Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

egentligen är det synd om Snape

Forum > Harry Potter > egentligen är det synd om Snape

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
95mas
Elev

Avatar


Skrivet av The Daily Prophet:
Japp, det är synd.
Men är det bara jag som tycker att Lily är lite... elak? Jag menar, där hade hon ju Snape som älskade henne lika mycket som alla flickors drömprinsar, men ändå tar hon James som gjorde Snapes liv till ett helvete.
Så menar du att hon är elak för att hon väljer den hon älskar?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi47.tinypic.com%2Fpvwy8.jpg Alltid Redo. Läs min FF "Den bortglömde marodören"

11 jun, 2013 06:40

Sindra02
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Han fick ingen annan kärlek Sindra02.
han dog och fick ingen kärlek tyvärr.


Jo han fick vist en ny kärlek om jag säjer det så är det faktist så

Snape Snape Snape http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6ysgkd3Et1qlekkho1_500.gif

11 jun, 2013 16:11

Ginny369
Elev

Avatar


Skrivet av Sindra02:
Skrivet av Borttagen:
Han fick ingen annan kärlek Sindra02.
han dog och fick ingen kärlek tyvärr.


Jo han fick vist en ny kärlek om jag säjer det så är det faktist så



Vem skulle det vara?

11 jun, 2013 17:10

Sindra02
Elev

Avatar


Skrivet av Ginny369:
Skrivet av Sindra02:
Skrivet av Borttagen:
Han fick ingen annan kärlek Sindra02.
han dog och fick ingen kärlek tyvärr.


Jo han fick vist en ny kärlek om jag säjer det så är det faktist så



Vem skulle det vara?


Jag!

Snape Snape Snape http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6ysgkd3Et1qlekkho1_500.gif

11 jun, 2013 17:59

Isse99
Elev

Avatar


Jag har aldrig riktigt gillat honom. När man i sjätte ( eller är det sjunde?) boken får veta lite mer om hans historia så får man ju en anledning till varför han är elak mot Harry och hans vänner. Min kompis försöker övertala mig om att han är snäll men jag är inte riktigt säker på det.... -_-

skriver ord som mord i handen

11 jun, 2013 20:06

The Daily Prophet
Elev

Avatar


Skrivet av 95mas:
Skrivet av The Daily Prophet:
Japp, det är synd.
Men är det bara jag som tycker att Lily är lite... elak? Jag menar, där hade hon ju Snape som älskade henne lika mycket som alla flickors drömprinsar, men ändå tar hon James som gjorde Snapes liv till ett helvete.
Så menar du att hon är elak för att hon väljer den hon älskar?

Nej, för att hon struntade helt i Snape (jag tror att de hade något bråk om ordet "smutskalle" och sedan slutade vara vänner) fastän han fortfarande älskade henne och sa förlåt.
Hon kunde ju fått James och Snape att sluta vara ovänner och kanske få dem att umgås, vad vet jag. Och fortfarande vara tillsammans med James medan hon var vän med Snape.
Äh, det där sista var bara tankar.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2Fsvl7if.jpg

11 jun, 2013 20:39

Borttagen

Avatar


NU MÅSTE VI HA SMILEYN

11 jun, 2013 20:54

Borttagen

Avatar


Han har väl visst föräldrar? Tobias och Eileen :E
Han är ful

11 jun, 2013 21:03

Borttagen

Avatar


Vad jag vet så ser inte Snape när Lily gifter sig med James

11 jun, 2013 22:51

themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vad jag vet så ser inte Snape när Lily gifter sig med James

Men han får säkert reda på det på något vis =) jobbigt nog, för en hopplöst förälskad man!

=) - just like themarauder

11 jun, 2013 23:02

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > egentligen är det synd om Snape

Du får inte svara på den här tråden.