Spöke eller gå vidare?
Forum > Harry Potter > Spöke eller gå vidare?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
1. Jag skulle gå vidare, som dumbledore sa ''death is but the next great adventure''
2. Jag tror inte han kunde bli ett spöke. 13 okt, 2012 09:41 |
|
Borttagen
|
1. Jag skulle gå vidare
2. Han fick nog inte välja på grund av horrokrukserna men han blev nog spöke för han är rädd för döden. 13 okt, 2012 11:52 |
|
Hedvig9812
Elev |
Jag skulle vilja gå vidare
You say school, I say Hogwarts. 15 okt, 2012 14:54 |
|
Wolfsbane
Elev |
16 okt, 2012 13:09 |
|
Nenne00
Elev |
Skrivet av Hermione :D:
Gå vidare...♥ Då får man ju träffa alla Skrivet av Hermione :D: håller med helt och hålletGå vidare...♥ Då får man ju träffa alla man älskar som har dött, och vem orkar vara kvar på jorden i flera miljarder år utan att kunna äta, springa, röra saker och......leva? Patronus: Dolphin Love horses<3 <3 <3 Den som läser detta är ... 17 okt, 2012 22:38 |
|
Erica
Elev |
21 okt, 2012 16:38 |
|
Borttagen
|
Jag hade valt att bli ett spöke, beroende på var
någonstans man får spöka. Jag menar, om vi lever i en parallell värld bland spöken, så borde det ju finnas fler en ett. 21 okt, 2012 19:12 |
|
Borttagen
|
1. Jag är nästan helt säker på att jag har läst att bara de som var väldigt olyckliga när de var i livet kunde bli spöken. Är också rätt säker på att det var en trovärdig källa/hemsida jag läste det på. Men om jag nu hade kunnat välja så hade jag valt döden. Hade fått panik av att bara flyga omkring och inte göra något.
2. Helt ärligt så tror jag inte att Voldemort kunde bli ett spöke. Vare sig han ville eller ej. Hans själ var helt förstörd och jag tror personligen att man skulle behöva sin själ för att bli ett spöke. Han hade nog inte velat heller, kan tänka mig att han hade varit frustrerad till max om folk gick förbi honom som om han vore luft. 28 okt, 2012 19:23 |
|
Karo
Elev |
1. Jag hade valt att gå vidare helt solklart! Tänk dig att träffa Bruce Lee och så vidare, skulle vara helt otroligt.
2. Voldermort skulle säkert inte komma tillbaka som spöke. Eftersom; a) Han skulle inte kunna göra något. Inte döda någon eller någonting. b) Ingen skulle uppskatta honom, de skulle säkert leta upp en basilisk och förstelna honom i all evighet. Men jag undrar om han for "vidare" till den plats Dumbledore är eller om han for vidare till något helvetes-liknande plats.. 28 okt, 2012 21:32 |
|
Borttagen
|
Gå vidare
28 okt, 2012 22:49 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen