Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

1 2 3 4 5 ... 11 12 13
Användare Inlägg
-Luna-Lovegood-
Elev

Avatar


Har läst alla dom äger!!!

Läs gärna Hogwarts? Min älskade Drake Green dog och precis dagen efter märkte jag det!!!...

19 apr, 2013 17:30

Harry_Potter_010105
Elev

Avatar



Jag är bra på quiddich

20 apr, 2013 21:49

Maiipie
Elev

Avatar


Bra

mörker betyder inte alltid ondska, liksom ljus inte alltid betyder godhet.

20 apr, 2013 23:12

-Luna-Lovegood-
Elev

Avatar


När kommer nästa???

Läs gärna Hogwarts? Min älskade Drake Green dog och precis dagen efter märkte jag det!!!...

21 apr, 2013 09:55

"Parvati Patil"
Elev

Avatar


Förlåt för dålig uppdatering! Jag har varit iväg i helgen och nu glömde jag att maila mig själv det jg har skrivit (mina föräldrar är skilda och jag sparar ju på datorn och nu så bor jag hos pappa) det kommer troligtvis mer senare i veckan men jag hoppas att det inte dröjer så länge till! Håll ut!

I’m a bit dark and twisted.

23 apr, 2013 16:08

Borttagen

Avatar


Chilla, vi väntar!

23 apr, 2013 16:15

ginny 23
Elev

Avatar


jag tycker inte att du har dålig uppdatering!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F99c10254f251b86491f1357658b28359%2Ftumblr_men4qevdBI1rgbtigo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fee38e5ec33ee1ac629e8c4fb087b6c34%2Ftumblr_mrvwstC1LJ1soaapxo1_500.gif

23 apr, 2013 16:36

"Dobby"
Elev

Avatar


Skrivet av "Parvati Patil":
Jag har läst några FanFictions och har blivit väldigt inspererad och har nu bestämt mig för att skriva en själv! Jag skriver ganska långa kapitel men dom kommer troligtvis delas upp i två eller flera delar! Hoppas ni kommer att gilla den!

Namn: LLP, Dotter till Harry Potter
Språk: Svenska
Ratning: PG (vet inte riktigt hela handlingen så för att vara på den säkra sidan)
Författare: "Parvati Patil" (Agnes)
Kapitel: ?
Färdig skriven: Nej


Prolog

Lily hade gjort en kalender som visade hur många dagar det var kvar till den stora dagen. Den började redan i maj och slutade i juli. Nu skulle hon bara borsta tänderna och gå och lägga sig. Hon var tvungen att gå och lägga sig tidigt dels för att hennes mamma Ginny inte lät henne vara uppe längre och dels för att hon ändå knappt skulle kunna somna, det var ju självklart att hon skulle vilja vara utvilad till imorgon, den stora dagen…

Skriv vad ni tycker så får jag se om jag fortsätter!

24 apr, 2013 20:52

-Luna-Lovegood-
Elev

Avatar


När kommer nästa??

Läs gärna Hogwarts? Min älskade Drake Green dog och precis dagen efter märkte jag det!!!...

25 apr, 2013 14:42

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+1


Skrivet av -Luna-Lovegood-:
När kommer nästa??

Nu!

Kapitel 5 del 2

Matvagnen kom och gick och tillslut ropade dom ut att det var en halvtimme kvar tills vi var framme.
-Ska vi byta om då? Frågade Jag.
-Ja men jag måste gå tillbaka till min kupé, jag har ju mina grejer där. Svarade Lucy och gick iväg.
Jag och Hugo bytte om till våra klädnader och efter en halvtimme var vi framme.
Jag och Hugo gick ut på perrongen där vi möttes av Lucy och en varm mansröst, Hagids.
-FÖRSTAÅRSELEVER HITÅT! FÖRSTAÅRSELEVER!
-Hej Hagrid! Ropade jag och vi vinkade för fullt för att synas.
-Hej Lily! Å Hugo å Lucy! Har ni haft ett bra sommarlov?
-Ja. Svarade vi i mun på varandra och följde efter Hagrid ner till ekorna vid sjöns strand.
Vi satte oss i en båt som sakta gled iväg över det brusande vattnet. Vi åkte igenom en tunnel och sedan såg man slottet. Det stora magnifika slottet med dom många tornen och dom varmt välkomnande tända fönsterna. Jag hörde spridda Ooo och Aaa bland annat ifrån mig och Lucy.
-Visst ar det vackert. Viskade Lucy till mig och jag märkte att jag hade tappat min talförmåga och bara nickde. Jag kunde inte slita blicken ifrån slottet på hela vägen tills vi kom fram till båthuset då vi bara såg en lång brant trappa.
När vi hade kämpat oss uppför trapporna flåsandes fann vi oss stående vid två jättelika grindar, Hagrid öppnade dom och vi skyndade oss fram till portarna som stod på vid gavel.
Vi gick in genom porten i total tystnad och jag kunde inte låta bli att öppna munnen och bara gapa. Hallen var stor och högt till tak och det stod rustningar längs väggarna och man hörde det muntra pratet ifrån det jag antog var Stora Salen.
En man kom ut ifrån Stora Salen.
-Tack Rubeus. Sa han till Hagrid som lämnade hallen för att gå in till den kommande festen. Den vat bekanta mannen började prata igen:
-Hej och välkomna till Hogwarts skola för häxkonst och trolldom, mitt namn är Kevin Rodger och är biträdande rektor och lärare i Försvar mot Svartkonster. Ni kommer att bli indelade i era elevhem, Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw eller Slytherin innan festen börjar. Var vänliga och ställ upp er på ett rakt led och följ efter mig.
Jag ställde mig så att jag hade Lucy framför mig och Hugo bakom mig och vi började gå in i Salen.

_____________________________________________________
Lite kort jag vet men det kommer mer snart tror jag!

I’m a bit dark and twisted.

29 apr, 2013 18:34

1 2 3 4 5 ... 11 12 13

Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

Du får inte svara på den här tråden.