Bellatrix's hemlighet
Forum > Fanfiction > Bellatrix's hemlighet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
BRA!!!!♥
21 maj, 2013 15:46 |
|
Erica
Elev |
21 maj, 2013 17:01 |
|
Borttagen
|
AWESOME!!!
21 maj, 2013 17:18 |
|
Erica
Elev |
Hej, jag skulle vilja skriva mer, men jag har ingen inspiration, så vi får hoppas att salinix55 skriver mer!
21 maj, 2013 17:38 |
|
salinix55
Elev |
Kapitel 5
Jag kände hur det började bränna på mig vänstra underarm, så jag lyfte upp tröjärmen och kollade. Mycket riktigt så var det dödskallen som brände. Jag transfererade mig till Mörkrets herre och det var inte bara jag som var där. Nott, Jugson, Crabbe, Rabastan, Dolohov, Macnair, Rockwood, Mulciber, Avery och min man Rodolpholus var också där. Just när jag såg honom så kände jag hur en stöt av ångest gick igenom mig. Innan jag tänkte vidare på det så stängde jag ut eventuella inkräktare genom ocklumenering. Om någon annan fick reda på något om Draco skulle jag aldrig förlåta mig själv. - God kväll Bellatrix, sa Mörkrets herre lugnt. - God kväll, sa jag trotsigt. - Jag hoppas du har haft det trevligt sen vi träffades sist. - Det kan man nog säga, sa jag och himlade med ögonen. Är det någon vi väntar på? - Den ände som fattas är Lucius, ah där är du. Är vi alla samlade nu? Bra. - Vad har vi samlats för? Frågade Dolohov otåligt. - Lugn, nu innan jag blir på dåligt humör, sa Mörkrets herre. Som ni vet så vill jag väldigt gärna få tag på en sak från mysterieavdelningen, och några dagar innan jul så fick jag reda på att Potter kan se in i vissa av mina tankar. Så imorgon tänkte jag att ni ska befinna er i mysterieavdelningen i profetiarummet vid rad 97. Jag kommer att förfalska att jag torterar hans älskade gudfar så han beger sig av till Ministeriet. Efter det så lyssnade jag inte så noga utan funderade mest på hur jag skulle göra om jag var tvungen att berätta för Narcissa och Draco om hela sanningen. När mörkrets herre berättat klart så bestämde sig alla för att vi skulle vara i mysterieavdelningen ungefär klockan fyra när de flesta gick hem. Vi skulle ta oss in med hjälp av Polyjuice-elixir. Just nu så kände jag inte för att göra något mer idag. Klockan var ändå halv nio. Så jag transfererade mig hem och lade mig i sängen för att sen somna med kläderna på. ------------------------------------------------------------ Delen kanske var ganska tråkig, men jag hade inte så mycket inspiration idag 23 maj, 2013 18:42 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av salinix55: Kapitel 5 Jag kände hur det började bränna på mig vänstra underarm, så jag lyfte upp tröjärmen och kollade. Mycket riktigt så var det dödskallen som brände. Jag transfererade mig till Mörkrets herre och det var inte bara jag som var där. Nott, Jugson, Crabbe, Rabastan, Dolohov, Macnair, Rockwood, Mulciber, Avery och min man Rodolpholus var också där. Just när jag såg honom så kände jag hur en stöt av ångest gick igenom mig. Innan jag tänkte vidare på det så stängde jag ut eventuella inkräktare genom ocklumenering. Om någon annan fick reda på något om Draco skulle jag aldrig förlåta mig själv. - God kväll Bellatrix, sa Mörkrets herre lugnt. - God kväll, sa jag trotsigt. - Jag hoppas du har haft det trevligt sen vi träffades sist. - Det kan man nog säga, sa jag och himlade med ögonen. Är det någon vi väntar på? - Den ände som fattas är Lucius, ah där är du. Är vi alla samlade nu? Bra. - Vad har vi samlats för? Frågade Dolohov otåligt. - Lugn, nu innan jag blir på dåligt humör, sa Mörkrets herre. Som ni vet så vill jag väldigt gärna få tag på en sak från mysterieavdelningen, och några dagar innan jul så fick jag reda på att Potter kan se in i vissa av mina tankar. Så imorgon tänkte jag att ni ska befinna er i mysterieavdelningen i profetiarummet vid rad 97. Jag kommer att förfalska att jag torterar hans älskade gudfar så han beger sig av till Ministeriet. Efter det så lyssnade jag inte så noga utan funderade mest på hur jag skulle göra om jag var tvungen att berätta för Narcissa och Draco om hela sanningen. När mörkrets herre berättat klart så bestämde sig alla för att vi skulle vara i mysterieavdelningen ungefär klockan fyra när de flesta gick hem. Vi skulle ta oss in med hjälp av Polyjuice-elixir. Just nu så kände jag inte för att göra något mer idag. Klockan var ändå halv nio. Så jag transfererade mig hem och lade mig i sängen för att sen somna med kläderna på. ------------------------------------------------------------ Delen kanske var ganska tråkig, men jag hade inte så mycket inspiration idag Bra!! ♥ ♥
23 maj, 2013 18:57 |
|
Borttagen
|
Ähm, en liten miss bara ^^
Mörkrets herre har alltså bestämt att de ska ses imorgon. Men polyjuice-elexir tar en hel månad att tillverka. Så, ah... x) 23 maj, 2013 19:01 |
|
salinix55
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ähm, en liten miss bara ^^ Mörkrets herre har alltså bestämt att de ska ses imorgon. Men polyjuice-elexir tar en hel månad att tillverka. Så, ah... x) Fast de kan ju ha gjort det innan för Mörkrets herre har planerat det länge 23 maj, 2013 20:03 |
|
Selma...
Elev |
23 maj, 2013 20:20 |
|
Borttagen
|
Super!
23 maj, 2013 20:28 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen