Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 4 5 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


När jag kom in hade allt redan börjat och alla höll på med volter, rondater m.m. *YES! Eftersom jag går på cherleading och gymnastik blir detta lätt som en plätt* tänkte jag och log för mig själv.
"Och vad står du och ler åt Kimberly? Sätt igång!" idrottsläraren kom fram till mig. Jag är usel på all sport förutom gymnastik, cherleading och karate och har alltid fått G i jumpan. Men nu ska jag visa henne! Jag sprang bort till mattorna och gjorde rondater, bak och framåtvolter och hjulade m.m. Jag märkte att alla hade stannat och stod i en ring runt mig. Jag log överlägset och tittade på läraren. Hon hade... Tårar i ögonen?
"Kimberly Crawford" började hon och torkade bort en tår som rann nerför kinden "det där var det vackraste jag sett" sa hon och började klappa händerna. Efter någon sekund stämde alla in och klappade händerna. Sedan var det någon som började skrika "Kim-mie Kim-mie" och alla stämde in. Jag stod där i mitten och gjorde "min grej". När lektionen var slut omgavs jag av flera elever.
"Hej Kim, skulle du vilja hänga någon dag?" Gracie trängde sig fram och log mot mig. Hon var den populäraste i hela skolan. Jag var helt förstummad men som tur kom Mika fram och räddade mig.
"Nej tack" svarade hon i mitt ställe och Gracie stod där och såg bortkommen ut. Jag och Mika gick fnissande in i omklädningsrummet. Vi duschade och klädde på oss igen. När alla hade duschat och gått satt jag och Mika kvar, även fast vi blivit klara först.
"Vi sitter kvar en stund till, vi har ändå rast om fem minuter" det var då jag kom på vad klockan var.
"Men herre gud vi har skolkat från en lektion!" utbrast jag och spärrade upp ögonen. Mika bara satt där och flinade åt mig.
"Japp" hon log mot mig "you badass"


KORT!!

that's all I got to say

9 nov, 2013 19:36

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:24
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar




Jag flinade åt Kims uttryck.
"du måste vänja dig Kim!" sa jag och la armarna bakom huvudet. " Läraren märker ändå inget!" sa jag och skrattade.
"Mika!" sa Kim men kunde inte hålla sig för fnitter. Vi satt där i omklädningsrummet och fnissade tills det var dags för rast.
"Kom nu, vi borde gå innan de som ska ha lektion efter oss kommer." sa jag och tog tag i Kims arm och drog med henne. Vi gick ut ur omklädningsrummet och fortsatte tills vi kom till fruktståndet. Både jag och Kim köpte var sitt äpple och gick ut ur skolan.
"Så vad snackade du och Jack om när jag gick till omklädningsrummet?" frågade jag och flinade.
"Eh inget särskilt...."
"Inte? Kommer det att bli kul att börja i samma dojo som honom?" frågade jag och log.
"Ja det kommer det... Men du då?" frågade Kim.
"Jag kommer att gå kvar hos svarta drakarna ett tag i alla fall. Vi får se om jag kommer att slås mot er i tävlingen." jag log mot Kim och såg att Jack kom.
"Jag ska lämna er ifred." sa jag och flinade mot henne medan jag gick iväg. Jag såg hur hon blev röd om kinderna.

KORT ;'P

9 nov, 2013 20:05

Kola
Elev

Avatar


Jag stod där med Jack och Mika gick snabbt därifrån. Jag rodnade igen. *Varför rodnar jag fortfarande när jag är med Jack? Vi är ju vänner!?* tänkte jag för mig själv. Jack såg på mig med sina gyllenbruna ögon.
"Vad tänker du på? Om det fortfarande är den där killen så är det ingen fara" han såg bekymrat på mig. Jag nickade och kramade honom.
"Ingen får någonsin skada dig" viskade han.
"Ingen fara, jag spöade skiten ur honom" Han skrattade och kramade om mig hårdare och jag drog in doften av honom. När vi släppte taget om varandra stod vi ansikte mot ansikte.
"Jag gillar..." började Jack men då kom en lärare.
"Och vad pågår här då?" Helvete, det var matteläraren, Mrs Redbird, den strängaste läraren.
"Ingenting Mrs Redbird" sa Jack snabbt och vi flyttade oss från varandra. Läraren tittade på oss genom sina glasögon och försvann sedan längs korridoren. Jag fnissade lite och ställde mig närmare Jack.
"Jo, det jag tänkte säga var att jag..." hans ord dränktes i ljudet av klockan som slog tolv. Nu måste jag till lektionen. Snabbt.
"Ursäkta jag hörde inte, vi får ta det sen" sa jag och gav honom en kram. Jag sprang mot mitt skåp och kände Jacks ögon på mig ända tills jag svängde av vid ett hörn. Jag stannade och lutade mig mot mitt skåp. *Han gillar vad? Mig? Popcorn? Hundar?* jag kunde inte sluta tänka på vad han hade försökt säga. Jag tog mina böcker och gick mot engelskan. Jag satte mig ungefär i mitten och började läsa i engelskaboken. Efter ungefär fem minuter tröttnade jag och tog fram ett anteckningsblock och en penna. Jag ritade lite och helt plötsligt knackade någon mig på ryggen. Jag hoppade till och vände mig bakåt. Det var den där emokillen.
"Hej, eh, förlåt för att jag kallade din pojkvän för tönt" han såg mig i ögonen och först tänkte jag protestera och säga att Jack inte alls var min pojkvän. Men det var då jag märkte att han faktiskt hade ett gulligt ansikte. Mika kanske kommer gilla honom om de får chansen att lära känna varandra. Så jag kom på en idé och innan jag hann tänka igenom den började jag prata.
"Ingen fara, men du var ganska duktig när vi slogs, går du på karate?" jag tittade intresserat på honom när han rodnade.
"Ja, svart bälte fjärde graden" sa han. Jag log. YES min plan kommer funka!
"Du kanske skulle vara intresserad av att börja i en Dojo här i närheten?" han nickade intensivt "Jo det finns en som heter Svarta Drakarna och de ligger några kilometer från skolan. Min kompis Mika..." han avbröt mig.
"Mika? Är det det den där rosahåriga tjejen heter?" han såg drömande ut och jag log.
"Ja och hon går hos Svarta Drakarna och har också svart bälte. Jag skulle kunna höra med henne om hon kan ta med dig dit någon gång" jag såg på honom och han verkade väldigt glad.
"Gärna när tränar hon?"
"Idag klockan tre" jag tittade på klockan, om tre timmar "vi slutar ju skolan halv tre idag och då tar hon bussen till dojon. Jag kan berätta att du hänger med om du bara möter henne vid busshållsplatsen" han log mot mig och jag log tillbaka.
"Tack lilltjej- jag menar Kim" han flinade mot mig och jag kunde inte låta bli att skratta. Jag hade fixat Mikas första dejt! Typ...

that's all I got to say

9 nov, 2013 20:41

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:25
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar




Jag gick över skolgården och tuggade på mitt äpple då jag kände hur någon knackade mig på ryggen.
"Mika, vad gör du här ute? Din lektion har börjat." Jag vände mig om och såg den idiotiska dramaläraren stå bakom mig. *SKIT!* Tänkte jag och försökte le.
"Jo, jag ska dit nu..." sa jag och sprang in till skolan. Jag slängde mitt äpple i en papperspåse som jag sprang förbi. Jag sprang till mitt skåp och tog upp matte boken. Jag sprang förbi engelska klassrummet. Jag tänkte efter ett tag och gick baklänges tillbaks. Jag tittade in i fönstret och såg att Kim och den nya killen pratade. Jag suckade djupt och började gå igen. *Vad snackar dom om nu då?* tänkte jag och öppnade dörren till matte lektionen. Alla vände sig om och tittade på mig... De hade börjat.
"Mika, varför kommer du försent." frågade våran stränga lärare.
"Fick ett litet hinder bara." svarade jag och satte mig vid min bänk. Jag märkte hur Milton tittade på mig. Han såg rädd ut. Jag mötte hans blick och tittade argt på honom då han genast vände bort blicken. Jag flinade och började kladda på min mattebok. Tillslut var lektionen klar och jag gick ut ur rummet. Det var sista lektionen för idag så jag gick till mitt skåp, la undan matteboken och tog min väska och var på väg ur skolan då Kim kom...

9 nov, 2013 21:00

Kola
Elev

Avatar


När lektionen var slut och det ringde ut sprang jag till mitt skåp. Jag la tillbaka mina böcker och tog med min väska. Jag gick mot utgången och hoppades att Mika skulle vara där. *JA!* tänkte jag när jag såg henne gå mot busshållsplatsen.
"Mika!" ropade jag efter henne och sprang dit. Hon stannade och jag saktade ner och gick mot henne.
"Hej Kim, what's up?" frågade hon och stängde av musiken som hon lyssnade på i sina svarta hörlurar.
"Jooo..." jag tittade ner i marken.
"Vadå, har du kysst Jack?!" utropade hon och alla vände sig mot oss "och vad fan glor ni på då? Har ni käka' glosoppa till lunch?!" väste Mika och vände sig mot mig igen.
"NEJ, NEJ, NEJ!" fräste jag åt henne "det här handlar inte om mig" hon såg ut som ett levande frågetecken "Jo den där nya killen" började jag och väntade på en reaktion. Men Mika stod bara där och lyssnade. Så jag fortsatte.
"Jo han kan karate, och han ska börja i Svarta Drakarna" Mika tittade surt på mig.
"Och?"
"Jo jag kanske sa att han skulle åka dit med dig och att du skulle visa honom runt..." jag såg generat bort och väntade på Mikas utbrott.
"KIM!!!" skrek hon åt mig. Återigen vände sig alla mot oss. Den här gången var det min tur att fräsa åt dem.
"och vad fan glor ni på då? Har ni käka' glosoppa till lunch?!" alla tittade genast bort och jag tittade på Mika.
"Hur kunde du?!" nu lät hon inte arg utan bara sårad. Jag såg att hon fick tårar i ögonen men blinkade snabbt bort dem och hennes ansikte stelnade igen.
"Men han är ju din typ! Om det inte vore för mig så skulle du aldrig prata med honom" jag var riktigt upprörd nu "nej förresten, du pratar ju visst med honom, när du kallar honom stalker!" fräste jag åt henne. Mika blev riktigt arg nu.
"Men det kanske finns en jävla anledning till att jag inte vill prata med honom!" skrek hon åt mig.
"Ja, den enda anledningen är att du är feg!" precis när orden lämnat min mun ångrade jag mig. Jag såg hur Mika blev tårögd. Hon kunde inte hålla emot tårarna och de började rinna nerför hennes rosa kinder.
"Du... Låt mig bara va" sa hon och sprang bort ifrån mig. Trodde jag. Plötsligt kände jag ett hårt slag i bakhuvudet. Jag kände knäna vika sig under mig och allt blev svart. När jag vaknade låg jag i något vitt rum. Efter en stund förstod jag att det var i skolans sjukrum. Skolsystern kom in i rummet med en kille bakom sig.
"Kimberly, ni har ett besök" sa hon och flyttade på sig så att jag kunde se vem som stod bakom henne. Jag hade nog hoppats på att det var Jack men det var Milton. Vad gör han här?
"Jag bara undrade hur det var med dig" mumlade han och såg generat ner på sina fötter. Jag log mot honom.
"Ja jag mår bra, men en fråga bara" jag tittade på skolsystern som gick ut genom dörren "vad hände? Jag stod och pratade med Mika och sedan blev allt svart" jag tänkte så det knakade i huvudet men kunde inte komma på vad som hade hänt.
"Kommer du inte ihåg? Mika gick därifrån men innan någon hann märka något så sparkade hon dig i huvudet och du svimmade. Jag och Eddie tog dig till skolsyster och sa att du hade svimmat" Milton tittade oroligt på mig. Herre gud. Mika hade slagit mig och sedan stuckit. Vad har jag gjort?

that's all I got to say

9 nov, 2013 22:18

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:25
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag såg hur Kim ramlade ner på marken. Och kände hur tårarna åkte ner från kinderna. Jag började springa igen och stannade vid busstoppet, där stod den nya killen lutad på glaset. Jag gick snabbt förbi honom.
"Vart ska du?" frågade han och tog tag i min arm.
"Jag ska hem. Jag är ledsen men du får åka dit själv." sa jag och tog mig ur hans grepp och började springa hem. *Jag har slagit min bästis... det kommer att bli bra.. det kommer att bli bra.* tänkte jag för mig själv medan jag sprang. Tillslut såg jag mitt hus och smällde upp dörren.
"Gumman är du redan hemma?" frågade min mamma. Men jag stannade inte upp utan sprang raka vägen upp på mitt rum. Jag hörde hur min mamma kom upp och öppnade min dörr.
"Gumman, vad är det som har hänt?" frågade hon och satte sig bredvid mig i sängen.
"Inget..." Jag visste att man märkte att jag ljög eftersom att tårarna åkte ner från mina kinder.
"Gumman, vad är det?" frågade hon upprört.
"Jag bara..." Jag ville inte tala sanningen. "Jag bara såg när en katt blev påkörd." ljög jag. Ingen skulle ha gått på det där egentligen... men min mamma är lättlurad.
"Sen när började du bry dig om djur gumman?" frågade hon och kramade mig försiktigt.
"Sen katten dog." sa jag.
"Såja, gå och tvätta dig. Din mascara är utspritt över hela ditt ansikte." sa hon och gick ut ur rummet. Jag tittade mig i spegeln och det var sant som mamma sagt. min mascara låg över hela ansiktet. Jag gick till badrummet och tvättade bort det. Sedan tittade jag i spegeln igen. Mitt rosa hår var rufsigt och jag var tvungen att borsta det. Efter jag var klar i badrummet gick jag in i mitt rum igen och tog min mobil och la mig på sängen. Jag tittade på om jag fått några sms... men det hade jag inte. Kim måste hata mig för det jag gjort... men jag ville inte dejta en kille jag knappast pratat med förut. Och vad hade hänt med henne? Var det någon som såg vad jag gjorde? Var det någon som hittat och tagit med henne inomhus? Jag fick hoppas att hon mådde bra. Jag somnade i sängen men efter en stund kände jag hur min mamma skakade om mig.
"Gumman, du måste ta något att äta." sa hon. Jag satte mig upp och tittade på henne.
"Var allt en dröm?" frågade jag och gnuggade mig i ögonen.
"Att katten blev påkörd var ingen dröm." sa min mamma och log.

9 nov, 2013 22:45

Kola
Elev

Avatar


"Milton, skulle jag kunna få vara ifred en stund?" frågade jag honom och han nickade och gick ut ur rummet. Jag låg där på sängen och kunde inte fatta vad som hade hänt... Mika? Slagit mig? Det kan inte vara sant! Jag trevade efter mobilen som låg i min väska och tog upp den. Fan, det fanns ingen mottagning. Undrar hur Mika mår. Hon kanske sprang iväg och hennes mamma kanske är orolig. Jag började gråta och torkade bort tårarna med handen när jag kände något på huvudet. Bandage. Hade Mika verkligen slagit mig SÅ hårt? Herre gud, jag måste verkligen ha sagt något dumt åt henne... Men vad? Jag kan verkligen inte komma ihåg. Jag suckade och la mig till rätta och efter en stund så somnade jag. Jag drömde mig bort men vaknade efter vad som kändes som några minuter. Mamma satt på kanten av min säng och strök mig över huvudet.
"Hej gumman, hur mår du?" mamma såg oroligt på mig.
"Jag mår bra" jag såg mig omkring. Det var ganska mörkt "vad är klockan?"
"Jo jag kunde inte komma ifrån jobbet förrän klockan fyra så du fick ligga kvar i skolan. Klockan är halv fem nu" mamma tittade noga på mig "vad hände egentligen Kimberly?" jag tittade bort. Jag visste inte vad jag skulle svara. Skulle jag vara ärlig och låta Mika hamna i trubbel? Ja hon hade slagit mig jag måste berätta det.
"Mika..." jag kunde inte prata mer utan började gråta.
"Sch, såja" viskade mamma och tog mig i sin famn "jag har hört hela historien från Milton, jag ville bara kolla så att den var sann. Det låter inte som er. Ni har ju inte bråkat sen dagis" mamma fick en rynka i pannan "eller hur?" jag nickade. Jag kunde inte fatta det själv. Jag suckade och kramade mamma.
"Kan vi åka hem? Jag behöver verkligen vila" gäspade jag. Mamma nickade och gick ut för att prata med skolsystern. De kom in och mamma så bekymrad ut.
"Kimberly, gumman, vi måste åka in till sjukhuset och kolla så att du inte har en hjärnskakning" Jag flämtade.
"Kan Mika ha gett mig en hjärnskakning?!" utbrast jag. De nickade och jag försökte hålla tillbaka tårarna. Gud, jag behöver verkligen en vän att prata med just nu. Och som om han hört mina tankar kom Milton in.
"Ursäkta mig, jag skulle lämna detta till Kim" sa han och gick fram till mig. Jag tittade på det. Usch, läxor. Men jag log ändå.
"Tack Milton, vi ses förhoppningsvis i skolan imorgon" sa jag men ångrade mig direkt. Jag ville inte göra honom orolig.
"Förhoppningsvis?" flämtade han och tittade på min mamma.
"Vi ska bara kolla så att det inte är en hjärnskakning, inget farligt" tröstade mamma och sjuksystern föste ut honom ur rummet.
"Kimmie vi måste åka nu, kan du ställa dig upp tror du?" frågade mamma och tog min hand. Jag satte mig upp och kände hur hela rummet började snurra. Jag började må illa och la mig ner igen. Mamma suckade.
"Ska vi ringa en ambulans?" undrade skolsystern. De båda tittade på mig. Jag nickade, jag skulle nog aldrig kunna gå ut till bilen själv. Hon nickade och gick ut för att ringa. Mika, min bästa vän hade alltså skadat mig så mycket att jag behövde åka ambulans. Gosh...

that's all I got to say

10 nov, 2013 10:11

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:25
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag suckade... alltså hade det inte varit en dröm. Jag gick ner till undervåningen och tog en macka. *Vad har jag gjort?* tänkte jag men skakade på mitt huvud. Jag kan inte rå för det... Kim hade försökt få mig att dejta den jäkla Stalkern. Jag kände hur en tår åkte ner för kinderna och slängde mackan i sopptunnan.
"Jag är inte hungrig." sa jag till min mamma och gick upp till mitt rum igen. Jag tog fram min mobil och ringde upp Anton på skype, han svarade genast.
"Tjo... vad har hänt med dig?" frågade han när han såg mitt ansikte.
"Jag behöver prata med någon om en sak. Och du kanske är den ända jag kan tala sanningen till." svarade jag till honom. Han såg allvarligt på mig. det var svårt att tro att han var en sådan som bränner sönder andras baksidor mm.
"Vad är det?" frågade han och lutade sig bak i sin stol. Jag började berätta allt som hände. Från början då jag först träffade den nya killen till det att jag ljugit för mamma. Och jag såg att han lyssnade noga... det var skönt att ha någon som lyssnade och inte skvallrade till någon.
"Jag vet att jag överreagerade kanske... Men jag blev skit sur." sa jag och kände hur en tår åkte över kinden. Anton nickade och tittade mig i ögonen.
"Svårt... Vet du hur Kim mår?" frågade han och la armarna i kors.
"Nej, jag tror inte hon vill prata med mig. Och jag är inte säker på att jag vill prata med henne." svarade jag och torkade bort några tårar.
"Och du kan inte prata med dina föräldrar för...?"
"För att då kommer dom bråka ännu mer och då måste jag verkligen ringa psykologen..."
"Aha... Jag tycker inte du behöver säga det till någon. Om Kim är din bästis kommer hon nog inte tro att det bara var därför du sprang iväg. Det är ju dina föräldrar också. Och sedan kommer ni säkert att bli vänner igen, när tiden är inne." sa han och log. Jag nickade bara och log tillbaks.
"Tack, Anton." sa jag och kände mig lite lättad.
"Varsågod, men du jag måste sticka. Jag ska lana hos Erik ikväll. Vi hörs senare!" sa han och vi stängde av Skype. Jag kom på att jag var försenad till Karaten... och nu är det bara 3 träningar kvar tills tävlingen. Jag suckade och tittade på klockan i mitt rum. *Jag kommer inte hinna gå på den här träningen* tänkte jag och gick och satte på mig min pyjamas och la mig ner i sängen igen. Strax efter somnade jag.

-----------------
Wow Mika är stark :'P

10 nov, 2013 10:37

Kola
Elev

Avatar


Mamma och jag satt och väntade på ambulansen när den till slut kom. Jag suckade. Nu skulle jag bli tvungen att ställa mig upp. De tog in en bår och tittade på mig.
"Kan du ställa dig upp?" frågade en av ambulansmännen och log vänligt mot mig. Jag nickade och bet ihop medan jag sakta ställde mig upp. Jag gick över mot båren och föll ihop. Hela rummet snurrade när de satte igång med att köra mig ut till ambulansen. De kollade blodtryck och mamma satt oroligt och tittade på. När vi kom fram till sjukhuset fick jag ligga i en säng och vänta. Tillslut kom doktorn. Han undersökte mig och så fick vi vänta på provsvaren.
"Hur mår du?" frågade mamma efter en lång stunds tystnad. Jag blundade.
"Dåligt" mumlade jag och tittade lite med ena ögat på mamma. Hon nickade.
"Är du trött?" jag nickade och vände mig om för att sova. Jag sov nog ganska länge för när jag vaknade låg jag hemma i min säng med Kola bredvid mig. Jag log.
"Hej Kola" sa jag och klappade henne. Jag hörde steg i trappan och mamma kom in i mitt rum.
"Så du är vaken. Ja klockan är halv två" mamma suckade och tittade på mig.
"Har jag sovit halva dagen? Men hur kom vi hem igår? Jag märkte ingenting" jag tittade oförstående runtomkring.
"Jo, jag fick ta en taxi till skolan för att hämta bilen när du somnat och sen så åkte vi hem" mamma tittade på mig "minns du inte?" jag skakade på huvudet och hon log.
"Jag måste ha sovit" fnissade jag mamma nickade.
"Vill du ha något att äta?" frågade mamma och gick fram till mig och satte sig på sängen bredvid mig.
"Först och främst vill jag veta vad doktorn sa" sa jag och satte mig upp, beredd på det värsta. Rummet snurrade inte längre och jag mådde ganska bra.
"Det var ingen fara. Du skulle bara vila och sen skulle du vara frisk. Men du har ett sår i huvudet och det är därför du har bandage. Men det ska vi ta av idag" sa hon och började pilla. Det var då jag märkte hur mycket det kliade. När bandaget var borta kliade jag som en galning.
"Kliade bandaget?" frågade mamma.
"Neeej, jag bara kliar för att det är kuuul" svarade jag ironiskt. Mamma skrattade åt mig, sedan blev hon mer allvarlig.
"Det kom några killar och hälsade på förut. Det var Jack, Milton, någon svarthårig kille som hela tiden sa 'yo' och en ganska kort knubbig kille" jag skrattade åt hennes beskrivningar av killarna.
"Du måste mena Jerry och Eddie. Jerry säger 'yo' hela tiden och Eddie är ganska stor" mamma nickade.
"Hur känner du de?" undrade hon medan hon klappade Kola försiktigt på huvudet.
"De går i min skola. Milton och Jerry hjälpte mig när jag svimmade och Eddie har matte med mig. Och ja du vet ju vem Jack är" sa jag generat. Mamma nickade.
"Så vill du ha något att äta?" jag nickade och mamma gick ut ur rummet. Jag satte mig upp i sängen och såg mig omkring tills jag hittade det jag sökte. Mobilen. Jag hade fått fem SMS. Tre var från Jack *Kim hur mår du?* och *Kan jag och killarna komma över?* och det sista *Vi kommer* jag fnissade, nu var han orolig för mig, igen. De andra två SMS:en var från... Gracie, den populäraste tjejen i hela skolan. *Hej Kim hur mår du?* var det första. Sedan hade det kommit ett till *Det den där Emotjejen gjorde mot dig var sjukt elakt, så ska nt en bff bete sig, vill du hänga med mig i skolan?* jag suckade. Ja Mika kunde jag ju faktiskt inte va med och hon vill säkert inte ens se på mig. Så jag svarade *Gärna, ses*.

that's all I got to say

10 nov, 2013 11:25

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:26
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag vaknade av att min mamma skakade om mig.
"Gumman, vakna! Du kommer att komma försent till skolan!" sa hon och man hörde hur trött hon var.
"Jag vill inte till skolan idag!" sa jag och vände mig om i sängen. Då kom jag på att jag inte sagt till henne vad som egentligen hände igår. Jag var tvungen att sätta mig upp i sängen medan mamma gick och fixade en macka. Jag satte på mig ett par svarta och rosa knästrumpor och en rosa kjol med svarta ränder och en kedja på ena sidan av höften. Sedan tog jag och satte på mig ett svart linne med en rosa döskalle. Jag satte upp håret i en högtofs och satte dit några örhängen och armband. När jag var klar gick jag ner från mitt rum och in i köket.
"God morron, pappa." sa jag. Min pappa tittade upp från sin tidning.
"Hejsan gumman. Din buss går om en kvart, du måste skynda dig." sa han och log svagt men leendet försvann när mamma kom ner. Jag suckade djupt och åt snabbt upp mackan, drog på mig jackan och tog min väska.
"Hejdå. Jag kommer hem vid fem, jag har karate idag!" ropade jag till dom och gick ut ur huset och började springa till bussen. Tidigare idag hade jag fått sms från två tjejer en klass högre upp en mig. Dom hade sätt det jag gjorde med Kim och nu visste dom att jag inte kunde va med henne. Jag såg dom vid busstoppet.
"Hej, Mika!" sa en ut av dom. Hennes svarta hår var i två högtofsar. Hon tog tag i min hand och drog med mig in i bussen. Jag visade biljetten för chauffören och han nickade. Vi gick in i bussen och satte oss längst bak.
"Vad var det som Kim hade gjort?" frågade en annan tjej med lila hår. "Alltså, du hade väl en orsak att slå henne eller?" frågade hon med ett flin.
"... Ja... men det är hemligt" sa jag och blinkade åt dom. Det kändes hemskt fel att sitta här med dom... Men vad annars skulle jag göra?

10 nov, 2013 11:48

1 2 3 4 5 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.