas namn och om något annat brydde inte jag mig om.
En tjej tittade helatiden mot mig. Hon hade samma klädstil som jag, vilket jag konstigt nog tyckte att var skönt, trots att jag tyckte om att vara annorlunda och sticka ut lite extra. Men nu skulle alla inte bara glo bara på mig helatiden, inte för att jag brydde mig. Jag var ju ändå... 2 år äldre eller något, så de skulle nog inte våga se på mig. || Höhöhöh xD || Chuck kom och satte sig med alla andra. Han var sen som vanligt, och det var som om han ibland gjorde det på flit, bara för att visa att han fick göra som han ville. Han kom från en rik familj och vi hade någongång för typ hundra år sedan gått i samma skola. Typ i lågstadiet någongång. || som sagt, my computer dieeed || 5 maj, 2014 18:52 |
|
Prutt
Elev |
Killen kom småspringande bakom mig.
"Du tog väl inte illa upp? För jag kan nog få dig att tänka på annat om du vill..." Jag stannade och vände mig emot honom. "Kan du bara lämna mig ifred?" "För tillfället." Han nickade. "Förhoppningsvis ses vi snart igen." Hälften av deltagarna hade sagt sina namn och intressen då jag kom. Alldeles röd i ansiktet trängde jag in mig mellan två tjejer. "Och nu är det din tur!" En kvinna, troligtvis en av ledarna log brett mot mig och slog ivrigt ut med händerna. "Så, låt oss höra!" "Öh", mumlade jag och såg frågande på tjejen bredvid mig. Hon höjde ett ögonbryn, men svarade inte på min outtalade fråga. Jag mötte killens ögon. "Ditt namn och dina intressen", mimade han och jag nickade tacksamt. "Leo", började jag fundersamt. "Leo. Och mina intressen är... Jag sjunger. Och jag shoppar. Och simmar." "Topless", hörde jag någon fråga på andra sidan av folksamlingen. Jag himlade med ögonen. "Dröm vidare." 5 maj, 2014 19:00 |
|
Borttagen
|
Leo kom också om en stund och satte sig. Tjejerna brevid henne såg äcklade ut. Hon hade tydligen inte fixat håret sådär speciellt bra.
- Jag vet att hon badar toppless, jag har sett, sade Chuck retsamt och såg på Leo med ett brett flin och med en liten glimt i ögat. Typiskt honom. Skulle inte den här början saken med regler, namn och kartor över läger området snart vara slut? Alla förutom en del av ledarna såg uttråkade ut. Speciellt de äldre deltagarna. Klockan började snart bli ganska mycket. - Sådär ja. Nu får ni gå till era stugor och packa upp era saker. Jag, Max och Mathias kommer att vara i ledarstugan, så kom dit om ni undrar något. Efter en halv timme samlas vi vid grillplatsen och grillar korv och marshmallows, sade Liv glatt och började gå mot stugan. Alla började gå mot sina stugor. Iallafall de flesta. || koooooorrttt || 5 maj, 2014 19:17 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen