Styra drömmar.
Forum > Off Topic > Styra drömmar.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ikka
Elev |
Drömde flera drömmar inatt efter att ha läst denna tråd, men tyvärr ingen klardröm :c Kommer knappt ihåg nått heller
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
13 sep, 2013 12:54 |
|
Aivilio
Elev |
Jag kan avsluta en mardröm om det blir för läskigt, men oftast tycker jag mardrömmar mest är roliga, haha.. Jag kan inte styra drömmar och det tycker jag är det roligaste, att inte veta vad som ska hända c:
13 sep, 2013 17:06 |
|
Ginny00
Elev |
Har aldrig kunnat styra mina drömmar. Mina drömmar är jätteskumma också.
13 sep, 2013 17:23 |
|
Caius
Elev |
Majoriteten av alla drömmar kan jag väl styra i en viss grad beroende på VAD det är jag drömmer.
Om det är ett minne ifrån när jag var mellan 6-17 år som spelats upp och sedan börjat förvrängas allt eftersom drömmen pågår, så har jag noll kontroll över det. Är det däremot minnen blandat med obegripliga grejor som förvränger drömmen under andra tidsperioder kan jag styra den relativt väl. Dock inte så jag kan "ändra på innehållet till min egen smak och tycke". Snarare att jag kan vakna när jag vill det ifall jag inte vill att mitt minne ifrån en fin händelse som en gång faktiskt hänt ska förvrängas eller om jag märker att den börjar närma sig ett olustig vändning som jag inte vill vara med om. Så kan jag även få drömmen att stanna upp ibland, alltså inte så att jag vaknar för att på så sätt sluta drömma den. Jag kan få det så allt bara svartnar och jag helt enkelt sover utan att veta om jag drömmer eller inte. Detta stycke gäller även andra drömmar och inte bara på sådant som är baserat på mina minnen. Utöver det så kan jag även ganska ofta bestämma vad det är jag vill drömma om, eller om jag drömmer någon lite blodig dröm som jag helt enkelt inte orkar med för stunden så brukar jag se till att vakna ifrån den och sedan bestämma att jag ska drömma om något annat (ett vanligt exempel på det är antingen konvent och cosplay eller drömmar baserade på animes). Vet dock inte hur jag gör allt, jag vet bara att jag inte kunde det när jag var yngre. Det har endast vart de senaste tre-fyra åren som jag har kunnat styra och bestämma över mina drömmar... Men det är ganska skönt att göra't. Speciellt eftersom jag blir så sjukt trött ifall jag ligger och drömmer något precis när väckarklockan ringer. Det här är vad vi kallar tankar. Det är något som är bra och som alla har rätt att ha. 13 sep, 2013 19:23 |
|
AlbusPotter
Elev |
En sak som jag upptäckte för bara nån dag sen är att jag i alla fall kan avsluta mina drömmar om jag vill, och vakna upp då. Saken är den att då är det såå mörkt och läbbigt i rummet så tankarna om mardrömmen kommer ju direkt D:
Har aldrig riktigt kunnat göra något annat coolt
En Romans I Grått ~ Drarry
13 sep, 2013 19:32 |
|
jonathan monkey
Elev |
13 sep, 2013 19:35 |
|
Solkatten
Elev |
När man är vaken kan man ju själv lite styra vad sin dröm ska handla om. T.ex om man tänker mycket på något särskilt under dagen eller precis innan man ska sova så kan ens dröm handla om det och det har hänt mig flera gånger. Dock kan jag aldrig styra dem när jag väl drömmer.
"Mnemonic Induced Lucid Dream (MILD) går ut på att man bygger upp en vilja eller intention att känna igen att man drömmer och bli Lucid. Man bestämmer ett mantra som "Nästa gång jag drömmer ska jag inse att jag drömmer". Mantrat upprepar man i sängen samtidigt som man föreställer sig att man blir Lucid i sin dröm. När man somnat, eller när man känner sig redo att somna befinner man sig, om tekniken lyckats, plötsligt i drömmen, och från ingenstans kommer man ihåg att man drömmer." Ska försöka mig på det här. :3 "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 13 sep, 2013 19:40 |
|
Borttagen
|
Jag har aldrig kunnat styra vad som ska hända i mina drömmar, det kan också hända att jag inte ens är mig själv.
Eller, jo, förresten! En gång, för flera år sedan, drömde jag att jag var i matsalen och gick för att lämna min tallrik, och plötsligt fattade jag att det var en dröm. Jag fortsatte att gå medan jag tänkte att nu kan jag verkligen göra allt! Fast då vaknade jag, så det var inte så kul ... Men tänk om man tror att verkligheten är en dröm man kan styra, och så går man och gör något, jag vet inte vad, men något som man aldrig skulle ha gjort i vanliga fall, och så upptäcker man att "oj, det var visst ingen dröm ..." 13 sep, 2013 19:55 |
|
Solkatten
Elev |
^ Man får ju göra dagliga reality checks.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 13 sep, 2013 20:01 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Har aldrig haft någon lucid dröm, dock så kommer jag väldigt ofta ihåg vad jag drömt, ibland flera drömmar per natt. Vet inte hur ofta det är normalt att minnas, men många av mina kompisar kommer ihåg vad de drömt högst en gång i veckan... Har faktiskt hänt ett par gånger att jag förstått att jag drömt, men båda gångerna har jag blivit helt overecxited och vaknat typ direkt hahah
All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 13 sep, 2013 20:01 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen