Varför skulle han bry sig? (SV)
Forum > Fanfiction > Varför skulle han bry sig? (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elina Potter
Elev |
Okej snart kommer nästa.
Tycker ni Kärlek? Bråk? Vänskap? EXEMPEL: Jag vill att kapitlet ska handla om bråk Go Mugglis! 19 okt, 2012 18:57 |
|
Borttagen
|
jag tycker bråk och kärlek
19 okt, 2012 18:58 |
|
Borttagen
|
Kärlek!!! Nej men allvarligt jag är typ "romantik" älskar
19 okt, 2012 18:59 |
|
Borttagen
|
haha inte för att vara spammig så skriver jag mera
19 okt, 2012 19:00 |
|
Elina Potter
Elev |
Okej här kommer det!
----------------- *Jesper* Jag vaknade. Allt var mörkt. Klockan måste vara fem på morgonen. Jag hörde James prata lite i sömnen. Han sa: "Nej, det är jag, inte henne. Mig. Mmmm" Jag kvävde ett skratt. Jag kunde inte somna. Jag gick ner i sällskapsrummet där brasan fortfarande sprakade. Jag satte mig i soffan där jag och Clara hade varit tidigare. Jag tänkte igenom minnena jag hade sen jag började på Hogwarts. När jag sorterades till Gryffindor Det var en underbar känsla. När jag träffade Clara. Jag hade bara brytt mig om utseendet. Men i bakgrunden fanns alltid.... Elin, som ett spöke för mig. Jag kunde inte vara tillsammans med Clara. Hon hade betett sig underlig de senaste dagarna. Varför hade jag vart så trög? Clara och jag?? Vi passade inte ens! Hon och smink, jag och quidditch. Hon borde bli ihop med sin sminklåda. Elin är ingen loser. Hon är en jättetrevlig människa. Någon kom ner för trappan. Jag vände mig om och ville se Elin, men till min besvikelse var det..... - Clara?? Frågade jag. - Jesper, sa hon surt. Jag vill vara ensam. - Men, du kan inte bara komma in och ta hela uppehållsrummet, invände jag. - Okej, sa Clara bistert. Jag säger det på direkten. - Jag har också en sak att säga..... - Jag är trött på dig, sa Clara och jag i kör. - Vänta, va?? Frågade Clara. Jag är ihop med William Hunter från årskursen över oss. Jag har varit ihop med honom i en vecka nu, sa hon stolt och log hånfullt. - HAR DU VARIT OTROGEN??????? Ilskan sprutade igenom mig. Som ett gift och hat mot Clara. - Får jag höra din historia nu?? Frågade Clara fortfarande lungt. Men jag, hade blivit blind av raseri. - PREFICTICUS TOTALUS!! Skrek jag. Clara som inte var beredd på förbannelsen föll som sten ner från soffan. Nu hörde jag steg i trappan igen. - James? Frågade jag. Jag hade svårt att se, för tårarna hade förblindat mig. Det sista jag såg och kände var ett par blåa ögon och ett blont mjukt hår. _______________________________ *Elin* - Jesper?? Jag kollade i uppehållsrummet. Clara låg på golvet och Jesper såg ut att gråta bredvid soffan. Han stod på knä och han tappade staven och svimmade. Jag sprang fram till honom. Jag lutade mig över honom och såg på honom. Jag läste en formel så att de blev fjäderlätta båda två och bar upp dom till sina sovsalar. Jag fick lägga in Jesper tyst, så ingen av hans kompisar hörde. Jag smet genast in i tjejernas sovsal där jag hittade ett brev på mitt bord. Hej Elin! Möt mig klockan tolv på natten i Gryffindors sällskapsrum. Jag har något jag måste säga "Vem är det? Tänkte jag?" sen somnade jag. ________________________ Mer? Go Mugglis! 19 okt, 2012 19:27 |
|
Borttagen
|
åååååå vad bra du är kan inte vi göra en ff tillsamans???
19 okt, 2012 19:36 |
|
Elina Potter
Elev |
jag är inte bra... Jag är asdålig.
Men jag vet inte om jag kommer klara det. Min kompis kanske har cancer och jag blir så ledsen och deprimerad hela tiden. Och så är jag sjuk Dx. Men jag vill. Men jag tror att mitt hjärta ska brista. Go Mugglis! 19 okt, 2012 19:43 |
|
Borttagen
|
ok stackars din kompis men uggla mig om du vill göra en ff tillsamans med mig
19 okt, 2012 19:44 |
|
Elina Potter
Elev |
okej. Men det kanske inte blir förrän nästa vecka Dx
Go Mugglis! 19 okt, 2012 19:45 |
|
Borttagen
|
ok
19 okt, 2012 19:46 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen