Peärres!
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Peärres!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Lovisa suckade och började gå sin väg. Hon höll sig nätt och jämt vaken, men snart skulle hon behöva hitta ett ställe att sova på.
3 mar, 2013 13:50 |
|
Vildvittra
Elev |
Efter ett tag fick Ignis tillbaka åter kontrollen över sig själv och de krafter hon hade, hettan hade försvunnit och ögonen blev åter oskyldigt blåa och milda.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 3 mar, 2013 13:53 |
|
Borttagen
|
Lovisa lutade sig mot ett av träden och suckade tungt år hennes yrsel. Hon tänkte på vad hennes lärare hade sagt.:
"Prinsessan Lovisa lyssna noga, du får inte vid några omständligheter använda din kraft för att skada någon oskyldig eller roa dig". Orden fastnade i huvudet i henne som en pil i ett äpple. Hon mindes dagarna hon hade brutit mot regeln. Hon suckade vid tanken. 3 mar, 2013 14:32 |
|
Vildvittra
Elev |
Ignis ställer sig upp och följer efter Lovisa, med motstridiga känslor inom sig, vad skulle hon göra med henne? Hon stannar upp då hon får syn på henne, "Hur är det?" undrar hon då hon ser yrslig ut.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 3 mar, 2013 14:39 |
|
Borttagen
|
Lovisa blundade men öppnade ögonen då Ignis kom.
- relativt bra , svarade Lovisa mumlandes. 3 mar, 2013 14:49 |
|
Vildvittra
Elev |
"Ser inte ut som det." svarar Ignis och inser med fasa att hon sagt emot henne, "Förlåt." säger hon skrämt men står orörlig för att vänta på det straff som skall komma.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 3 mar, 2013 15:05 |
|
Borttagen
|
Lovisa rynkade lätt pannan men struntade sedan i det hon sagt.
-Det gör inget, sa Lovisa lugnt. 3 mar, 2013 15:08 |
|
Vildvittra
Elev |
Ignis andas ut, hon måste bete sig. Men å andra sidan hade hon rymt, straffet för det. Men sammtidigt kunde det göra detsamma och Lovisa visste ändå inte vem hon var.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 3 mar, 2013 15:13 |
|
Borttagen
|
Lovisa små log och såg ut i mörkret.
- Hör du?, frågade hon tyst och gick närmare in i mörkret. Hon hade hört tunga fotsteg och ljudet av rustningar. 3 mar, 2013 15:22 |
|
Vildvittra
Elev |
Ignis nickade, "Vem är de ute efter? Dig eller mig?" frågar hon ty hon vet att Lovisa kan läsa tankar.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 3 mar, 2013 15:24 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen