Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS

1 2 3 4 5 ... 11 12 13
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar




Jag gick ganska sakta mot Starbucks med pengarna i handen. Jag tittade mig omkring och märkte att det inte var så många ute.
När jag kom till SB så beställde jag en rosa jordgubbs smoothie.
"Det blir 59:90" sa kassörskan och jag tog smoothien och la femtiolappen på bänken.
"Ses!" ropade jag och sprang ut.

~

"Tjena" log jag mot Mimmi och kramade henne och hon log mot mig.
"Söt kjol" log hon och jag tittade ner på den.
"Tackar" fnissade jag och stack in armen under hennes. Vi gick armkrok till första lektionen, matte. Vi satte oss vid bänkarna bredvid varandra och jag berättade vad som hänt imorse.
"Men vad gulligt" utbrast Mimmi när jag berättade om Linus.
"Ja.." skrattade jag och härmade hans min. Det fick oss båda att skratta. Men vi tystnade när Marcie, den enda person som jag hatar, kom in i klassrummet.
"Fan" muttrade Mimmi och jag i mun på varandra.

that's all I got to say

16 mar, 2014 20:37

Borttagen

Avatar


Jag tittade på Marcies rygg och sedan ut genom fönstret.
Första lektionen var matte och jag lyssnade ointresserat på vad läraren sa och slog fingrarna mot bordet.
"Dåså, nu kan ni börja jobba på egen hand." log hon och delade ut matteböckerna. När jag fick min suckade jag och tittade på Rosie.
"Har du ett fasit?" frågade jag henne och hon skakade på huvudet.
"Hade tänkt fråga dig samma sak" log hon och jag suckade och sjönk ner på stolen. Jag öppnade boken på den sidan jag var på och tittade oförstående på talet Jag slog pennan mot bordet och bet mig i tungan. När lektionen var slut och jag jobbat tre tal på en hel timme gick jag och Rosie ut ur klassrummet i armkrok.
Vi gick mot våra skåp medan vi pratade om att de borde fixa så att lektionerna var mer intressanta.
"Vilken lektion har du?" frågade Rosie och jag tittade på mitt skema som jag hängt upp på insidan av mitt skåp.
"Geografi" stönade jag och Rosie tittade på sitt egna skema.
"Kemi" svarade hon och suckade.
"Okej, vi ses senare då" sa jag och hon nickade. Vi vinkade åt varandra och gick mot de olika klassrummen. När jag kom in såg jag Mateo och Dylan sitta vid ett bord. Jag gick mot dom och slog mig ner bredvid dom.

16 mar, 2014 20:46

Kola
Elev

Avatar




Jag gick sakta mot klassrummet när jag hörde någon komma springande bakom mig. Jag kände en stark arm läggas runt min midja och sedan lyfte någon upp mig, som en bebis. Jag skrattade och tittade på personen.
"Nämen hej Leo" fnissade jag.
"Nej nej, jag är superman" flinade han och satte ner mig. Jag skakade på huvudet och gick mot klassrummet.
"Ska du ha kemi?" frågade jag när han gick efter mig.
"Japp... Ska vi vara labbpartners i år?" frågade han och jag höjde på ögonbrynet.
"Öh... Kommer du ihåg sist vi gjorde ett kemiprojekt tillsammans?" frågade jag och han flinade.
"Vi skulle blanda något och det exploderade när läraren kom mot oss.." skrattade han och jag nickade leende åt minnet.
"Ja... Så det är ett ja. Jag ser fram emot att se vad som händer i år" sa jag med ironi i rösten. Han petade retsamt till mig på armen.
"Det var faktiskt ditt fel!" sa han och jag la en hand på hjärtat och låtsades bli sårad.
"Och hur, lilla Leo, kan det ha varit mitt fel?" frågade jag och han tittade på mig med en menande blick.
"Du sa att vi skulle hälla i dubbelt av vad det stod på 'receptet'." suckade han. "Citat; Det blir spännande"
"Så var det inte!" utbrast jag och letade efter i minnet.
"Det var faktiskt du som sa att det skulle bli spännande..." log jag och han la huvudet på sned.
"Skit samma, det var ändå din idé!" sa han och jag skrattade.
"Kanske det" flinade jag bara och gick före honom in i klassrummet och la min mobil i lådan som läraren tog hand om. Mobilerna kunde nämligen gå sönder om man råkade skvätta eller tappa någon vätska eller så på den.

that's all I got to say

17 mar, 2014 18:38

Borttagen

Avatar


"Hej Mimmi" log Dylan och jag nickade mot honom.
"Hej" sa jag och tittade mot Mr Doyce. "Jag hatar Geografi" suckade jag och lutade mig över bordet.
"Hey, det där skulle ju jag säga" muttrade Mateo och jag suckade åt honom.
"To bad" sa jag bara och suckade ännu en gång då Mr Doyce började tala. Han pratade om massa saker jag inte lyssnade på alls.
"Mimmi?" hörde jag Dylan säga och skakade om min arm. "Du somna" log han.
Jag satte mig upp och såg att lektionen var slut.
"Yey" flinade jag och vi gick tillsammans ut ur klassrummet. När vi kommit en bit kom Erik och la en hand på min axel och den andra på Jerrys.
"Whassup?" frågade han och vi vände oss mot honom.
"vad ser det ut som?" frågade jag och höll fram Geografi boken framför hans ögon.
Han knuffade mig och vi gick mot våra skåp. Jag la in boken och tittade på mitt skema.

17 mar, 2014 19:14

Kola
Elev

Avatar




Vi gick och satte oss närmast fönstret, som vi gjort förra året. Det stod några olika flaskor med vätskor i.
"Nå, när ni alla har satt er skulle jag vilja att vi börjar med lite säkerhetsåtgärder." sa han och log. Han skrev upp sitt namn på tavlan och vände sig sedan mot oss med ett leende.
"Okej, det kan hända mycket här, därför måste vi ha en utrymningsplan och alltid ha säkerhetsredskap till hands. Som glasögon, brandsläckare och sådant." började han och de elever som hade haft Mr Lappkin förr stönade. Han gick igenom detta varje dag. Jag tittade på Leo och mimade tråkigt. Han nickade instämmande och låtsades snarka. Jag fnissade och hoppade nästan till av att Mr Lappkin stod framför mig och hällde ut vätskorna.
"Vad håller du på med?" skrek jag och hoppade upp för att skydda min kjol.
"Nå, nu när vi har er uppmärksamhet, vad ska vi göra när något sånt här händer?" frågade han och Leo hjälpte mig snabbt.
"Backa undan. Förra året fick Dove någon blå, kletig sak på sig och hela hennes händer svällde upp" sa han och några i klassen flinade.
"Korrekt, Mr Howard" sa han och log mot honom. "Händer något ska ni bara backa undan, om det inte är något ofarligt så klart. Men är det farligt så låter ni mig ta hand om det" sa han lugnt och torkade upp allt.
"Får vi sitta ner nu?" frågade jag irriterat.
"Ja Ms Enchantment." sa han och nickade mot oss. Jag satte mig ner och suckade djupt. Den här lektionen skulle inte ta slut på evigheter...

~

"Yo, Roe!" ropade Mateo från sitt skåp. Jag gick dit och tittade surt på honom.
"Jag heter inte Roe" suckade jag och la händerna på mina höfter. Han himlade med ögonen.
"Whatever" sa han bara och öppnade skåpet och tog fram en bok.
"Är det sant? Att Mr Lappkin hällde ut något kletigt över er bänk?" skrattade han och jag nickade. Leo kom och nickade han med.
"Det var sjukt..." flinade han och jag Mateo skrattade.
"Ja, jag ser verkligen fram emot kemilektionen" sa han ironiskt och gav Leo ett 'killhandslag'.
"Ses" sa han och gick mot sitt klassrum.

that's all I got to say

18 mar, 2014 16:27

Borttagen

Avatar


"Jag har basketträning nu..." sa jag och tittade upp på dom.
"Schysst, släng en boll i tjejens huvud åt mig" sa Erik med ett flin och jag skakade på huvudet.
"Även om jag vill skulle..." men Mateo avbröt mig när han ropade på Rosie.
De snackade lite om kemi lektionen och sedan gav sig Mateo och Dylan iväg.
"Jag ska sticka" sa jag bara och vinkade till allihopa. "Vi ses..." sa jag och gick mot omklädningsrummet. Jag satte på mig basketkläderna och knöt snabbt mina skor.
"Hej Mimmi" sa Rebecka och log mot mig.
"Jag ville bara säga att jag är väldigt ledsen över det som hände igår." sa hon och log svagt.
"Seriöst, lyssnar du inte på mig? Det är lugnt sa jag ju" suckade jag och gick ut ur omklädningsrummet och sprang upp mot fotbollsplanen där det även fanns några basketkorgar.
"Hej Mimmi" log vår tränare och jag nickade mot henne.
"Kan jag börja?" frågade jag och hon nickade.
"Hur är det med dig, gick det bra igår?" frågade hon och jag suckade. Jag tog upp en basketboll. "Mimmi, gick det bra igår?" upprepade hon och jag sköt iväg bollen på rätt lång avstånd och den träffade.
"Jadå, det gick fint fint" svarade jag och tog emot bollen när den kom studsandes mot mig.
"Bra, vi väntar på de andra i laget, sedan börjar vi träna på matcher."
"Gaad, det var länge sedan" sa jag och log brett "Jag älskar att köra matcher" fortsatte jag och sköt iväg bollen en gång till och träffade.
"Ja, det är många ut av er som väntat på det nu" log hon och jag nickade. Efter en stund kom resten av laget och vi blev uppdelade i grupper. Vi körde tre långa omgångar, och två ut av dom vann mitt lag.
När vi kört i 70 minuter samlades vi runt vår tränare.
"Okej hörrni. Nästa vecka kommer vi ha en tävling mot Vermon school high, och ni vet hur tuffa de kan vara" sa hon och vi nickade. "Det kommer inte vara en allvarlig tävling, det här är en träning okej? Ni får ta med er kompisar eller familjemedlemmar men det kommer inte ha någonting att göra med vår plats i skolornas topp. Alltså kommer ni inte köra framför skolan."
"Men vad är det då för mening med det hela?" frågade Lovisa och höjde på ögonbrynen.
"Hon sa ju det, vi ska träna" suckade jag till svar och vår tränare nickade mot mig.
"Bra, bara så att ni vet det. Träna inför nästa vecka på måndagen." sa hon och vi alla ställde oss upp och sprang tillbaks till omklädningsrummet. Jag duschade och bytte snabbt om och gick ut ur omklädningsrummet.

18 mar, 2014 20:09

Kola
Elev

Avatar




Jag vinkade åt Mimmi som gick och vände mig mot Dylan.
"Hade ni kul på geografin?" frågade jag och han nickade uppspelt.
"Bästa någonsin, vi började med..." han babblade på och jag himlade med ögonen.
"Dylan" avbröt jag och han tittade förvånat på mig.
"Det räcker med information, tack" log jag och försökte låta så vänlig som möjligt. Han nickade och såg sorgsen ut med log sedan mot mig.
"Jag hörde att du och Leo blev attackerade på kemin?" skrattade han och Leo flinade.
"Det var Rosies fel" sa han och jag slog lätt till honom på armen.
"Var det inte!" utbrast jag och spelade sårad. Dylan tittade på mig och jag lipade åt de.
"Det var Leos fel" sa jag och han suckade.
"Var det inte" sa han högt och Dylan skrattade.
"Bebisar" sa han och vi tittade sårat på honom.
"Är vi inte!" sa vi i mun på varandra.
Han höjde ögonbrynen och tittade menande på oss.
"Ibland undrar man om ni har samma hjärna..." flinade han och Leo puttade honom.

~

Jag satte mig ner vid bordet och drog bort plasten från min macka. Dylan satt bredvid mig och drack juice, som han hade fått av mig. Mateo satt mitt emot och såg sur ut för han ville såklart ha maten.
"Men skärp dig lilla Téo" sa jag med min bebisröst. Jag bröt av mackan på mitten och kastade den mot hans plats. Han åt genast upp den med en enda tugga och tittade på snällt på mig.
"Rosiiiiee..." sa han och jag skakade på huvudet och tog en tugga av min macka.
"Du får inte mer" sa jag mellan tuggorna och Leo, Erik, Dylan och Mimmi skrattade.

that's all I got to say

19 mar, 2014 16:48

Borttagen

Avatar


Jag gäspade och gnuggade mig i ögonen.
"Ugh... varför är vi skolan?" frågade jag och Dylan log.
"För att du ska lära dig saker" svarade han.
"Ja, men hon lyckas inte särskilt bra" flinade Erik och jag slog honom.
"Tack då" muttrade jag och sjönk ner på stolen. De började prata om Kemin igen och jag tittade ointresserat runt i matsalen. Där såg jag Mali sitta med Ninni och viska. Deras blickar var mot William och Mattias.
Jag skakade på huvudet då jag kom ihåg igår kväll då William och Matte hade kommit på den där lillgrabben.
Jag tittade på klockan och insåg att min lektion snart började.
"Jag måste sticka" sa jag och ställde mig upp. Jag struntade i att skjuta in stolen och gick ut ur matsalen. Jag gick mot mitt skåp och tog fram min Geografi bok. Jag gick till klassrummet och satte mig på min plats.

20 mar, 2014 09:06

Kola
Elev

Avatar




Jag vinkade åt Mimmi och vände mig sedan mot de andra.
"Jag ska ha historia nu, någon som hänger med?" frågade jag och Dylan nickade och ställde sig upp.
"Japp" sa han och sköt in stolen bakom sig. Jag ställde mig upp och tittade på de andra.
"Någon mer?" frågade jag och de skakade på huvudet.
"Nope" svarade Mateo. "Jag, Leo och Erik ska ha matte"
"Trevligt, trevligt" sa jag och skrattade.
"Vad är det som är så trevligt med matte?" suckade Erik och slog ut med händerna och gick mot sitt skåp. Mateo nickade instämmande och drog med sig Leo bort till Erik. Jag skakade på huvudet och gick mot klassrummet med Dylan vid min sida.
"Killar" suckade jag och han tittade på mig.
"Hey!" utbrast han och puffade till mig på armen.
"Jamen, inte du" flinade jag och han nickade.
"Åhh.." mumlade han och skrattade.

that's all I got to say

20 mar, 2014 09:31

Borttagen

Avatar


Mr Doyce kom in springande och ställde sig framför klassen.
"Förlåt att jag är sen" sa han och alla suckade djupt.
"Det gör ju inte oss något" suckade flera i kör. Jag skakade på huvudet och tittade på min bok.
"Okej, jag vill att ni ska välja ett land och jobba med det. Ta reda på olika presidenter, kungar och drottningar i länderna och sedan skriver ni ner all fakta ni vet om länderna. Försök att inte titta i böckerna tack. Ni har redan haft den här uppgiften så ni ska kunna det här" sa han strängt och jag fick ett papper där jag kunde skriva ner allting. Jag tog fram en pennan och slog med den mot bordet medans jag tänkte.
Jag undrade när nästa tävling mot svarta drakarna var... jag hade gott där förut, men jag slutade för ett tag sedan. Jag bet mig i läppen och fortsatte att slå pennan mot bordet. Undrar när Alex ska köra nästa fotbolls match...
Efter en stund knackade Mr Doyce mig på axeln och jag tittade upp på honom.
"Mimmi, lektionen är slut och du har inte skrivit något på ditt papper, hur kommer det sig?" frågade han och jag tittade ner på pappret igen. [i]Fan
.
"Öh, jag hade så mycket att tänka på, hejdå" sa jag snabbt och sprang ut ur klassrummet och krockade med Mali.
Hon ruskade på huvudet.
"Mimmi" log hon och jag höjde på ögonbrynen
"vad?" frågade jag och hon skakade på huvudet.
"Håller fortfarande inte koll på någonting" log hon och la huvudet på sned. "Jag skulle vilja prata med dig."
"Jag skulle vilja åka till Nya Zeeland, man får inte alltid som man vill, tyvärr." sa jag men när jag skulle gå iväg tog hon tag i min handled.[/i]

20 mar, 2014 10:01

1 2 3 4 5 ... 11 12 13

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS

Du får inte svara på den här tråden.