PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Gustav, distrikt 11 tåget del 4
Efter det gått en lagom stund gick jag tillbaka till mitt rum och satte mig vid ett bord. Bordet var svart och stolen var vit... nästan hela rummet var svart & vitt. Jag kollade i lådorna under skrivbordet och hittade ett block. Jag log för mig själv och började leta efter pennor. Det tog inte lång tid innan jag hittade dom och gick och satte mig vid fönstret. Jag tittade upp mot den ljusa himlen och började rita. Det var väldigt svårt efter som att tåget rörde på sig varje sekund. Men jag chansade på att himlen såg ungefär likadan ut på alla ställen. Efter ungefär en kvart blev jag klar med bilden. Den var fin. Jag var duktig på att rita... dock kan inte ritningen hjälpa i vid blodbadet. Jag drog bort bladet från pärmen, knugglade ihop den och slängde den i sopp tunnan. Jag gick till min säng och la mig där. Den var varm. Ungefär helt tvärtom verkligheten. Jag drömde mig bort och kände hur glad jag skulle bli om jag vann det hela. Men inombords visste jag att det aldrig skulle hända. Efter en stund hörde jag en röst vid andra sidan dörren. "Gustav, Läs böckerna istället." Sa kvinnorösten och jag hörde att hon gick bort. Jag gick mot bockhyllan och kollade igenom dom. Finns det något man kan lära sig i sista sekunden? Det är ju trööökigt att nt få skriva Nadja 14 sep, 2013 09:13 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Om du vill vara en till person behöver du inte radera hela tiden, isf kan du bara vara typ en huvudstadsbo eller en annan deltagare.
Cilla Distrikt 1, Tåget del 4 "Vad händer om du äter ett Taru bär?" frågade Madylin, hon förhörde Cilla. "Em.. ä ... " Jag fingrade på bokens pärm, ville veta svaret. "Bären ger mig mer blod .. och ähm, då spräng jag.." "Precis" sa Madylin. "Du kan träna själv nu, ta gärna en annan bok, tänk om ni inte hamnar i en djungel." Hon gick till dörren. "Lycka till.." Dörren stängdes. Jag tittade på böckerna, valde "Flätor av Naturen". Titeln lät inte riktigt Hungerspel men jag öppnade boken. Det stod hur man gjorde olika sorts flätor. Jag kan göra en vanlig fläta men jag testade några andra flätsorter. Jag var duktig på att fläta. Jag lärt mig några nya sätt att fläta bläddrade jag igenom boken lite snabbt. Det stod hur man flätade skålar, mattor, hus och sådant. Jag testade att fläta skålar. Det gick bra men det var svårt att fläta runt och att flätan skulle sitta ihop som en skål och inte bara vara en vanlig fläta. Jag gjorde flera "skålar" och när repen tog slut flätade jag upp dem sämsta "skålarna" och gjorde dem lite bättre. Skålarna såg ganska bra ut nu, jag tog med mig dem till badrummet för att se om dem var tillräckligt bra gjorda så att vattnet inte rann rakt igenom dem. Vattnet rann igenom, det kanske stoppades lite men det rann ändå igenom. Jag gick tillbaka till rummet och försökte göra bättre skålar.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
14 sep, 2013 13:43
Detta inlägg ändrades senast 2013-10- 4 kl. 21:08
|
|
Borttagen
|
Fred Distrikt 4, tåget del 4
Vi pratade och taktiken länge men tillslut tröttnade jag och suckade. Frodorik hade en guldfisks minne så vi pratade om samma sak flera gånger om. Jag ställde mig upp från stolen "Tack för maten. Och godnatt, jag går och lägger mig." Jag gick ut ur rummet och in till mitt badrum. Jag borstade tänderna och tvättade mig. Det kändes konstigt att inte få säga godnatt till min mor... Eftersom jag var hennes ända barn gjorde hon allt för mig. *Jag måste vinna det här... Så att jag inte sårar mor.* Tänkte jag och la mig i min säng. 17 sep, 2013 21:12 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Erik Distrikt 2, Tåget del 4
Min skrattattack var slut nu, det hade bara vart roligt en stund. Dom andra hade tröttnat på mitt skratt och gått ifrån matsalen. Jag lyfte upp en kniv från borden. Det var en köttkniv, tjockare handtag och vassare egg. Jag kände på tyngden. Jag kastade min kniv mot väggen som var fyra meter bort. ´Kling´ Min kniv träffade inte väggen utan åkte rakt ner i golvet. En vanlig matkniv satt fast i golvet. "Då är det väl jag som kommer vara karriäristernas ledare i år!" sa Derby trumferande. Jag hade inte märkt att hon kom in i rummet. Derby hade träffat min kniv och fått sin att fastna i väggen, med en matkniv. Det är jättesvårt. Jag inser att Derby kan bli en stor fiende.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
18 sep, 2013 16:50 |
|
Borttagen
|
Aveline, distrikt 11 tåget del 4
Hon petade på min arm med armbågen. "Inte??" Sa hon och höjde på ögon brynen. "Nej." Sa jag och tog en till tugga av kyckling. "Vad tråkigt! Varför har du ingen? Du ser ut som en sådan." Jag ryckte till Ser jag ut som en sådan? Hur menar hon? "Vah? Öhm... Nej. Jag klarar mig utan." Suckade jag tog en klunk vatten. "Säkert? Du ser verkligen..." "Tack för maten." Sa jag och gick ut ur matsalen. Jag gick in i vid toaletten och kollade mig i spegeln. Hur tänker folk om mig? När dom får syn på mig första gången. Jag kanske inte alls ser ut som den jag egentligen är. Jag tvättade ansiktet och gick sedan ut ur badrummet. Jag tittade efter en bra pyjamas. Jag hittade en skjorta med olika ljus rosa mönstren. Och hittade sedan ett par lika dana byxor. Jag satte på mig pyjamasen och la mig sedan i sängen. 19 sep, 2013 15:17 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Bea Distrikt 3, Tåget del 4
Jag kastade den halvfärdiga fiskknuten i väggen. Fiskboken låg uppslagen framför mig på golvet i mitt rum. Jag går till bokhyllan igen. Jag tar fram några böcker som handlar om fällor, jag ta med dem till mitt rum och slår upp dem. Jag hämtar repet igen och börjar träna på en fälla som får motståndaren att hänga upp och ner med repet om foten. "HJÄLP"
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
19 sep, 2013 16:18 |
|
Borttagen
|
Gustav distrikt 11 tåget del 5
Jag tittade i de olika böckerna. Jag visste hur man slogs lite grann men.. Jag kommer inte klara mig. Jag la bort böckerna och la mig på sängen. Så din tur 25 sep, 2013 15:50 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Donny Distrikt 7, Tåget del 4
"Aj" sa jag. Bollen hade träffat mig på näsan, vi hade nyligen bytt till en lite hårdare boll. "Du försöker inte tillräckligt mycket." sa Lasso. "Om det där hade vart en kniv skulle då vart död för länge sedan." "I så fall hade det vart du som mördade mig." svarade jag. "Och jag tror inte att någon annan går igenom en sån här träning." Lasso kastade bollen. Jag dukade men han hade vetat vad jag skulle göra och bollen kom lågt. Det träffade mig på knät. "Om ingen annan gör det så är det bara bra till din fördel!" sa Lasso. Han kastade bollen igen. Jag duckade samtidigt som jag hoppade åt sidan, bollen missade mig. "Ser du" sa jag. "Jag kan redan." "Nej! Du kan inte." sa Lasso. "Men vi kan vila lite nu." Jag sjönk ner i en soffa. En betjänt kom med ett glasvatten. Jag tog det och drack upp det i några stora klunkar. Lasso hämtade något på bordet. Det var ett stort glas och ett litet plast rör. "Alla måste dricka" sa Lasso. "Vatten" Han skakade lite på det stora glaset. "Jod" Han lyfte lite på det lilla plast röret. "Är det där jord?" frågade jag. Lasso skackade på huvudet. "Vattnet som du hittar kan vara smutsigt" började han. "Det synas inte alltid. Du häller i lite jod i vattnet." Lasso visade medans han pratade. "Sen väntar du." Han visade några gånger till och sen fick jag testa.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
29 sep, 2013 15:50
Detta inlägg ändrades senast 2013-10- 4 kl. 20:58
|
|
Borttagen
|
Du sa att jag skulle radera den!
4 okt, 2013 20:19 |
|
Borttagen
|
Ja, du sa att jag skulle radera den. Du sa det förut
4 okt, 2013 20:56 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen