Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[PRS] Internat med möjligheter.

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Internat med möjligheter.

1 2 3 4 5 ... 8 9 10
Användare Inlägg
kotte7
Elev

Avatar


(ok Jag skriver nytt nu.)
''varför går du i specialklassewn?'' frågar jag.

12 aug, 2013 14:36

Queen Boo
Elev

Avatar


''Det är... annorlunda elever, tror jag'' jag vet att jag inte får berätta.

jag är jättecoolig älska mig plz

12 aug, 2013 16:51

kotte7
Elev

Avatar


''Okej, har du gjort kunskapsprovet än?'' Frågar jag samtidigt som jag äter två skedar soppa till.

15 aug, 2013 16:42

Queen Boo
Elev

Avatar


''Nej, jag gör det efter middagen''

jag är jättecoolig älska mig plz

15 aug, 2013 17:02

kotte7
Elev

Avatar


''Okej'' Svarar jag sen äter jag upp resten av soppan och går för att lämna disken.

15 aug, 2013 17:14

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag följer efter henne.

jag är jättecoolig älska mig plz

15 aug, 2013 17:33

kotte7
Elev

Avatar


Jag går ut genom matsalsdörren och går mot salen alla skulle samlas i. Jag hör steg bakom mig och tittar bak. Där går tjejen jag pratade med vid maten, Va var det hon hette? Typiskt jag är så dålig på namn. En gång för några år sen frågade jag vad det var min bästis hette.
När jag går märker jag att skolan verkar ha massor av gångar men ännu fler skyltar. Tur det. Utan skyltaran hade jag definitivt inte hittat till den där sal 27 dom pratade om. På tal, eller tänkning, om sal 27 upptäcker jag att jag precis är framme, jag öppnar den stora glasdörren, som svänger upp lätt när jag puttar på den, och går in. Där inne sitter en man som säger, ''Du var snabbt klar med maten.''

15 aug, 2013 17:40

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag stannar och ser mig omkring efter någon att fråga om vägen. Jag får syn på Emily, men jag gillar henne inte, hon känns som en sån där snobbig idiot. Jag får syn på en mörkhårig kille med ljust lila tatuering, jag kollar på min igen, neongrön, med vissa inslag av rosa... Originellt. Jag går fram till honom. ''Ursäkta, men kan du visa mig till kunskapsprovet?'' frågar jag. Han nickar. Jag sträcker fram handen och han skakar den. ''Jag heter Selena'' säger jag. ''Sebastian'' svarar han. Han drar fingret längs min tatuering. ''Cool, du vet väl att tatueringarna visar vår personlighet?''

jag är jättecoolig älska mig plz

15 aug, 2013 18:21

kotte7
Elev

Avatar


''Mm' svarar jag.
''Vill du veta vart du ska bo?''
''Visst''
''få se nu'', Han kollar omkring bland sina papper, ''Vad heter du?''
''Kathrine Lejon''
Han kollar mer bland sina papper och verkar tillslut hitta mig.
''här är du!''
Säger han triumferande och räcker mig en mapp. ''I mappen finns en karta nyckel och lite annat du kan behöva.''
''Tack'' Svarar jag och tar upp kartan. Jag studerar den och börjar gå mot det jag tror är trapporna.
Jag ska bo högst upp i huset, i ett av tornrummen.
Jag tittar upp och ser trapporna. Jag går upp 1, 2,3, 4 våningar sen Ser jag några olika dörrar som det står nummer på. På ett står det 329, mitt rumsnummer. Jag går fram till den dörren tar fram nyckeln och vrider om låset.

15 aug, 2013 18:31

Queen Boo
Elev

Avatar


(Ångra mig, ska vi dela rum?)
Jag skakar på huvudet. ''Så, vart är det då?'' frågar jag. Emily stirrar argt på mig. ''Vad är det med henne?'' frågar jag undrande. Han tittar på mig. ''Vem?'' Hon stirrar fortfarande. ''Emily'' Han suckar. ''Jaha, Emily... Hon har velat bli tillsammans med mig i två år, och jag har dissat henne ungefär... sjutusen gånger. jag brukar ignorera tjejer överhuvudtaget'' säger han lättsamt. Jag nickar förundrat. ''Och varför ignorerar du inte mig?'' Han skakar på huvudet. ''Kom då'' säger han och börjar gå. Jag följer efter honom genom en korridor. Han knackar. Dörren öppnas och jag kliver in.

jag är jättecoolig älska mig plz

15 aug, 2013 18:37

1 2 3 4 5 ... 8 9 10

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Internat med möjligheter.

Du får inte svara på den här tråden.