Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Love twice

Forum > Fanfiction > Love twice

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
spöke123
Elev

Avatar


superb

mohaha!!!

28 dec, 2012 16:44

Hermia
Elev

Avatar


Jättebra

Once a MADling, always a MADling

28 dec, 2012 16:45

lunalovegood!!
Elev

Avatar


Bra!

28 dec, 2012 16:55

Carro_Potter
Elev

Avatar


Hermione

Hermione stod och och väntade utanför troférummet som det var bestämt. Hon kände sig nervös men samtidigt kändes det väldigt spännande.
Hon väntade ytterligare några minuter tills hon såg en skugga en bit bort som sakta kom närmare.
”Du?!” utbrast hon när hon såg vem det var.
”Sch”, sa han och satte ett finger vid läpparna.
”Var det du som skickade det där brevet?” frågade Hermione osäkert.
”Det var jag”, svarade han.
”Men, men...” stammade hon. ”Det kan inte stämma. Du är renblod. Jag är mugglarfödd. Du skulle väl aldrig...”
”Ja, jag är renblod. Men Hermione, jag älskar dig”, nästan viskade han.
Han böjde sig sakta ner och deras läppar möttes.
Först kände sig Hermione illa till mods och försökte dra sig undan men då tryckte Draco henne bara närmare.
När hon faktiskt började tycka om det drog sig Draco sakta undan.
”Inte så illa, va?” sa Draco och tittade på henne.
Hermione visste inte vad hon skulle säga så hon var tyst.
”Du, Hermione”, började han. ”Jag har alltid gillat dig, men inte förns nu vågat visa det. Snälla, säg vad du tycker om mig.”
Först kom hon på en massa saker som spydig, egoistisk, irriterande och mycket mer, men när hon tänkt efter en liten stund så förstod hon att hon faktiskt tyckte om honom.
”Jag... Jag gillar dig också”, var det ända hon lyckades säga.
Draco log. Ett vackert och charmigt leende, tyckte Hermione.
De satte sig ner på det kalla stengolvet. Hermione lutade sitt huvud mot hans bröst och de kysstes igen.

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

1 jan, 2013 17:03

lunalovegood!!
Elev

Avatar


Aw fortsätt!!!♥

1 jan, 2013 17:11

spöke123
Elev

Avatar


jättebra
FORTSÄTT!!!

mohaha!!!

2 jan, 2013 10:54

Carro_Potter
Elev

Avatar


Måste bara fråga er som läser: Vilket år på Hogwarts tror NI att det här utspelar sig? Alltså under deras tredje-, fjärdeår osv.?

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

2 jan, 2013 15:25

spöke123
Elev

Avatar


känns som 4-5

mohaha!!!

2 jan, 2013 15:26

Carro_Potter
Elev

Avatar


Skrivet av spöke123:
känns som 4-5

Ok

Första gången jag skriver om någon annan än Draco/Hermione!

Ron

Ron satt i uppehållsrummet och väntade på att Hermione skulle komma tillbaka.
Harry satt bredvid honom och snarkade.
Det var så att Hermione tidigare på kvällen hade gått till biblioteket, åtminstone hade hon sagt att hon skulle dit, men aldrig kommit tillbaka. Så då hade Ron bestämt sig för att vänta på henne, han oroade sig allt mer ju mer tiden gick. Harry hade sagt att han bara oroade sig i onödan, hon skulle säkert komma snart, men som Rons trogne vän väntade han tillsammans med honom.
”Kommer hon inte snart”, muttrade Ron.
Ännu en snarkning hördes från Harry.
”Äh, tyst med dig”, sa Ron och puttade till Harry lite lätt.
Ron fortsatte att vänta och fram på småtimmarna hördes ljud utanför.
Porträttet av Tjocka Damen gled åt sidan och in kom Hermione.
”Var har du varit? Vi,” Ron tittade på Harry ”jag, har väntat på dig i evigheter!”
”Varför då?” undrade Hermione ”Jag klarar mig faktiskt själv.”
”Jag blev orolig när du inte kom tillbaka. Vi får ju inte vara ute så här sent och det borde väl du veta?”
”Ja men, ursäkta då!” sa Hermione sarkastiskt,”Och varför oroade du dig?”
(Sen när började han bry sig om mig så mycket? tänkte Hermione)
”Förstår du inte?” sa Ron förbryllat, ”Jag bryr mig om dig, inte som vän, mer än det! Jag gillar dig...”
Hermione stirrade häpet på honom. Hon kände gråten i halsen och sprang upp till sovsalen.
Det gick ju inte speciellt bra, tänkte Ron sorgset.

Kanske inte det bästa men..

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

2 jan, 2013 15:27

spöke123
Elev

Avatar


ohhh, stackars ron fortsätt
________________________________________________
hihi, jättebra

mohaha!!!

5 jan, 2013 21:11

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Fanfiction > Love twice

Du får inte svara på den här tråden.