Cancer
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
adliitam
Elev |
Vår släkt har haft mycket otur med cancer. Min farbror fick en allvarlig form av tarm cancer när han var 45 (2000). Han dog 3 månader efter beskedet och lämnade 2 barn på 6 och 9 efter sig :'( Mormor dog i livmodercancer förra året. Hon var helt frisk förutom det så det kom väl lite som en chock. Sen fick vi veta nyligt att min pappas nya fru har leukemi och det känns rent ut sagt förjävligt. Men förhoppningsvis kommer hon att kämpa sig i genom detta! Hatar verkligen cancer av hela mitt hjärta..
![]() ![]()
18 apr, 2014 11:16 |
|
Reiku Black
Elev |
Känner inte någon som har cancer, men en kille som hette Marcus som jag skrev med fick visst cancer, igen. Så han slutade skriva och jag vet inte hur det är med honom.
18 apr, 2014 11:37 |
|
Afturelding
Elev |
Mina gammelmödrar på mammas och pappas sida gick båda bort i cancer 2005 respektive 2009. 2010 gick min mormor bort i lungcaner, samma diagnos som sin mor alltså, 5 år senare. Värsta dagen i mitt liv, utan tvekan. Jag träffade min mormor mycket mer än någon av mina föräldrar och vi hade en väldigt bra relation.
Nu är det snart 4 år sen och jag har repat mig, men cancer är en förbannat hemsk sjukdom. Min farmor diagnostiserades med bröstcancer för ganska precis ett år sen. Detta var ungefär 6 månader efter att hennes bror tynade bort i skelettcancer. 190 cm lång och vägde 35 kilo, jag trodde inte att människor kunde fortsätta leva så. Men han levde i 4 månader efter att han förlorade förmågan att gå och äta vanlig mat. Det är en väldigt liten risk att min farmors cancer kommer tillbaka, men det sa dem om mormors fösta cancerdiagnos också 2008. Jag hatar cancer. ![]() ![]()
18 apr, 2014 13:58 |
|
Borttagen
|
Jag känner då bara en som ha fått cancer men det va längesen och hon lever som tur var fortfarande
18 apr, 2014 14:26 |
|
Fellrendión
Elev |
Min mormor dog den 3:e februari 2013 av bröstcancer eller så var det skelettcancer. Jag är inte säker..
18 apr, 2014 16:25 |
|
Borttagen
|
Min farfar överlevde ca 3-5 olika cancer men en tog hans lov för 6 år sen..
Det är mer än häften i hela vår släkt som har lämnat oss pga cancer, fy! 18 apr, 2014 16:29 |
|
Borttagen
|
Min mormor, moster och kusin dog av cancer.
Min morbror har haft cancer, men är frisk nu. Min systers bonusson, en kille på 14 år fick diagnosen leukemi (blodcancer) för en månad sedan. Behöver jag säga mer? Tror inte det... 18 apr, 2014 20:30 |
|
Borttagen
|
Mormor, morbror, kusin. Alla har dött i cancer.
Säkert några fler, men det är de som jag har varit på begravning. Man tänker nog alltid "Det kommer inte hända mig", men jag själv är orolig att det ska hända mig någon dag. Med tanke på hur många i omgivningen/familjen har blivit drabbade. 18 apr, 2014 20:32 |
|
Pinez 14
Elev |
Själv är min familj ganska bekant med cancer.
Min "låtsas" morfar (han var tillsammans med min mormor sen innan jag föddes så jag kallade honom morfar) dog förra året av cancer i något organ. Min "riktiga" morfar dog av lungcancer när min mamma var 20 år. Min farfar dog av cancer (innan jag var född dock.) Min farmor dog av cancer när min pappa var 6 år. I staden som jag bor i finns det en kille som heter Kenny, han har en allvarlig sort av cancer, så han kommer att dö. Därför har hans klass skapat en kampanj som kallas Kamp Kenny, där dom säljer armband som dom gjort själva, och pengarna går till att Kenny ska kunna ha så bra tid i livet som han har kvar. 19 apr, 2014 00:20 |
|
Magic_Love
Elev |
Cancer är något som verkar bli allt vanligare bland människor, min syster har en teori som går ut på att om sisådär 30 år kommer var tredje människa vara drabbad utav någon form av cancer.
Personligen hade min mamma leukemi när jag var barn på 9 år, höll på att gå totalt åt skogen men gjorde det inte. Farmor fick både den ena och den andra typen av cancer och dog 2005. Pappa dog utav en hjärntumör tre år efter, men det klassas nog inte som cancer (vad jag vet). /Jennan <3 If we can't live with the things we do wrong, Then we can't live at all. 30 apr, 2014 23:09 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen