Prs (Elinthemagicwitch)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs (Elinthemagicwitch)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Isse Weasly
Elev |
"Usch..." Viskade de andra kvinnorna äcklade medans Isna kollade frågande på den blonda flickan.
"Vadå, vill du göra det själv eller?" Frågade mannen. "To be, or not to be..." -William Shakespear
12 feb, 2014 16:58 |
|
Borttagen
|
" Nej det klart att jag inte vill!! Ni borde skämmas!, sa Isabella argt.
Några kvinnor tittade frågande på henne. 12 feb, 2014 17:01 |
|
Isse Weasly
Elev |
"Oookej..." Mumlade Isna och såg på de andra två som darrade i buren.
Hon bara stirrade med blicken och önskade att de bara kunde bränna henne. "To be, or not to be..." -William Shakespear
12 feb, 2014 17:05 |
|
Borttagen
|
" Vad tycker din far om det här?, sa En blond herre med kostym
" Ja, han skäms nog över att ha en sådan ouppfostrad dotter, sa en kvinna " Jag struntar i vad min far säger! Även om dessa kvinnor har blivit anklagade för häxerier så har de ändå känslor!, sa Isabella högt 12 feb, 2014 17:09 |
|
Isse Weasly
Elev |
En av häxorna harklade sig.
"Jag håller med, ni borde lyssna på den här visa personen." Så hon lite ursäktande. Isna himlade med ögonen medans männen bara glodde på henne. De började skälla på henne och Isna tyckte nästan synd om henne. Nästan... "To be, or not to be..." -William Shakespear
12 feb, 2014 18:13 |
|
Borttagen
|
Folkmassan började resa sig mot Isabella, men trots att hon blev utskälld så gav hon sig inte. Hon ville skapa rättvisa.
Den fina blonda herren i kostym tröttnade, han gick och skvallrade för Isabellas far, som kort därefter Kom fram ur folkmassan. Han gav Isabella en kraftig örfil på kinden och folkmassan tystnade. 12 feb, 2014 19:33 |
|
Isse Weasly
Elev |
Vad håller flickan på med? undrar Isna.
Människor bryr sig inte och de som gör det blir också brända! Isna är trots all aningen glad att hon gör så. "To be, or not to be..." -William Shakespear
12 feb, 2014 20:35 |
|
Borttagen
|
" Jag trodde jag hade lärt dig om hur man beter sig mot Sånna som de, sa Edvard och spottade på den rödhåriga tjejen.
" Det är orättvist!, Röt Isabella " Hon skyddar häxorna! Bränn henne också!, skrek en kvinna 12 feb, 2014 21:00 |
|
Isse Weasly
Elev |
Isna suckar. Hon vet vad hon måste göra.
Isna börjar skratta. "Nej, hon har rätt! Vi onda har känslor. Lycka och sorg. Vi blir lyckliga av att se er lida och ledsna av att själva brännas!" Hon spottar på marken för effekt. "Ni kunde lika gärna ha vargar här!" Hennes min är fånig, och i huvudet ber hon om ursäkt till vargarna. Hon måste vara såhär så flickan inte själv ska dö! "To be, or not to be..." -William Shakespear
12 feb, 2014 21:10 |
|
Borttagen
|
Isabella tittade på Den rödhåriga tjejen. Vad håller hon på med?
" Isabella hänger du ihop med det här patrasket?, frågade Den blonda herren. " Ja, det gör jag, offrade hon sig. Om ni ska bränna de så bränner ni mig!, sa hon högt 12 feb, 2014 21:17 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen