Rolla privat?
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rolla privat?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
5_lollipop_5
Elev |
3 nov, 2014 17:40 |
|
Trädkatten
Elev |
I skolan så pratar alla om Mickans fest. Jag tycker att det är skönt att det är fredag. Äntligen helg, äntligen lite lugn och ro. Men först så ska jag ju gå på Mickans fest! Jag ler för mig själv, tittar upp på Nessa, hon ler mot mig och mimar något som jag inte förstår. Va?, mimar jag tillbaks. Hon mimar det igen. Jag tittar konstigt på henne, jag förstår fortfarande inte vad hon säger. Nessa börjar fnissa lite och jag vänder mig om till Mickan som också sitter och skratta.
"Vad sa hon?" viskar jag till Mickan medan läraren pratar. "Hon frågade vad du ska ha på dig på festen, dumbom!" flinar hon. "Ahaa, nu förstår jag," säger jag dumt och Mickan börjar gapskratta. Läraren tittar strängt på henne men Mickan kan inte sluta och snart faller även jag in i skrattet men jag försöker göra allt för att sluta. Läraren skakar på huvudet. Efter skolan så går jag hem till Mickan tillsammans med Nessa. Vi ska sminka och göra oss i ordning där. Mickans föräldrar är inte hemma så hela huset är vårt idag. Vi går in i Mickans rum och börjar sminka oss. "Så vad ska du ha för klänning då?" frågar Nessa och flinar. Jag skrattar till lite. "Jag ska låna en klänning av Mickan, du vet den där blåa?" Mickan går fram till garderoben för att ta ut den åt mig. "Åh den klänningen kommer verkligen passa dig!" säger Nessa glatt.
3 nov, 2014 18:02 |
|
5_lollipop_5
Elev |
Festen är i full gång. Huset är fullt av ungdomar, många är äldre än mig. Det är konstigt att musiken inte får taket att lyfta. Luften är kvav och jag tränger mig panikslaget förbi dansande människor, mot balkongdörren. När jag äntligen kommer ut tar jag ett djupt andetag och torkar diskret bort en svettdroppe från pannan. Jag vänder mig om och kollar in genom glasfönstret till Mickans vardagsrum. Allt är kaotiskt. Popcorn, chips och tomma plastmuggar översvämmar de blanka trägolven och en dansare stöter till en fin keramikvas så den åker i marken och krossas i tusen bitar.
Jag har inte sett Eric än, men han är väl någonstans därinne och dansar med Mickan. Försiktigt valsar jag lite för mig själv ute på den fina altanen, med utsikt över den stora trädgården. Iancorn <3
3 nov, 2014 19:02 |
|
Trädkatten
Elev |
Jag har tappat bort både Nessa och Mickan bland alla människor. Jag suckar lite för mig själv och låter mina öron bedövas av den höga musiken. Jag vänder mig om och tittar mig själv i fönstrets spegelbild. Min blåa klänning är ljusblå och slutar vid knäna. Den sitter åt vid midjan och svänger ut lite över höfterna. Den har spets i midjan som är genomskinligt så min navel syns, det var som en rand av spets vid midjan. Mina ben är bara, mitt hår är lockat och Mickan hade sminkat mig.
Ella står på balkongen och verkar hämta efter andan. Jag vänder mig om, lutar mig mot fönsterbrädan och tar en klunk av coca colan i min plastmugg. "Hey Bea!" ropar någon i andra änden av rummet. Jag ignorerar personen och tar en till klunk istället.
3 nov, 2014 19:16 |
|
5_lollipop_5
Elev |
3 nov, 2014 19:58 |
|
Pinkie Pie
Elev |
Jag står lätt lutat mto väggen med ett glas cola i handen och tittar ointressset på Mickan när hon står på golvet i hennes vardagsrum och dansar till musiken. Hon ler mot mig och drar in mig på golvet, jag kramar henne och tar hennes händer och dansar med henne.
(sry för dåligt inlägg har ingen skriv lust just nu
3 nov, 2014 21:03
Detta inlägg ändrades senast 2014-11- 3 kl. 21:38
|
|
Trädkatten
Elev |
3 nov, 2014 21:04 |
|
5_lollipop_5
Elev |
[Vet inte om man får rolla om sådant här och de borde inte dricka när de är 13. Vad tycker ni?]
Jag ser Eric och Mickan på dansgolvet, hand i hand, och mitt hjärta tar ett skutt i bröstkorgen. Jag vet inte riktigt varför jag känner ett sting av svartsjuka, Eric har ju alltid tillhört Mickan. Han är som ett av alla de tusen armband hon har på sig ikväll. Jag går nerför de tre trappstegen som leder till trädgården, går fram till en röd gungställning och sätter mig på en gunga. Med hjälp av fötterna gungar jag sakta fram och tillbaka. Mickan bor verkligen fint. Det skulle omöjligt funka att ha en sån här fest hemma, i vår lilla lägenhet. Flera kärlekspar har flytt ut på balkongen och står nu och hånglar. Jag vänder ner blicken och betraktar mina fötter ett tag. Precis innan jag ska resa mig upp och gå in igen kommer Mickan och hennes gäng gående emot mig. [Sorry om det känns som pp...] Iancorn <3
3 nov, 2014 21:29 |
|
Pinkie Pie
Elev |
Jag och Mickan dansade ett tag och sen så drog jag mig bort och släppte hennes händer, hon var så fast i musiken så hon märkte inte så mycket, jag gick tillbaka till platsen vid väggen där jag stod förut. Lätt lutad mot väggen.
4 nov, 2014 09:52 |
|
Trädkatten
Elev |
"Bea! Hallå!", ropar någon igen. Jag blir irriterad. Om det är så himla viktigt så får väl hen komma hit. Jag tittar på alla dansande människor, det är helt fullproppat. Jag inser att det antagligen skulle vara ett nästan omöjligt uppdrag att komma hit. Bra. Jag orkar inte med någon annan person en Mickan eller Nessa just nu.
"Beatrice!" Jag spänner mig. Och ser mig chockat omkring i rummet. Ingen kallar mig för Beatrice. Ingen tränger sig förbi alla människor och jag suckar. Han är verkligen ingen till mig. Isaac. "Bea, jag har letat över allt efter dig! Du svarar aldrig, är din mobil sönder eller vad?" Han kommer tillslut fram till mig och jag slutar fundera på att gå iväg och lämna honom bland alla människor så som han gjorde mot mig. Men nu är det redan försent att gå. "Hur kom du ens in här?", frågar jag och ignorerar det han sa. "En vän till mig pratade om någon fest som tydligen alla gick till så jag antog att du var här." Isaac är min gamla kompis, han flyttade till Frankrike och skulle stanna där. Men nej, tydligen inte. För nu är han tvungen att komma tillbaks och låtsas som om inget hänt. Han svarade aldrig på sin mobil. Jag prövade allt! Email, brev, jag frågade till och med mina föräldrar om vi kunde åka till Frankrike. Faktum var att han var min enda vän då. Tillslut så antog jag att han inte ville hålla kontakten längre. Som tur var så träffade jag Mickan efter det. (neej, jag styr inte Mickan. Och jag skrev ju att Bea hade tappat bort dem så det kanske bara var Mickan, Nessa och några andra populära.
4 nov, 2014 15:34 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen