Gladiatorskolan (Privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Gladiatorskolan (Privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
(Ska på HP läger nästa vecka och försöker kombinera en uniform av massa randomkläder i min garderob till en maskerad vi ska ha =))
"Tackar." sa Bellona och gav Titus en retfull blick innan han försvann. Hon skulle ändå inte möta någon av dem ännu. Nybörjarna fick en vecka med att lära sig grunder och avskilt från de andra eleverna. Bellona visste knappt vad hon skulle göra under den tiden då hon redan kunde det men det var väl bara att följa med och se vilka hon kunde förvänta sig motstånd av. Hon såg efter honom, tog sedan en klunk och såg på Gaius, "Har du redan börjat att dricka?" flinar hon roat mot honom och dricker mer. Allt för att lugna nerverna och glömma bort kamerorna som förföljde dem och hennas föräldrars blickar som följde varje steg och som hon sedan skulle få stå till svars för precis som Mars fick, hon kunde fortfarande höra rappen över hans rygg och rös lätt till. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 30 jun, 2013 16:54 |
|
Tamburlaine
Elev |
[Ooh, jag vill också på HP-läger : ( ]
Vid hennes fråga kastade Gaius en blick på den tomma vodkaflaskan, och placerade den tomma ölflaskan intill, som han tömt i de få minuterna de talat med Titus. Han öppnade en ny och ryckte på axlarna. "Kan man väl säga", svarade han, och förstod sig inte att undra över hur han faktiskt ännu kunde forma så klara meningar efter att ha tömt en hel vodkaflaska. Enda sedan han började skolan hade alkohol varit något av en varje veckosluts törst släckare, oftare mot slutet av skolåret. Han undvek att tänka på sin far, som hade tagit till flaskan under sina sista år i skolan, då han inför varje kamp var säker på att han skulle dö. Under sommarloven rörde Gaius dock inte alkohol, nej. Han hade för mycket med att se efter sin far. Gaius undvek dessutom att kommentera på nyheterna om hans hotande alkoholism, och lät det inte påverka sin insats på stadion. "Är det här första gången för dig?" undrade han vänligare och tvingades ta ett steg närmare Bellona för att släppa två killar till bordet med drickorna.
30 jun, 2013 17:03 |
|
Vildvittra
Elev |
(Aaa :O synd att du inte bor i Sverige xc )
Hon följde hans blick och rynkade på ögonbrynen, "Tänkte du dricka dig redlös?" frågar hon och tar några klunkar av sin öl. Full kunde hon bli, ganska så ofta....men alltid så att hon åtminstonde kunde ta sig till en säng innan hon stupade. "Första gången för vad?" sa hon och såg upp i hans ansikte. Hans närvaro var påtaglig, hon kände det i var enda nerv i kroppen. Hon tömde sin flaska som för att tänka på något annat och kände den härliga känslan som alkoholen gav sprida sig i kroppen. Hon såg åter upp på honom, det hennes kropp lyckades dölja gjorde inte ögonen, hennes ögon hade alltid förrått hennes känslor. Men då hon var vred hade hennes ögon förmedla fruktan till den hon var vred på,, hennes ögon kunde blixtra av ilska. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 30 jun, 2013 17:16 |
|
Tamburlaine
Elev |
Gaius funderade över hennes fråga några sekunder.
"Jag brukar inte planera kvällen", började han sedan. "Men då man börjar dricka har situationen", han gjorde en gest som försökte omfatta allting i hans liv, "en vana att överväldiga en, och man vill ha ganska mycket till." Gaius nickade för sig själv. Det hade varit en rätt bra beskrivning på situationen. "Och man står inte ut med situationen nykter heller till att börja med, så..." tillade han med ett skevt leende. För att inte behöva gå mer in på ämnet, eller ge Bellona tid att tänka på hans svar, svarade han snabbt p åden andra frågan med ett något tvunget skratt. "Alkoholdrickandet, fester, allt det här", föreslog han. Musiken dunkade runt dem, och om han tagit ett steg bakåt hade han inte kunnat höra vad Bellona sade mer. Då hon talade var han tillfälligt tvungen att luta sig framåt för att urskilja vad hon sade, men närheten kändes inte obehaglig.
30 jun, 2013 17:59 |
|
Vildvittra
Elev |
(Jag letar efter min stav, vart kan staven vara? Jo, under min dator förstås.......känner att jag har full koll xD)
Bellona nickar hon kände igen det där, något som Mars pratat om och som även märkts på sina föräldrar. De missbrukade alkoholen båda två, medan Mars och Bellona som vart uppvuxen med det försökte hålla sig till fester. "Det är ju inte ovanligt." påpekade hon utan att gå närmare in på den detaljen. Hon skrattade och pekade på att de skulle dra sig ut på terrassen, såhär hög musik fick hon bara huvudvärk av och man hörde ändå inte vad man sa. Hon skakade på huvudet, "Nej, mor och far har fester nästan varje helg och hänger med Mars ibland." sa hon och fann sig stå nära inpå honom igen, han doftade gott, fräscht och hon hade inget emot att stå där. En tanke fladdrar i hennes sinne, något som fadern sa om festen och om natten efter den, ja för att få sponsorer och Gaius hade hon inget emot. Det skulle vara en skam att sova i sin egen säng och hon visste att straff väntade henne hemma annars. Hon fick väl se hur kvällen fortlöpte annars kunde hon säkert slå sina klor om någon mindre attraktiv och välsedd kille bara för att sköta sig. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 30 jun, 2013 18:14 |
|
Tamburlaine
Elev |
(xD)
Gaius följde med Bellona till terassen. Det var svalare utanför och skulle bli svalare än, och jämfört med den tryckande luften som åstadkoms av många människor var luften utanför definitivt behagligare. Gaius satte sig vid ett av de få borden som var tomma, och vinkade en hälsning åt en passerande elev, som drucket flinade och snubblade över tröskeln in i huset. "Var har du Mars?" undrade Gaius och riktade blicken åter mot Bellona. Hon hade lyckats se vacker ut trotts sin "farliga-stil", något många kvinnor i skolan misslyckades med. För det mesta såg de endast srämmande ut tyckte Gaius, vilket de såklart strävade efter, men skönhet var också värderat hos sponsorer och publiken. Det var en något irrationell tanke, tyckte Gaius, för utseende hade aldrig hjälpt någon att klara sig på arenan.
30 jun, 2013 18:46 |
|
Vildvittra
Elev |
Bellona stod lutad med ryggen mot räcket och följde eleven med blicken innan den åter riktade den mot Gaius som hade tilltalat henne och nu satt vid ett bord på en stol.
Hon rycker lätt på axlarna, "Sist jag såg honom gick han till ett gäng med tjejer. Så antingen dansar han och har kul med dem eller så har en eller flera följt till hans rum." sa hon och flinade lite, hennes bror var en riktig kvinnotjusare. Och även om hon var hans syster kunde hon erkänna att han såg bra ut, riktig snygg oh het rentutav. Hon fingrar förstrött på sin tatuering, ormen som slingrar sig över hennes högra överarm. Den var ganska ny, hon hade fått den för en månad sedan innan skolan liksom Mars fått då han började. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 30 jun, 2013 18:58 |
|
Tamburlaine
Elev |
Gaius log åt det, men vände sedan blicken till sin flaska. Mars tyckte om att ha kvinnor bredvid sig, och Gaius kunde inte förebrå honom. Det var kanske där de var alldra olikast. Gaius såg bra ut, han visste det, om inte för att median hela tiden berättade om det åt honom, och flickorna i skolan försökte få honom i säng mer ofta än inte. Men Gaius sade nej, han ville inget av det. Detta hade gett honom ett rykte som arrogant, out-of-your-league-typen av kille, och detta fick flickorna konstigt nog att försöka ännu mer.
Gaius hade under sina nätter med flaska i handen hånglat med flickor, några få gånger gått litet längre då han hade varit full, olycklig och flickan hade varit otroligt het, men aldrig två gånger med samma flicka. Han kände redan dåligt samvete över kyssarna, för han hade ju Cornelia. De hade inte setts på tre år, men det betydde ingenting. Hon skulle komma, Gaius var säker på det. Och hon skulle inte ha en orsak att lämna honom igen. "Tänker du följa hans exempel?" undrade Gaius med ett retsamt leende och sjönk längre ner i stolen, i en avslappnad position med ölflaskan löst i handen. [Needless to say, I think, Cornelia flickan är aldrig på väg tillbaka xD hon har typ glömt bort honom, stackarn.]
30 jun, 2013 19:08 |
|
Vildvittra
Elev |
(Hon hette Serena först och nu Cornelia.....men det är samma brud va? xD Okok ^^ bra
Bellona ser på honom och flinar, "Nej, jag är inte så mycket för kvinnor." sa hon retsamt tillbaka och tog en flaska på en förbipasserande bricka innan hon satt sig på stolen vid honom. Hon tog en klunk och lät blicken glida över hustaken framför dem, skolan och på den nattsvarta himlen där stjärnor började att synas. "Och du?" frågade hon och vände ansiktet mot honom samtidigt som hon halsade i sig flaskan. Hon kände sig redan påverkad, det måste vara något starkt tänkte hon, det första hon drack som hon nu inte mindes vad det var. Det var skönt då hon inte längre kände av kamerornas närhet längre och hon började bli mer avslappnad. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 30 jun, 2013 19:21 |
|
Tamburlaine
Elev |
[Whatevaa, it's been three years ;D]
"Jag jagar inte efter kvinnor, men jag måste ju ge med mig då och då", svarade han på hennes fråga, ännu med ett leende på läpparna från hennes svar. Hon var smart, det var tydligt. "Av någon orsak är det mer som om de jagar mig", tillade han, tonen halvt frustrerad, halvt oförstående. Kunde de inte förstå ett simpelt nej? Hur de kunde tro att det betydde försök mer kunde han inte förstå.
30 jun, 2013 19:35 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen