Bara jag som märkt det?
Forum > Harry Potter > Bara jag som märkt det?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kintsugi
Prefekt |
Det finns en anledning till varför jag föredrar originalspråket
Har inte läst svenska halvblodsprinsen och dödsrelikerna mer än en gång. Dödsrelikerna på svenska köpte jag först ett halvår efter att den släppts och det tog ytterligare ett halvår-år innan jag fick läst den på svenska. xP ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 2 apr, 2013 19:45 |
|
Unik
Elev |
Skrivet av Lillan Potter: Skrivet av Unik: Skrivet av Lillan Potter: Och sedan: Bara Slytherin kan använda AVADA Kedavra(alla säger det), och i sjuan dödar Molly Wesley Bellatrix Lestrange med AVADA Kedavra! Nänänä, alla som "bestämt sig för det" och verkligen *vill* använda någon av de oförlåtliga förbannelserna kan. JO EXAKT! Aha du menar så, att det bara är folk från Slytherin som använder den framtills sjunde boken. xD Tror att det är för att Voldemort kom därifrån, Slytherin blev liksom framställt som det "onda" elevhemmet fastän många därifrån (iaf på mugglis) är oerhört snälla/trevliga. Min blogg, kika gärna in där! - http://unikinteudda.blogg.se 2 apr, 2013 20:13 |
|
Lillan Potter
Elev |
Skrivet av Unik: Skrivet av Lillan Potter: Skrivet av Unik: Skrivet av Lillan Potter: Och sedan: Bara Slytherin kan använda AVADA Kedavra(alla säger det), och i sjuan dödar Molly Wesley Bellatrix Lestrange med AVADA Kedavra! Nänänä, alla som "bestämt sig för det" och verkligen *vill* använda någon av de oförlåtliga förbannelserna kan. JO EXAKT! Aha du menar så, att det bara är folk från Slytherin som använder den framtills sjunde boken. xD Tror att det är för att Voldemort kom därifrån, Slytherin blev liksom framställt som det "onda" elevhemmet fastän många därifrån (iaf på mugglis) är oerhört snälla/trevliga. Instämmer! 2 apr, 2013 20:15 |
|
Stevie Rae
Elev |
Märker aldrig sånt där som stavfel... -.-''
När jag läser är det som att vrida på en kran så jag bara läser på och glider över stavfel och sådant... -.O Men visste ni att typ enligt J K Rowling uttalas Voldemort utan L? Jag vet inte om det är sant, men det stod någonstans. @.@ I AM TEH LAST SPOON! D: ~Love 2 apr, 2013 20:25 |
|
Borttagen
|
Är nog lätt att det blir lite fel i så långa böcker med mycket handling! skulle nog själv snurra till det också!
2 apr, 2013 22:20 |
|
Borttagen
|
Ett fel jag märkte för länge sen i första HP filmen. När ugglorna kommer med post i stora salen och Harry plockar upp The Daily Prophet, så håller han i en vanlig blyertspenna. Hade dom inte bara fjäderpennor att skriva med?
3 apr, 2013 20:48 |
|
Zendaya
Elev |
Skrivet av Annispop: Men det där sm Lockman sa, det är ju nästan typiskt honom. Han ljuger ju så dåligt så man fattar att han inte säger rätt.Jag har hittat två fel av J.K. Rowling: 1. I andra boken när Lockman är på väg att sticka så säger han: "Fick ett viktigt telefonsamtal." Dom har inga telefoner där! O.O 2. Jag har märkt att den första September alltid är på en söndag för att dom får sitt schema nästa dag och då kollar dom på måndagens lektioner. Kanske har fel... O.O De åker väl på söndagar nu... Men skolan börjar ju inte direkt när de kommer dit också. 13 apr, 2013 14:42 |
|
123vilde453
Elev |
Mmm...
TAYLOR SWIFT! Sporten där det gäller att springa som en kenian och tänka som en mästare i schack. Utmana mig! 14 apr, 2013 17:51 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen