Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Konstigt

Forum > Harry Potter > Konstigt

1 2 3 4
Användare Inlägg
Lea Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt


Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Om man är under 17 eller vad det nu var, så för mig går det ändå inte ihop


Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ


Vart säger dom det?
Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O


Jag har verkligen för mig att det står någonstans.
Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det



Jaa alltså det måste ju ändå vara nått sånt. Tänkte på att hon använder ju sig av magi på tåget i ettan också och säger typ "Har övat lite hemma" men det tänkte jag bara att ministeriet och dom har överseende med eftersom att dom är så små.

Haha, låter så allvarlig men det är så svårt att släppa nått man hakat upp sig på i så många år

Ja, det är faktiskt lite skumt.
Men jag tycker att det är konstigt att Harry använder "Lumos" i trean utan att någon bryr sig


När han sitter i sängen och läser under täcket använder han väl det?
Har för mig det iaf.
Det kanske är okej att använda enkel magi?

Jupp, just den scenen menar jag.
Jag har ingen aning, kanske man får reda på på pottermore? XD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F346n8k5.gif Förlåt för att jag suger.

6 sep, 2012 16:27

Borttagen

Avatar


Han kanske tog den flygande motorcykeln!

6 sep, 2012 16:33

LaylaCatcher
Elev

Avatar


Med hur de tog sig bort från rucklet;
De tog väll Hagrids motorcykel, väll?

Imagination and dreaming is my life

6 sep, 2012 18:59

SajberFina
Elev

Avatar


Nej, nej, nej! Ni pratar ju om filmerna!

I FILMEN säger Hermione att hon har övat hemma. I boken säger hon bara att hon övat. Det kan hon ju gjort på tåget (där det finns myndiga elever och vuxna).
Och det är i FILMEN som Harry använder sig av Lumos. I boken har han en vanlig ficklampa!

OCH så förklaras det någon gång i böckerna, fråga mig inte vilken, att det är förbjudet att utöva magi innan 17 års ålder MEN bor man i en trollkarlsfamilj så vet inte ministeriet om det var föräldrar eller barn som utövade magin. Jag har för mig att Ron berättar det för Harry någon gång i samband med att Fred och George har blivit myndiga.
Eftersom Harry är enda trollkarlen på sin adress vet ministeriet att det var han som utövade magi. Och de tror det också när det var Dobby eftersom Harry inte har någon vuxen som kommer dit.

Om du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig.

7 sep, 2012 01:00

fredskronk
Elev

Avatar

+1


Tjena!

Börjar med magi innan en börjar Hogwarts. Snape förklarar för Lilly i minnet han ger till Harry att ministeriet inte straffar för magi som görs innan personen börjar Hogwarts. Därför kommer ingen och knackar på när Harry utan att veta om det använder magi för att släppa ormen fri på zoo, flyger upp på skolans tak eller får sitt hår att växa tillbaka över en natt.

Samma borde gälla om Hermione gör lite magi innan hon börjar.


Tycker det verkar väldigt troligt att barn till magiska personer gör magi hemma trots att det är förbjudet. Har också för mig att Ron nämner det och har nog också läst det på J.K.s gamla site om jag minns rätt.

Däremot så säger ju Ron och Ginny att de hört smällar från Fred och Georges rum i åratal men bara trott att de haft kul. Wood visar ju också en laguppställning han gjort över sommaren där linjer ritar sig själva på pappret. Han har antingen ritat på mugglarvis och förtrollat i skolan eller så har han använt magi hemma i smyg

Följ: http://twitter.com/fredskronk

7 sep, 2012 01:26

1 2 3 4

Forum > Harry Potter > Konstigt

Du får inte svara på den här tråden.