~Privat Rollspel mellan Lolly0101 och AlexZz~
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~Privat Rollspel mellan Lolly0101 och AlexZz~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
När Oswald väl hittat uppehållsrummet och lagt sig för att sova var han utmattad och somnade kvickt. Men när han vaknade måste han vara en av de första för det var fortfarande mörkt i rummet, bara några få solstrålar silade in genom de fördragna gardinerna och med tanke på dess färg var det tidig morgon. Oz klär på sig kläderna, då det var lördag och inga lektioner så var det bara en svart T-shirt och jeans och tar sig ned. Nu ska han lära sig hitta till Stora Salen.
. .
10 feb, 2013 16:51 |
|
Lolly0101
Elev |
Jag tog på mig en röd tunika och ett par jeans . Jag satte slarvigt på mig min make-up och gick ner till frukosten.
(Du behöver ej skriva så bra varje gång 10 feb, 2013 16:56 |
|
AlexZz
Elev |
(Det är en vanesak. x'D)
Efter en stunds letande hittar Oz faktiskt Stora Salen och slår sig ned vid bordet, och faktiskt själva platsen, han satt på under gårdagens middag där han tar åt sig av frukosten och funderar på vem Gryffindors arvinge kan vara. . .
10 feb, 2013 17:29
Detta inlägg ändrades senast 2013-02-10 kl. 18:21
|
|
Lolly0101
Elev |
Skrivet av AlexZz: (Det är en vanesak. x'D) Efter en stunds letande hittar Oz faktiskt Stora Salen och slår sig ned vid bordet, och faktiskt själva platsen, han satt på under gårdagens middag där han tar åt sig av frukosten och funderar på vem Ravenclaws arvinge kan vara. Griffendoors ska det vara ! Vi får ju välja elevhem rawenclaw var bara ett förslag -------------------------------------------------- Jag tittar tomhänt på frukosten som kom upp på borden 10 feb, 2013 17:32 |
|
AlexZz
Elev |
Ahkej. xD
------------ Oz äter uttråkat mackan och hans råtta sitter och smaskar i sig ost igen, den där råttan kommer bli överviktig. "Ska du äta upp hela Hogwarts ostlager, ditt matvrak?" Frågar han leende och råttan tittar upp på honom, innan den fortsätter. "Jag tar det som ett ja." Säger Oswald och dricker lite juice. . .
10 feb, 2013 18:21 |
|
Lolly0101
Elev |
Jag var inte hungrig. Jag gick upp till rummet och hämtde min griffendor halsduk och jacka. Jag skulle ut från Slottet ett litet tag
10 feb, 2013 18:23 |
|
AlexZz
Elev |
När Oswald ätit klart bestämmer han sig för att ta reda på var måndagens lektioner ska vara någonstans, trolldryckskonst som skulle vara den första ska vara i fängelsehålorna och därför måste han reda ut vilken av dem.
"Phoebe, kom igen." Kallar han på råttan som kilar upp på hans axel under tiden som Oz börjar ta sig nedåt i slottet. . .
10 feb, 2013 18:57 |
|
Lolly0101
Elev |
Jag såg hur Ozwald kom ner åt i slottet .
"Ska du med ut ?" hojtade jag till han och vinkade ! 10 feb, 2013 19:00 |
|
AlexZz
Elev |
Oswald tittar kvickt upp och Phoebe också. Men hon ser förstås sötare ut än Oz.
"Visst!" Säger han leende. Han har redan på sig en tjocktröja, med förväntningen att det skulle vara kallt i fängelsehålorna trollade han liksom fram den. . .
10 feb, 2013 19:10 |
|
Lolly0101
Elev |
"Kom då " sa jag och började gå ut genom den stora porten . Det var en kylig vinter morgon .
10 feb, 2013 19:13 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~Privat Rollspel mellan Lolly0101 och AlexZz~
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen