Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Natarza Lestranges andra år på Hogwarts

Forum > Fanfiction > Natarza Lestranges andra år på Hogwarts

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Majis:
När kommer nästa kapitel btw?

har ganska mycket nu ska till sjukhuset i Uppsala imorgon ligger ca 20 mil härifrån där jag bor också är det sista veckan så kanske på onsdag eller fredag

9 jun, 2013 21:40

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
När kommer nästa kapitel btw?

har ganska mycket nu ska till sjukhuset i Uppsala imorgon ligger ca 20 mil härifrån där jag bor också är det sista veckan så kanske på onsdag eller fredag

Ja, det kommer mycket nuförtiden så jag fördtår det! Liknande med mig osv xD Men lycka till!

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

10 jun, 2013 06:49

Borttagen

Avatar


Skrivet av Majis:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
När kommer nästa kapitel btw?

har ganska mycket nu ska till sjukhuset i Uppsala imorgon ligger ca 20 mil härifrån där jag bor också är det sista veckan så kanske på onsdag eller fredag

Ja, det kommer mycket nuförtiden så jag fördtår det! Liknande med mig osv xD Men lycka till!

Tack ♥ det gick bra

11 jun, 2013 15:53

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
När kommer nästa kapitel btw?

har ganska mycket nu ska till sjukhuset i Uppsala imorgon ligger ca 20 mil härifrån där jag bor också är det sista veckan så kanske på onsdag eller fredag

Ja, det kommer mycket nuförtiden så jag fördtår det! Liknande med mig osv xD Men lycka till!

Tack ♥ det gick bra

Bra

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

11 jun, 2013 17:14

Borttagen

Avatar


Förlåt att det tagit sån tid nu kommer ett kapitel fast tyvärr kort


Kapitel 4
"Ledsen för det där, hon kan vara lite så ibland", suckar Zoey.
"Lugnt ska vi byta om till skolklädnader så vi har det gjort?", frågar Natarza.
"Visst", säger Zoey.
Också gör dom det, efter ett tag kommer kvinna med vagnen dom köper 5 stycken trollkarlskort var.
"Inte långt kvar nu", säger Zoey.
"Mm undrar hur många smuttskallar som börjar i år", säger Natarza.
"Säkert jättemånga", suckar Zoey.
"Dom borde inte få gå på Hogwarts", säger Natarza.
Kupédörren rycks plötsligt upp där utanför står Harry Potter och Ron Weasley.
"Ursäkta vi trodee dat var tomt här... våran kupé blev tagen av Draco och hans gäng", mumlar Ron.
"Var har ni smuttskallen Granger då?", frågar Natarza och hånler.
"Hur vågar du!", säger Ron.
"Med det äldla blod som rinner i min ådror så vågar jag kommer från en fin familj till skillnad från dig du och din familj med blodsförädare", säger Natatrza.
"Kom vi går", säger Harry.
Ron suckar och följer med Harry bort.

27 jun, 2013 11:26

Lida
Elev

Avatar


Supperbra kapitel!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&page=5#p2336622

27 jun, 2013 11:38

Majis
Elev

Avatar


Ja, jättebra

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

27 jun, 2013 23:44

Borttagen

Avatar


TACK SÅ MYCKET
Nu kommer nästa kapitel

Kapitel 5
Det dröjer inte länge förrän dom är framme, Natarza och Zoey hoppar snabbt av tåget och skyndar sig till vagnarna som dom ska åka med upp till slottet.
Dom säger inte så mycket på vägen upp, det finns inget att säga just nu.
När dom har kommit fram till slottet skyndar sig dom sig in i slottet sedan in i stora salen och sätter sig vid Slytherinbordet.
Natarza sneglar mot lärarbordet, hon ser Moody sitta där, hon är en av dom få som vet vem han egentligen är.
När alla elver har kommit in i stora salen kommer McGonagall med förstaårseleverna dom ser väldigt nervösa ut, Natarza ler lite mot dom hoppas att många kommer i Slytherin.
McGonGall ropar upp namn Natarza applåderrar så fort någon kommer i Slytherin, när sorteringen äntligen är klar så ställer sig Dumbledore upp.
”Välkommna till ett nytt år p Hogwarts innan vi börjar festmåltiden vill jag säga några saker, det är med en stor glädje jag välkomnar Alastor Moddy hit för att vara lärare i försvar mot svartkonster, spridda applåder hörs genom stora salen.
”Och en annan sak, som jag tror ni kommer finna mycket intressant och roligt är att Turneringen i Magisk trekamp ska äga rum i år… Tre deltagare från tre skolor i tre utmaningar, den som har bäst poäng vinner 1000 Galleoner, vi på Hogwarts kommer vara värdar och dom två skolorna som kommer komma hit i Oktober är Beauxbatons och Durmstrang, hoppas ni ska behandla dom väl, dock har en ny regel satt upp igen som är under 17 år får anmäla sig…”
Sprid upprörda röster hörs i stora salen.
”På grund av antalet dödsoffer, en opartisk domare kommer av göra vilka som får tävla är man 17 år står det en fritt att anmäla sig”, säger Dumbledore.
Fortfarande hörs det sprid upprörda röster.
”Tystnad, också vill jag bara påminna om det vanliga, förbjudna skogen över förbjudet område för alla, trollkonster ska inte användas i korridorerna och listan med förbjudna föremål har utökats litsan finns oss Filch om någon är nyfiken, men nu ska vi inte hålla på och tjata mer låt festen böjar”, säger Dumbledore.
Tallrikarna fylls med mat och dryck och Natarza böjar ta för sig.

10 jul, 2013 12:16

Freddelito
Elev

Avatar


Jättebra! ♥
Vad elak Natarza är!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F73%2F20O6.gif

11 jul, 2013 15:28

Borttagen

Avatar


kan inte skriva något mer kapitel den närmsta tiden ska till sommarstugan

12 jul, 2013 08:59

1 2 3 4 5

Forum > Fanfiction > Natarza Lestranges andra år på Hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.