PRS (Luna_rav och Kola)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag duschade lite snabbt och bytte sedan om till kläderna jag hade haft innan badet. Jag torkade mitt hår medan jag hörde hur min mobil plingade. Hej Kim från Mika. Jag skulle precis svara när jag fick ett till. Okej att jag kommer hem till dig? frågade hon och jag svarade snabbt. Visst, varför? frågade jag och fick ett svar. Trivs inte här just nu... stod det. Jag förstod henne precis, det måste vara familjeproblem. Igen. Ledsen att det blev kort.. that's all I got to say 12 jan, 2014 20:52 |
|
Borttagen
|
De började regna och jag började springa. Jag undrade om Colin, Jack och Jerry fortfarande var på stranden medan jag sprang. Tillslut kom jag fram till Kims hus och jag plingade på och Kims pappa öppnade. "Hej Mika" sa han och log mot mig. Jag log svagt tillbaka. "Hej... Är Kim här?" frågade jag och Kim kom ut i hallen och tittade på mig. "Hej!" sa hon coh jag tog av mig mina skor. "Hej..." sa jag tyst. Vi gick in till hennes rum och jag satte mig på stolen vid hennes skrivbord. 12 jan, 2014 20:58 |
|
Kola
Elev |
Jag satte mig mittemot Mika på min sängen. "Hur är det?" frågade jag tyst och hon lutade huvudet mot handen. "Dåligt" sa hon med gråten i halsen. "Gumman!" sa jag och kramade om henne. Jag kände hur hon började gråta och jag klappade henne på armen. "Såja.. Det kan inte vara så hemskt" mumlade jag till henne. Hon nickade och torkade tårarna. "Jo" sa hon bara försökte le, men det blev bara som en liten grimas. Jag skakade på huvudet. "Det blir bättre." sa lugnt till henne. Hon skakade bara på huvudet. "Jag tror inte det" sa hon och torkade bort ännu en tår som letade sig ner kinden. Jag suckade. "Vad är felet då?" frågade jag och hon berättade hela historien. ~ Jag åt upp det sista av glassen och kurade ihop mig till en liten boll. Jag och Mika satt på mitt rum i min säng och kollade på PLL i min dator. Hon hade sovit hos mig och idag var det söndag. Vi satt i sängen under täcke, filtar och kuddar. Pappa hade åkt till Norrköping för någon timma sedan. Han hade något affär sak, och han skulle komma hem på söndag alltså om en vecka. Jag och Mika skulle bo hos mig den tiden, eftersom hon inte ville bo hemma. Igår hämtade vi hennes saker. Eller ja, vi hämtade hennes tandborste och sånna saker, men inga kläder. Det ända hon hade med var en liten necessär med tandborste, borste, smink och en handduk till duschen. Hon hade självklart med mobil och pengar också. Vi tittade klart på avsnittet och sedan skulle Mika in i duschen. Jag hade duschat igår kväll så jag tog bara på mig en "dress" med blommor på. ![]() that's all I got to say 13 jan, 2014 17:47
Detta inlägg ändrades senast 2014-01-14 kl. 18:55
|
|
Borttagen
|
Jag gick in till badrummet och tog fram Shampoo och Balsam. Jag satte på lite musik på mobilen och bytte om. Jag ställde mig sedan i duschen och började tvätta håret. När jag var klar tog jag en handduk runt om mig och jag började torka mig och satte sedan på mig kläderna (Bild nedan) jag bytt om till igår kväll eftersom att de jag haft på dagen blivit blöta. Jag satte sedan på mig ett par bita knästrumpor och började kamma håret. Jag tittade mig i spegeln och log svagt. När jag borstat tänderna gick jag ut ur badrummet igen. "Kim, ska vi göra något idag?" frågade jag och gick in till hennes rum. "Är du säker på att du inte vill vila?" frågade hon och tittade upp på mig. "Ja, jag måste försöka komma på andra tankar... Även om nästan är omöjligt." log jag och hon nickade. "Okej, vi hittar på något." log hon och vi gick ut ur hallen. Jag satte på mig mina skor och min jacka. "Vart tycker du att vi ska gå?" frågade jag och Kim låste dörren. Kläder: 13 jan, 2014 19:49 |
|
Kola
Elev |
"Vad sägs om dojon?" frågade jag och låste dörren. Jag lade ner nycklarna i min lilla vita Chanel väska och tog upp mobilen istället. Jag ringde upp Jack och Mika gjorde pussljud i bakgrunden. "Schhh!" utbrast jag precis när han svarade och Mika började skratta. "Ehh.." sa han bara och jag hörde hur han skrattade, jag kunde nästan se hans fina leende framför mig... Jag kom på mig själv med att bara stå och le och ruskade på huvudet åt min egen dumhet. "Öh.. Hej" slängde jag dumt nog ur mig. "Hej Kim" sa han mjukt. Jag rös av hans mjuka röst och Mika tog telefonen ifrån mig. "Vill du gifta dig med mig?" frågade hon och jag hörde hur Jack skrattade. "Hej Mika" sa han. Mika suckade. "Du visste alltså att det var jag.." sa hon nedstämt. "Ja, och nej tack" sa han roat. Jag tog tillbaka mobilen och försökte komma på vad fan det var som jag skulle säga. "Ehh... Jag bara undrade om du ville hänga med till dojon? Du skulle väl ha hjälp med någon som skulle hålla dina plankor.." sa jag och bet mig på tungan. WTF Kim.. , tänkte jag för mig själv och såg hur Mika vinkade med handen mot ICA. "Äpple" mimade hon mot mig och vi gick in i affären. "Visst, låter kul. Ses Kimmie" svarade han och jag nickade. Sedan kom jag på att han inte kunde se mig. "Okej ses" sa jag bara och la på. Jag vände mig mot Mika som stod och valde mellan gröna och röda äpplen. "Det där var seriöst det pinsammaste jag någonsin sagt..." muttrade jag men Mika bara skrattade och valde ett rött, skinande äpple. Jag följde efter henne till kassan och hon tog fram en femkrona. "13 kronor tack" sa kassörskan och räckte över Mika äpplet. Hon tog tag i mig och äpplet i andra handen sedan slängde hon fram femkronan på bordet och sprang iväg. ~ "Mika! Varför gjorde du så?" nästan skrek jag när vi hade kommit ut. "Jag hade bara fem kronor..." flinade hon. Jag skakade på huvudet och tog fram mitt kreditkort. "Fast då kan du ju lika gärna fråga mig om pengar..." suckade jag och stoppade ner det igen. Hon skakade på huvudet och slängde med håret som hon gör när hon skrattar. Vi gick mot dojon och Mika sprang den sista biten. Jag kom en bit efter och plötsligt hörde jag något bakifrån. Jag satte alla sinnen på helspänn och när någon tog tag i min axel tog jag tag i handen och vände mig om så att hans arm vreds. Denna "någon" var Jack. Jag släppte genast taget, lite, men hans fingrar snuddade fortfarande vid mina. "Oj! Förlåt" mumlade jag och rodnade. Han skakade på huvudet men flinade samtidigt. "Tjejer, alltid så.." började han och jag tog ett hårdare grepp om hans hand. "Så vadå..?" flinade jag. Han stönade och försökte vrida sig loss, som antagligen var ganska lätt. Han drog upp mig från marken och la mig över hans axel. Jag skrattade och bankade med händerna mot hans rygg. "Släpp ner mig!" skrattade jag och han började kittla mig. Vi gick in i dojon, fulla i skratt och försökte oss på några slag mot varandra, som bara slutade i skrattanfall. Den vita ![]() that's all I got to say 14 jan, 2014 19:14 |
|
Borttagen
|
Jag log och tittade ut på Kim och Jack. Jag tog en tugga av äpplet och ställde en ut av dockorna som någon sparkat ner upp. Efter de la jag jackan i ett skåp och låste det. Efter ett tag kom Kim och Jack in i dojon och jag såg hur de försökte slå på varandra. "Ööh..." började jag "Hur är de, ni verkar helt... virriga..." sa jag och 'snurrade' med ena handen vid sidan av huvudet. Kim började skratta ännu mer och satte sig ner på golvet. "Virriga!" skrattade hon. Jag rynkade på ögonbrynen och backade bak från dom och tog en tugga av äpplet. Då märkte jag hur dörrarna till dojon öppnades. "Tjo, bitch." hörde jag Colin säga och han tog äpplet ifrån mig. "Nej! Ge tillbaks det." sa jag och han höll den lediga armen framför mig så att jag inte skulle få tag i äpplet. "Försök att ta det!" flinade han och jag sträckte på mig för att få tag på det. Han skrattade. "Är jag för lång för dig?" flinade han och kastade lite med äpplet i luften och började sedan springa mot Rudys kontor och jag följde efter. När han smällde upp dörren stod Rudy precis framför honom. "Vad gör ni här?" frågade han förvånat och rynkade på näsan när han såg Kim och Jack som satt på golvet och gapskrattade. "Vi tränar." svarade Colin kort. "Jaså, vad tränar ni för något?" frågade Rudy och la armarna i kors "Nej alltså, jag vet inte vad jag gör här, men dom tränar." flinade Colin och jag tittade ilsket på honom. "Vadå 'dom'!" sa jag och han tittade ner på mig. "Alltså, med dom menar jag med er" flinade han och fortsatte att kasta med äpplet. "Det var du som sa att vi, det menas du också, tränade." sa jag och han log. "Sa jag? Woops." sa han, kastade en sista gång med äpplet och sprang sedan ut ur dojon med det och jag följde efter. 14 jan, 2014 20:42 |
|
Kola
Elev |
Jag började skratta ännu mer när jag såg Mika och Colin. Jack gjorde pussljud med munnen åt de och Mika rodnade. "Wassup?" frågade Colin lugnt. "Inge, vi bara tränar" sa Jack och blinkade mot mig. Jag fnissade och ställde mig upp, och gick fram till Jack för att hjälpa honom upp. Han tog min hand och det gick som en stöt genom hela kroppen. När han ställde sig upp backade jag några centimeter bak, men han höll fortfarande i min hand så jag flög tillbaka, in i hans famn. Han rodnade lätt och jag bet mig på läppen, som jag alltid gör när jag är nervös. Mika kom fram till mig och la armen om både mig och Jack. "Nämen ser man på, turturduvor" flinade hon och gjorde likadana pussljud som Jack hade gjort. Det fick mig bara att rodna mer och utan att jag tänkte på det gömde jag mitt huvudet vid Jacks axel. Han stod alltså med armen runt mig och jag hade huvudet på hans axel. Men jag måste erkänna, det kändes perfekt. Typ som om vi var gjorda för varandra.. Jag slets bort från min dagdröm när Rudy kom in i dojon. "Åhh, ni har äntligen blivit tillsammans" sa han och log mot oss. Jag tog genast ett steg bort, men han hade fortfarande armen runt min midja. "Nej, nej nej! Vi bara.. Skojade" fick jag ur mig och Rudy nickade. "Jahaja... Om du säger det så" sa han och himlade med ögonen medan han kastade en menande blick på Mika och Colin som nickade leende. Jag skakade på huvudet och masade mig bort från Jack för att stretcha. Jag satte mig ner och gjorde några situps och stretchade ben, armar och rygg. Sedan när jag var klar hade de andra killarna också kommit, Jerry, Eddie och Milton. Jerry ställde sig med Mika och Eddie och Milton sparrades. Jack och jag brukade alltid sparras, ända sedan händelsen när han sa att han inte ville skada mig. Jag hade sagt att 'för mig är det lugnt att skada dig', fast jag ljög... Men det slutade i alla fall med att vi alltid sparrades. Men nu när Colin hade kommit visste jag inte riktigt hur det skulle bli, eftersom vi nu var ojämna. "Okej... Eh, Jack kan du träna på dockan så får Kim öva på att slå sönder plankor. Colin du kan följa med mig" sa Rudy och vinkade med honom till sitt kontor. De skulle väl antagligen bara fixa med medlemsavgifter och papper. Jag gick in på tjejernas omklädningsrum och tog på mig ett par lila korta mjukisbyxor och en blå luvtröja med lila text på. Jag tog av mig mina strumpor och skor och var barfota. ~ Jag torkade svetten ur pannan och la upp ännu en planka som jag lätt krossade. När jag tyckte att jag var klar gick jag bort mot dockan bredvid Jack. Jag övade på några snurrande sparkar som jag hade tränat på hela helgen och sedan vände jag mig mot Jack. "Sparras?" frågade jag och han tog av sig hörlurarna. "Visst" sa han och log mot mig. that's all I got to say 15 jan, 2014 21:48 |
|
Borttagen
|
"Öh... Rudy, jag har inte med mig mina träningskläder..." mumlade jag till Rudy innan han gick in på kontoret med Colin. "Gå hem och hämta då." sa han och höjde på ögonbrynen. "Jag kommer inte gå hem." sa jag bestämt. "Varför inte?" frågade Rudy och tittade på mig. "Privatliv..." svarade jag kort och gick ut ur dojon. Jag gick in till restaurangen mittemot och gick mot kassan. "Hallå?" sa jag och ställde mig upp för om jag kunde se in i köket. "Hej!" hörde jag att någon sa och kom ut från köket. "Hej... kan jag få ett äpple?" frågade jag och han nickade försiktigt och gav mig ett äpple och jag gick ut. Jag fick ögonkontakt med Colin som precis skulle in i kontoret. Jag skakade på huvudet och gick mot ett bord en bit bort och satte mig där och åt mitt äpple. 15 jan, 2014 22:01 |
|
Kola
Elev |
Jag började med att värma upp med några sparkar i luften. "Hiya!" skrek jag medan jag gjorde en snurrspark som jag hade övat på väldigt länge. Som tur var satte jag den som om jag var värsta freaking pro... "Snyggt" flinade Jack. "OH HELL YEAH! CAUSE BOOM GOES THE DYNAMITE, BOOOM!" ropade jag och hoppade upp och ner. Jack skrattade åt mig och skakade på huvudet. "Kim, sluta 'booma', folk stirrar" sa han och vinkade slappt mot några som gick förbi vår lilla dojo. Jag fnissade och vände mig mot de. "Åh ja, Bobby Wasabis bästa elev här! Du vill inte ha något av detta!" ropade jag och gjorde några slag i luften. De stirrade på mig med ögon stora som tefat och gick vidare. "Är ni rädda va? BOOM!" ropade jag efter de och Jack höll en arm om min midja och drog mig bakåt. "Kim, Kim, Kim, är det där en utmaning?" frågade han och gjorde en volt. Jag stirrade på honom men skakade på huvudet. "Absolut" flinade jag. that's all I got to say 17 jan, 2014 21:45 |
|
Borttagen
|
Jag böjde ner huvudet mot fingertopparna när jag såg Kim. Jag tog en tugga av äpplet och siktade mot sopptunnan och kastade den. Jag missade. Jag suckade och ställde mig upp och gick mot sopptunnan. Jag tog upp äpplet och slängde det och gick sedan in i dojon igen. "Vad gjorde du?" frågade Jerry som sparrades med Eddie. "Jag köpte ett nytt äpple." sa jag och satte på på den röda bänken inne i dojon. "Vad snackar de om där inne egentligen?" frågade jag och tittade in i kontoret. "Eh, han måste säkert skriva på några pappren." "Pappren? Jag fick inte skriva på några pappren när jag kom hit." sa jag och tittade på Kim och Jack och skakade på huvudet. 17 jan, 2014 21:51 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen