Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS mellan mig och Ida2001

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan mig och Ida2001

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


"Hej! Jag heter Joe!"
Nej! Idiot! Tänkte jag.
Varför var han tvungen att komma hit! Det här kommer inte att gå bra.
"Eh. Jag jag vet det. Vad vill du?" Snäste Mimmi elakt till honom.

17 nov, 2013 18:40

Ida2001
Elev

Avatar


"Eh. jag vet det. Vad vill du? snäste en av tjejerna. Jag blev väldigt förvånad, jag hade aldrig blivit behandlad såhär. Jag tittade på Andromeda för att få hjälp men hon tittade bara ner i golvet. Jag bestämde mig för att ta till samma metod och sa:
"Förlåt om jag störde herrskapet jag ville bara försäkra mig om att det var här de utan hjärna satt. Och jag hade tydligen rätt! Nu vet jag var jag inte ska sitta! Ha en bra dag!"
Och så vände jag på klacken och gick argt därifrån. Jag slängde en snabb blick över axeln och såg den dryga sitta som i en chock. Jag log för mig själv.

Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ

17 nov, 2013 21:00

Borttagen

Avatar


Alla i borde bäras sen ut i gapskratt.
"Hörde ni honom?!!" Sa en av de och det kom många fler kommentarer när vi hade luft att prata med. Jag sneglade lite mot Joe. Han gillade nog inte mig alls nu. Men varför bryr jag mig!!? Ja, varför...?

17 nov, 2013 21:05

Ida2001
Elev

Avatar


De skrattade efter mig men jag brydde mig verkligen inte. Jag vet att jag hade gjort rätt och den där Andromeda tyckte jag inte särskilt mycket om heller. Men på något sätt verkade det som om hon bara var så elak med de andra tjejerna. Men jag bestämde mig att strunta i det och gick fram till mitt bord igen.
"Joe, har du lust att följa med till stranden idag?" frågade en söt tjej med lockig hår som hette Angelica.
"Visst!" sa jag och log.

Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ

21 nov, 2013 15:31

Borttagen

Avatar


När lunchen var slut så skiljdes "gänget" åt igen. Precis när jag gick ut genom dörren till matsalen så stoppades kag av killen jag lett mot.
"Hej!" Sa han. Han så väldigt nervös ut men jag brydde mig inte.
"Hej!" Log jag mot honom. Han såg ut som att han inte visste vad han skulle säga.
"Eh... Vill du... Göra något nån gång?" Frågade han nervöst och tittade ner i golvet.
"Visst!" Svarade jag. "Men inte idag." Och så log jag stort mot honom och han såg så glad ut så att det inte gick att beskriva.
"Syns senare!" Sa jag till honom och gick mot mitt klassrum. Precis innan jag gick igenom en dörröppning så hörde jag honom säga:
"Ja, syns senare!" Jag vinkade till svar och gick in genom öppningen.

21 nov, 2013 19:21

Ida2001
Elev

Avatar


Efter skolan den dan var jag som sagt på stranden med några kompisar. Vi skrattade och hade jätteskoj men jag var ändå inte riktigt glad. Jag visste inte vad det var men något var det. Jag märkte förstås att Angelica gillade mig och plötsligt frågade hon om jag ville ta en promenad men jag sa att jag inte orkade just nu men kanske senare. Ja, Angelica var en söt tjej med bra humor men det fanns bara en tjej som jag gillade, gillade gillade på den här skolan. Och just när jag tänkte det la jag märke till att hon satt och läste på en bänk längre bort. Jag gick i riktning mot henne för att prata. Hennes hår glänste i solskenet och hennes koncentrerade min visade att hon var inne i boken och fick henne att se sötare ut en nånsin.
-Hej...vad läser du? frågade jag henne och gav henne ett leende som skulle fått vilken tjej som helst att smälta.

.................................................................................................................

Var det okej att jag t.ex bestämde nu att du också var på stranden eller vill du liksom bestämma allt sånt själv för i så fall får du säga till så ändrar jag det.

Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ

21 nov, 2013 21:22

Borttagen

Avatar


Nej, det gör inget!
------
Jag kände mig ganska elak för att jag inte låtit... Tobias? Eller vad han nu hette som hade kommit fram i matsalen, att följa med hit. Men nu satt jag och läste och var så koncentrerad på boken att jag inte märkte omgivningen. Fast än jag läst Hungerspels-trilogin flera gånger, så var den lika bra nu som då. Plötsligt hörde jag en röst.
"Hej... Vad läser du?" Jag blev förvånad av att det var Joes röst. Vad gjorde han här? Jag tittade upp och log lite mot honom.
"Hungerspelen. Eller Fatta Eld och Revolt också." Svarade jag medans jag stängde igen boken med ett bokmärke där jag var.
"Det är den bäst boken... Och filmen någonsin! Jag ska på The Hunger Games Night på tisdag."

22 nov, 2013 14:06

Ida2001
Elev

Avatar


"Det är den bästa boken...och filmen nåsin! Jag ska på The Hunger Games Night på tisdag." sa hon och log mot mig. Jag såg min chans men tvekade lite... vi kände ju knappt varandra... äsch! Man kan ju lära kännas sen.
"Ehhm...har du möjligtvis någon att gå med då eller kan jag följa med? sa jag och log bländande mot henne♥


Förlåt för kort och att jag inte skrivit på länge!!♥♥♥

Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ

28 nov, 2013 07:28

Borttagen

Avatar


Det var jättebra och gör inget alls Ida2001!!!
Nu skriver jag kort...
---------------------

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga och fick bara ur mig "Eh..." Medans jag log stort. "Visst." Sa jag i ett andetag. "Så du gillar THG?" Frågade jag direkt efter.

28 nov, 2013 22:43

Ida2001
Elev

Avatar


"Ehh..." säger jag. Jag vet inget mer om det här THG än att det är en serie som handlar om...nånting. Men det kan jag ju inte säga!
"Ehh...ja jag gillar det!! Jättemycket faktiskt! Speciellt hon..." säger jag och försöker komma på något namn som jag hört. Jag tänker på plancherna vi brukar köra förbi och det dyker upp ett namn.
"Kitnass" säger jag tvivlande och hoppas innerligt att det stämmer.

Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ

29 nov, 2013 19:20

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan mig och Ida2001

Du får inte svara på den här tråden.