Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS mellan mig och Tom Felton

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan mig och Tom Felton

1 2 3 4
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


((Ja, kag tror att det är femte. Vi säger så. ))

Jag tittar mot dörren till Stora Salén och undrar vilket elevhem tjejen jag mötte förut hamnar i. Jag minns inte ens hennes namn. Undrar om hon kommer sorteras med förstaårseleverna? Jag ska precis lista ut hennes namn när hon kommer in genom dörrarna.

((Är det förresten okej att jag skrev att hon kom in?? Vill inte styra din karaktär ))

12 dec, 2013 21:21

Borttagen

Avatar


(( det är okej, bara du inte styr den nåt mer än så ))

Jag tog ett djupt andetag då jag kom in i matsalen, sorlet från elevernas ivriga samtal fyllde mina öron och till min lättnad stirrade ingen.
Snabbt hade jag hittat det bordet där alla bar Gryffindorsemblem och hade guld samt rött som färg. Genast gick jag självsäkert fram till bordet och satte mig bredvid en mörk kille som gav mig ett snabbt leende innan han fortsatte sin konversation med en kille som bar glasögon och hade korpsvart hår.

13 dec, 2013 17:33

Borttagen

Avatar


Gryffindor. Hon går till deras bord. Gryffindor? Blä!! Börjar jag tänka när jag sen kommer på att jag inte har något emot de. Men hur kunde hon hamna där???!! Förrädare. Men vi ar inte ens vänner. Vad hade jag väntat mig? Inte vet jag. Men inte det här. Jag fortsätter att följa henne med blicken tills hon har satt sig ner och vänder mig sen mot min kompis. Hon tittar misstänksamt mot Gryffindorbordet.
"Vem var det? Jag har aldrig sett henne förut?"
"Hon är nu." Svarar jag kort.
Hon höjer på ögonbrynen.
"Och hur vet du det?"
"Jag såg henne komma och prata med McGonagall." Det var nästan helt sant.
"Okej." Svarar hon och rycker på axlarna. "Har du förresten..." Fortsätter hon babbla på.

13 dec, 2013 17:41

Borttagen

Avatar


"Jag är Dean Thomas förresten", sa den mörke pojken då han än en gång vänt sig mot mig med ett leende. "Du är ny här va?"
"Japp", svarade jag med ett litet leende. "Jag kommer från Tyskland, men vi flyttade hit för en tid sedan."
"Kul", sa Dean och flyttade på sig då killen med glasögonen gav mig en undrande blick.
"Jag är Harry", sa han. "Harry Potter."
Förmodligen hade han förväntat sig att jag skulle reagera på något sätt, men det gjorde jag inte. Istället log jag bara lugnt mot honom och sa mitt eget namn.
Jag blev även presenterad för en flicka vid namn Hermione Granger som hela tiden kastade irriterade blickar på rödhåriga Ron Weasley.

13 dec, 2013 17:50

Borttagen

Avatar


Portarna öppnas och alla tystnar. Förutom några vid Slytherinbordet. McGonagall kommer in med förstaårseleverna på släptåg. Jag försöker se vem som är blöt. För det är alltid någon som trillar i.
Hon sätter hatten på pallen och den öppnar sin mun. Om man nu kan kalla det en mun, för det är ju en hatt.
Den började sjunga:

Ni kanske inte tycker jag är vacker,
men döm ej efter vad ni ser idag,
jag lovar äta upp mig själv om ni kan finna
någon hatt mer klok än jag,
behåll gärna era svarta plommonstop,
och era hattar som ser så fina ut,
för jag är Hogwartshatten som sorterar
och därför slår jag alla andra utan prut
Det finns ej något dolt i era tankar
Som inte jag genast kan uppenbara
Sätt mig på huvudet, och jag ska säga
i vilket hem ni ska vara;
Ni kanske passar bäst i Gryffindor,
där folk med mod i bröstet lever,
vars djärvhet, kraft och tapperhet,
Dom skiljer ut från mängden elever;
Ni kanske hemma hör i Hufflepuff där
sanning och rättvisa styr, ja Hufflepuffarna
är trogna och lojala och aldrig någon möda skyr;
Måhända ert hem det visa Rawenclaw,
Ty den som lärd och kvicktänkt är,
och har ett gott och klart förstånd
ska alltid finna sina likar där;
Eller måhända ni i Slytherin
era sanna vänner finna, där sluga rävar
nyttjar alla knep, att alla sina mål och syften vinna.
I år en mörk skugga över oss tvinga
om ni slår er samma ska vi den övervinna
Så lyssna på min korta sång
och lita på det er kunskap behaga
så ska vi detta klara av
för vi på Hogwarts är tillsammans
ty detta är årets sång
hoppats det fallit i ert välbehag
för en gammal, vis hatt är jag.


((Jag kom inte på vad den skulle säga så jag kopierade från din ff Känn dig hedrad ))

15 dec, 2013 10:06

Borttagen

Avatar


(( OMG först när jag läste hattsången så var jag bara 'det här låter underligt bekant' sen bara OMG XDD ))

Jag rätade på ryggen för att kunna se utöver alla små, nervösa elever och tackade tyst McGonagall för att jag inte hade behövt vara en av dem.
Då hatten sedan hade tystnat klappade alla i händerna, jag var en av dem som klappade hårdast. Sedan började McGonagall ropa upp förstaårselevernas namn från en pergamentrulle som skulle sorteras.

15 dec, 2013 10:12

Borttagen

Avatar


Det kom mest till Slytherin och Gryffindor. Minst till Hufflepuff. Ingen i Slytherinbordet klappade händer år någon annan. Fast jag ville det. Men gjorde det inte endå. Då skulle jag nog inte få det så bra sen. Mina tankar avbröts när Dumbledore reste sig för att prata.

15 dec, 2013 11:03

Borttagen

Avatar


"Till våra nya elever, välkomna och till våra gamla elever, välkomna tillbaka!"utbrast Dumbledore och slog ut med armarna i en omfamnande gest. "Vaktmästaren mr Filch har återigen påmint mig att..."
Jag suckade tungt och gömde ansiktet i händerna, det här skulle bli en ren mardröm om jag inte slapp och gå fritt i korridoren på nätterna. Jag behövde min privattid och det var oftast på natten, bara för att mörkret gjorde att jag tänkte klarare.

17 dec, 2013 18:34

1 2 3 4

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan mig och Tom Felton

Du får inte svara på den här tråden.