Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

För dig motstår jag allt.

Forum > Fanfiction > För dig motstår jag allt.

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Thepureblood
Elev

Avatar

+1


Detta kapitel ser man från Scorpius Malfoys synvinkel.

Han tittade på henne, flickan som varit hans leksak och som nu började bli så besvärlig. Varför hade hon sagt att hon inte gillade honom? Hon måste väl det? Alla gjorde väl det? Inte kan väl hon, den simpla varelsen som hon var, inte alls märkvärdig på något sätt, vara den som inte alls effekterades av honom. Honom Scoprus. Nej, det kunde helt enkelt inte vara sant. Hon måste ha ljugit, så klart hon hade. Men utifall att hon inte hade gjort det låg han risigt till nu... men det gick inte att tänka, hans plan var så gott som vattentät.
Låtsas ha fått i sig kärleksdrycken hennes morbror skickat till henne. Då är hon tvungen att antingen tacka ja till mig eller nej. Om ja, behöver jag bara vänta tills den tänkta kärleksdrycken slutat verka och straffa henne för att hon varit så irriterande. När den icke existerande drycken slutat verka skulle han avvisa henne igen och hon skulle återigen vara nere på ruta ett. Men om hon faktiskt avvisade honom från början... Nej det skulle hon inte, hon är för simpel för att motstå...
En ovälkommen liten röst trängde sig in ''om hon skulle avvisa dig skulle det vara du som blev gjord till åtlöje...'' Scorpius viftade bort tanken, klart hon inte skulle avvisa mig! Och om hon gjorde det är det bara att skylla på kärleksdrycken! Nej, min plan är listig, den går inte att misslyckas.
''Men varför bryr du dig så mycket en irriterande liten flicka?'' Det var den lilla irriterande ovälkomna rösten igen.
Hon irriterar mig bara. De som irriterar mig borde bli straffade, visst?
''Du vill inte straffa henne.''
Det vill jag visst, hon förtjänar det.
''Varför irriterar hon dig?''
För att hon är så uppnosig.
''Nej'' Sa rösten lite tystare ''Hon irriterade dig för att hon sa att hon inte gillade dig...''

Miss Krystal Vill du läsa min FF? "För dig motstår jag allt" http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=32452&page=1

13 jun, 2013 20:54

Minihäst
Elev

Avatar


Jättebra! Scorpius och sina planer.. Jag gillar den ovälkomna rösten..!

another day, another slay

13 jun, 2013 21:36

Zildisis
Elev

Avatar


Haha Minihäst, jag gillar också den 'ovälkomna rösten'! Jättebra! Skriv mer så fort du kan, vill och orkar!

http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png

14 jun, 2013 10:56

Thepureblood
Elev

Avatar


Lily och Serena tittade på varandra. Både visste att malfoy minsann inte alls fått i sig någon kärleksdryck men varför skulle han ljuga om att han gjort det? "Men varför då?" Frågade Serena.
"Vadå varför?" Svarade Simon, "varför han fick i sig drycken?"
"Nej ditt pucko" svarade Serena, "varför han LÅTSAS ha gjort det."
"Juste angående det." Simon lutade sig framåt och sänkte röten, "du skickade inte en kärleksdryck till honom va? Inte för att du vill att han ska gilla dig såklart!" Tillsde han när han såg Lilys blick, "bara så att allt lägger sig..."
"Såklart jag inte har!"
"Är du säker, det har ju pågått så länge så man börjar ju undra när ditt tålamod tar slut."
Det vlev tyst en stund sedan sa Serena "ni vet det är ingen dålig plan..."
"Vad?" Sa båda de andra i kör.
"Att lura i honom en kärleksdryck bara för att vinna!"
"Serena nej, vi har pratat om detta förrut och..."
"Nej nu är det annorlunda! Förut gillade du inte planen för att drycken kunde ges till fel person, men nu... "
"Serena han har inte fått i sig någon dryck! Han låtsas!"
"Men ändå! Om han har spridit ut ett rykte om att han druckit en så har ju du ett val nu visst? Du kunde spela med och visa alla att du minsann fick honom till slut! "
Lily bara tittade på henne. "ELLER så dissar jag honom om han gör någonting så blur det han som blir gjord till åtlöje!"
Serena stönade, "men då kommer han bara ställa till så mycket problem för dig som straff!"
"Jag bryr mig inte! Detta är krig och jag skulle behöva en liten vinst just nu..."
Simon och Serena tittade på henne sedan sa Simon "du är nog rätt bra modig va?"
"Japp" sa Serena, "jag hade aldrig gjort det"
Lily sa ingenting, bara tänkte. Nu var der på riktigt, lejonet mot ormen, modet mot listen.


Miss Krystal Vill du läsa min FF? "För dig motstår jag allt" http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=32452&page=1

15 jun, 2013 22:06

C3R4
Elev

Avatar

+1


Bra kapitel gjillade det AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!

♡2NE1♡BIGBANG♡akmu♡

15 jun, 2013 22:09

Zildisis
Elev

Avatar

+1


SUPER!! Jag längtar tills nästa kapitel SÅ mycket!!

http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png

16 jun, 2013 11:07

Minihäst
Elev

Avatar

+1


Omgfjsaöajshsnjinjinxjinijwdn!!!!! Det är så hiiiimla bra!

another day, another slay

16 jun, 2013 20:40

Zildisis
Elev

Avatar

+1


16 jun, 2013 21:27

elliwassabi
Elev

Avatar


Mer mer!!!
SKRIV MEEEEEER!!!!

Hola Jordinvånare

17 jun, 2013 12:16

Zildisis
Elev

Avatar


17 jun, 2013 12:32

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > För dig motstår jag allt.

Du får inte svara på den här tråden.