Elli Dochwick
Forum > Fanfiction > Elli Dochwick
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
SÅ bra!
10 jul, 2013 16:57 |
|
elliwassabi
Elev |
Förlåt att jag IBTE har skrivit på hundra år!
Jag jobbar på ett 2 nya kapitel till er! Hola Jordinvånare 17 jul, 2013 19:56 |
|
Borttagen
|
Skrivet av elliwassabi: Förlåt att jag IBTE har skrivit på hundra år! Jag jobbar på ett 2 nya kapitel till er! Skrivet av elliwassabi: Förlåt att jag IBTE har skrivit på hundra år! Jag jobbar på ett 2 nya kapitel till er! Skrivet av elliwassabi: Förlåt att jag IBTE har skrivit på hundra år! Jag jobbar på ett 2 nya kapitel till er! Ja!! 17 sep, 2013 17:44 |
|
C3R4
Elev |
Vad bra elli
♡2NE1♡BIGBANG♡akmu♡ 17 sep, 2013 17:45 |
|
Chilnava
Elev |
Såå himlans bra ff, älskar den så mycket, så mycket!!
LÄS GÄRNA MIN FANFIC "I'm nobody, just nobody..." SKULLE GÖRA MIG SUPERDUPERGLAD!:D:3 http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=39569&page=1#p2670456
17 sep, 2013 18:36 |
|
elliwassabi
Elev |
Kapitiel 3
allt var i full fart även fast kösten redan startat, häxor, trollkarlar och svart alver vandrade igenom Diagongränden. Jag vände mig om mot Hagrid och frgåde var vi skulle börja. Efter att vi hämtat ut pengar på Gringotts började vi med att köpa mina kläder, sedan böcker, efter böckerna blev det andra prylar som behövdes. Sist min trollstav. 11 och en halv tum, vinranka, vilie hår som kärna blev det. Vi hittade en spis och åkte med flamm pulver till Hogwarts, allt var så verkligt. Var det en dröm? Fanns det verkligen en skola som lärde ut trolldom? Det var inte vara en historia från en bok? Klockan var runt fyra på eftermiddagen och jag gick upp mot Dumbledore´s kontor. -Säker att du hittar? Frågade Hagrid. -Ja då, jag vet precis vart jag ska. Upp för trappan, tredje vänster, sedan följer man koridoren och sedan hittar man upp till kontoret. Lösenordet är ´Citronsorrbe´. Sa jag stolt. Hagrid muttrade något i stil med "bara du är säker.." Jag knackade på dörren till kontoret. -Kom in! Hörde jag någon roppa. Jag öppnade börren och där stog han. Albus Dumbledore han själv. Jag ville så gärna springa fram och krama honom som om han var någon jag känt hur länge som helst. Men det kändes som om jag kände honom, eller jag visste vem det var, väldigt väl. Han visste bara inte riktigt vem jag var. -Hej Elli, sa han till mig. -Hej, svarade jag. -Jag är Albus Dumbledore, rektor här på Hogwarts. Just nu är du här för att sorteras till ett av våra elevhem. Sa han och tog fram den gamla sorteringshatten. Han sa åt mig att sätta mig på stolen brevid och han satte hatten på mitt huvud... Ganska dåligt kapitel men ett nytt kommer innan nästa vecka! SÅÅÅÅÅÅ himla ledsen för att jag inte uppdaterat. Har haft fullt upp men nu kommer jag skriva mer!~ Hola Jordinvånare 17 sep, 2013 20:28 |
|
C3R4
Elev |
Jaaaa nytt kapitel
♡2NE1♡BIGBANG♡akmu♡ 18 sep, 2013 07:51 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen