Okej att byta ut skådisar?
Forum > Harry Potter > Okej att byta ut skådisar?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Pygmepuffen
Elev |
Skrivet av 123vilde453: Skrivet av Pygmepuffen: Skrivet av Borttagen: Okej, jag måste erkänna att jag inte hade en aning om att tjejen från andra filmen var Lavender Brown. Personligen minns jag inte hur Lavender beskrivs i boken, men om hon inte beskrivs som mörkhyad är det ju mer "rätt" med den senare Lavender om man utgår ifrån den. Jag förstår varför de bytt skådis. Jag menar, har man en roll i en film som inte dyker upp igen förrän många år senare så är det ju långt ifrån säkert att den personen kan eller vill vara med igen, eller om hen har förutsättningar att göra rollen bra. Jag tror inte att hon blev utbytt för att hon är mörkhyad (det hoppas jag verkligen inte i alla fall). Bytena av Crabbe och Goyle tycker jag är lite värre, eftersom det blir så uppenbart. När jag såg Crabbe i senaste filmen så var det bara "Vem är det där? Varför har de med Blaise istället för Crabbe?" men jag förstår att man kanske ogärna har med knarkare i produktioner, om det nu var så det förhöll sig. När det kommer till skådisar jag gärna hade sett utbytta så har jag i huvudsak bara en sak att säga: Bonnie Wright. Jag tror att hela Lavender-grejen kan ha och göra med att hon blev en större karaktär och att det blev viktigare att få henne lik tjejen i boken. De ville få fram en väldigt tjejig tjej och då funkade väl inte den gamla för att hon antingen inte var en tillräckligt bra skådespelerska eller för att hon såg fel ut. Hela knark-grejen är jag osäker på. Är inte alls säker på att det var rätt att byta ut honom. Och med Bonnie Wright har du förstås helt rätt xD Haha där tycker vi väldigt olika... Men det finns faktiskt en annan tråd bara för det ämnet, du kan kika in där om du är intresserad (sök bara på Bonnie Wright så hittar du den) Menar ni att Bonnie skulle bytt? Hon är ju superbra!!! 5 apr, 2013 16:26 |
|
LauraE
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Men jag gillar hur de löste problemet med Crabbes skådespelare, för att istället för att byta ut skådespelare bytte de karaktär. Vilket jag tycker är bra! Förlåt men nu är jag förvirrad, har dom ytt karaktär? 0: Den ''nye'' är Blaise Zabini och inte Vincent Crabbe Jaha, men vad sa dom hände med Crabbe då? Nu låter jag helt borta 0.o De tog inte med honom, han som spelade honom odlade typ marijuana eller något så därför ville de inte ha kvar honom! Det är i alla fall vad jag har hört! Nu vet jag inte om någon annan redan har skrivit det, men skådespelaren satt faktiskt i fängelse pga narkotikainnehav och odling medan de sista filmerna spelades in. ^^ Så det var lite svårt för honom att vara med.
Tumblr: http://lauradobby.tumblr.com/
7 apr, 2013 12:59 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Borttagen: När det kommer till skådisar jag gärna hade sett utbytta så har jag i huvudsak bara en sak att säga: Bonnie Wright. Eller hur! Tycker att marta har gjort en ganska fin version av Ginny: ![]() =) - just like themarauder 7 apr, 2013 14:08 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen