Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Störande uttal.

Forum > Harry Potter > Störande uttal.

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Mataki
Elev

Avatar


mjo, men det är som om någon högläser för en, det är bra, man slipper läsa själv. man kan också göra något annat samtidigt, men försök aldrig lyssna och skriva/läsa samtidigt för då hör man inget, eller så skriver man det han läser upp xD inte lyckat...

Ur askan återföds fenixen -- Jag blir jätteglad om jag får ugglepost!

14 feb, 2011 21:44

Fot
Elev

Avatar


När man kör nåt spel till andra filmen säger han hela tiden Härmiånä. D:

14 feb, 2011 22:03

Mataki
Elev

Avatar


men de flesta (inte-hp-nerdar) säger faktiskt hämiånäh!

Ur askan återföds fenixen -- Jag blir jätteglad om jag får ugglepost!

14 feb, 2011 22:05

Josie Malfoy
Elev

Avatar


heh, kommer ihåg när jag läste Hermiones namn för första gången, bara:
Härmioni?
Härmionä?
*fråga någon vuxen*
Vuxen: Hermione
Jag: oki, Hermionä!

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

14 feb, 2011 22:46

Heonp.
Elev

Avatar


Hatar alla dubbingar av HP. Speciellt namnen för de har ingen anledning till varför de ändrar dem. ;o

"what the hell is a hufflepuff?"

15 feb, 2011 09:00

Piggelin
Elev

Avatar


En till sak som är störande med ljudböckerna är att istället för Luna säger dom Loona

15 feb, 2011 20:05

Nancy Betroux
Elev

Avatar

+3


Lyssnar på 7e boken nu ._.
Han har sagt ''Ljeupin'' åt Lupin typ 50 gånger nu ._.

That's what she^ said . . .

15 feb, 2011 21:59

Nagini
Elev

Avatar


omg kommer tvingas lyssna på den hella vägen till stockholm nästa helg bara för att jag måsste vett vad som händer(haha vet ju menmen)
skulle vara bättre om ett riktigt HP fan läste som non av os
eller så kan jag ju vara sociall eller sitta vid datorn

tänkte det var daks att byta singnatur...men kommer inte på non bra

17 feb, 2011 15:12

Slytherinofc
Elev

Avatar


En jag känner säger typ alla namn fel t.ex "Naorkissa" o_o
Och en som heter Viktor Krum säger "Herr-må-nini"

Haters will say what they want but their hate will never stop you from chasing your dream ♥

19 feb, 2011 14:17

evut
Elev

Avatar


Skrivet av Heonp.:
Hatar alla dubbingar av HP. Speciellt namnen för de har ingen anledning till varför de ändrar dem. ;o


det är nog för när folk som inte kan engelska bra så blir det lättare dör dom.
men jag tycker fortfarande att det är bättre med riktigt uttal,
NU FICK JA EN SNILLEBLIXT!
dom kan ju spela in en ljud bok som man fattar namnen osv lättare, så att mindre barn kan lyssna på den, och sen en med rätt uttal!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1196.photobucket.com%2Falbums%2Faa411%2Ftudorrose4456%2Fcelebrateharrypotternm.gif http://acciophoenixwand.tumblr.com http://weheartit.com/evutosv WildHawthorn67 @ Pottermore evamatildaa @ instagram http://insta.devote.se

19 feb, 2011 15:47

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Störande uttal.

Du får inte svara på den här tråden.