rollspel mellan Hedwig96 & Sofia-Potter (privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > rollspel mellan Hedwig96 & Sofia-Potter (privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hedwig96
Elev |
Vi ställde oss i en matkö, men den var lång och vi fick vänta länge, vilket orsakade att Liv började skrika. Mamma och flickorna gick och satte sig vid ett bord för att få plats medan jag och pappa fortsatte köa. När det äntligen var vår tur beställde vi 4 hamburgermåltider + extra pommes och 2 mjölk.
Vi väntade ännu en stund medan de lagade det och jag kände hur det kurrade till i magen av hunger. När de hade satt upp 4 cola och 2 mjölk på en bricka sa pappa att jag kunde ta med brickan och fara till bordet och vänta. Jag tog tag i brickan med båda händerna och svängde runt ganska snabbt, där stod en flicka som jag inte märkt tidigare. När jag vände så snabbt nuddade brickan vid henne. Om drickorna inte skulle haft lock skulle de ha strittat på henne. Nu vacklade brickan till och jag var nära på att tappa den men som tur fick jag tag igen. "förlåt" mumlade jag ursäktande, jag tänkte gå därifrån men benen vägrade lyda mig. 20 okt, 2013 12:52 |
|
Borttagen
|
( Ska flickan vara min karaktär?)
20 okt, 2013 13:36 |
|
Hedwig96
Elev |
(det var lite det jag tänkte
20 okt, 2013 13:40 |
|
Borttagen
|
Killen med brickan mummlade någon som jag inte hörde.
" Det gör inget " sa jag och log. Pojken såg ut att ha kommit från landet, men vad visste jag? Irmelie såg argt på pojken, nästan men en avensjuk blick. " Nästa " ropade expediten och väntade otåligt. " Mackenzie " sa mamma otåligt. Jag slet mig från pojken och gick framåt. 20 okt, 2013 13:53 |
|
Hedwig96
Elev |
En liten flicka i en vagn i närheten såg argt på mig. Det måste vara den större flickans syster. När jag tänkte på det liknade de faktiskt varandra ganska mycket. jag log ursäktande mot henne och när hon svarade med ett litet leende såg jag att det var samma som flickan hade gett mig.
"Mackenzie" sa en dam otåligt. Flickan som tydligen hette Mackenzie gick iväg och jag försvann snabbt mot bordet där mamma satt. Var på dagen löpte iväg dök flickan upp i mina tankar. Det var nåt speciellt med henne men jag visste inte riktigt vad. 20 okt, 2013 20:45 |
|
Borttagen
|
Jag suckade, min familj var så pinsam! Jag gick fram ett steg och lutade mig över disken, jag ler falskt och tittar på menyn.
" En Burgermeny men coola och pommes " sa jag. " Efterrätten då Zie " ylade Irmelie från vagnen. " En chokladglass då " suckade jag fram. Kvinnan bakom disken knappade ointresserat in mitt beställning och tittade sedan på Irmelie, Irmelie började att hoppa i vagnen av lycka, mamma körde fr henne till disken. " En hamburgare, sex-pack nuggets, stor pommes och ett stort glas Sprite " rabblade Irmelie upp. " Hur mycket äter ungen?" Sa jag och la armarna i kors. 25 okt, 2013 11:00 |
|
Hedwig96
Elev |
Det var mörkt när vi kom hem. Liv hade somnat i bilen och pappa bar in henne och lade henne i sin spjälsäng. Lova var så trött att efter att mamma hjälpt henne klä av sig, och borstat tänderna somnade hon direkt när huvudet rörde dynan.
Själv gick jag in på mitt rum och slog på datorn. Först loggade jag in på Facebook, och sökte på namnet Mackenzie. Mackenzie Foy... kunde det vara hon. Jag klickade på på det och studerade profilbilden. Ja, just det var det nog. Jag satt där och studerade bilden en stund, innan jag snabbt klickade på "lägg till vän" innan jag han tänka på vad jag gjorde. 25 okt, 2013 15:31 |
|
Borttagen
|
Det hade redan blivit mörkt när vi kom hem till huset, mamma låste in vagnen i garaget och kom in sedan, jag drog av mig skorna och hängde upp jackan på en röd galge.
" Zie, borstar du och Irmelie tänderna?" sa mamma. Jag suckade och tog den pigga ungen med in på våran toalett, Irmelie var väldigt pigg på kvällarna. Jag sköljde min ljusgröna och Irmelie's rosa tandborste under kranen och satte på lite tandkräm, jag borstade mina tänder nogrant medans all tandkräm fanns runt munnen på Irmelie, jag sköljde sen ur munnen och hjälpte Irmelie. Jag tog Irmelie till mamma som satt i soffan och skulle natta henne. Medans gick jag in på mitt rum och öppnade Facebook, jag hade en vänförfrågan, jag visste inte vem det var så jag väntade med den. Sen ropade mamma att jag skulle komma ner. " Zie, sätt dig här hos mig, Irmelie sover " sa hon. Pappa satt på toaletten med tidningen och en snickers. " Vad är det?" sa jag. " Zie, du ska bli storasyster igen " sa mamma. " Va, när?" sa jag och tittade på mamma. " Om 4 månader " sa mamma 25 okt, 2013 20:49
Detta inlägg ändrades senast 2013-10-25 kl. 21:45
|
|
Hedwig96
Elev |
Det knackade sakta på dörren.
"kom in" sa jag. "hej" sa mamma när hon steg in "hej" hälsade jag tillbaka. mamma satte sig på sängen och klappade bredvid sig. "Rafael, kom här och sätt dej, jag har nåt att berätta" jag steg upp från stolen och satte mig bredvid. "det är så..." började mamma och tog en liten paus "...att du ska bli storebror igen" jag tappade hakan "är det sant?" "ja" mamma log "om ca 5 månader" "Va? bara 5 månader, varför har du inte sagt tidigare?" "det är först nu vi vet att de kommer klara sig!" "DE???" "ja, precis" sa mamma och log ännu större nu "vi får tvillingar. Det var tyst en stund. "så det är därför du inte åkte nåt på Liseberg?" "ja det var därför!" mamma drog in mig i en kram "du har blivit så stor, det är värst vad tiden går" Hon klappade mig lätt på kinden, steg upp och gick mot dörren. Där vände hon om sig och sa "godnatt älskling, sov gott" innan hon gick ut och stängde dörren. 25 okt, 2013 21:29 |
|
Borttagen
|
Jag gav en snabb blick på mammas mage, den var väldigt rund, jag la en hand på magen och det sparkade lite.
" Coolt " sa jag och tog bort handen. Mamma log stolt och tog min hand i sin. " Säkert att det bara är en bebis, den se väldigt stor ut " sa jag och gav en orolig min mot hennes mage. " Nja, vi ska på ultraljud imorgon, du och jag, sen ska vi shoppa kläder till allihopa " sa mamma glatt. Jag log, en dag med bara mamma! " Så Zie gå och lägg dig du " sa mamma sedan 25 okt, 2013 21:49 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > rollspel mellan Hedwig96 & Sofia-Potter (privat)
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen