Dotter till Harry Potter
Forum > Fanfiction > Dotter till Harry Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Kapitel 4:
Ja, jag visste att jag var smart. Snabbast av alla i klassen på att räcka upp handen. Jag var den som hade rätt på alla prov och läxförhör. Men det betydde inte att jag ville hamna i Rawenclaw! Jag såg hur mina bröder viskade med varandra vid gryffindorbordet. Hugo satt där tyst och såg på mig med en besvikelse i blicken. Jag försökte att se lugn ut, men innom mig fanns något som gnagde. Jag ville släppa ut det. Gråta. Men det kunde jag ju inte göra här inför en hel skola... Jag gick med långsamma steg mot Rawenclawbordet och kollade ner i marken. Huvudet dunkade och mitt hjärta slog snabbare och snabbare. Förhoppningsvis skulle de tro att jag bara var blyg. När jag kom fram grattulerade de vid bordet mig och jag svarade bara med ett enformigt tack. Hanna Lovegood satt redan vid Rawenclaw bordet och hon sken upp när jag kom. Jag satte mig bredvid henne. Efter att alla nya elever hade sorterats så reste rektorn på sig igen, och det kändes som hon pratade rakt till mig: - Jag är säker på att ni kommer att trivas i era elevhem och att ni passar in där. Ni behöver inte vara oroliga. Så, Låt festmåltiden börja! Det kändes nästan som om rektorn ville trösta mig. Hon gjorde mig i alla fall lite bätttre till mods. En rad av festligheter dök upp framför mig på det blå och silverdukade bordet. Hanna började genast hugga in. Hon började med kött på spett och frågade mig om jag ville ha. Men jag var inte hungrig. Jag ville faktiskt inte äta någonting. Fast än jag hade Hanna så kände jag mig ensammast i världen. Alla i min familj var sorterade i gryffindor. Alla utom jag. 18 nov, 2012 16:24 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Bra!!!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 18 nov, 2012 17:08 |
|
Amanda Lovegood
Elev |
Jättebra!!!
18 nov, 2012 17:42 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!
Men jag tror att man brukar ta pappans efternamn så Hanna tror jag borde heta Hanna Longbottom! 18 nov, 2012 19:35 |
|
LunaLove<3
Elev |
18 nov, 2012 20:45 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Super duper bra! Men jag tror att man brukar ta pappans efternamn så Hanna tror jag borde heta Hanna Longbottom! Aha... men i detta fallet så blev det Lovegood i allafall! Hoppas att det är okej... 19 nov, 2012 19:20 |
|
LunaLove<3
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ja jag älskar Lovegood iallafall!♥Skrivet av Borttagen: Super duper bra! Men jag tror att man brukar ta pappans efternamn så Hanna tror jag borde heta Hanna Longbottom! Aha... men i detta fallet så blev det Lovegood i allafall! Hoppas att det är okej...
19 nov, 2012 19:28 |
|
potter_fan
Elev |
Superduperbra!!!
Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge 20 nov, 2012 00:12 |
|
Borttagen
|
Intressant!
20 nov, 2012 13:21 |
|
ella potter
Elev |
20 nov, 2012 14:50 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen