En kostig sak i böckerna
Forum > Harry Potter > En kostig sak i böckerna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alhomora
Elev |
Skrivet av jan: Nej, var har dem ientligen duscharna? Elr kör dem "Renskrubba"? XDJa dom duchar alldrig det är litte snuskit !!! ~Snart skolavslutning~ /Jag vet, tråkigt motto...:s 3 feb, 2011 16:41 |
|
Oskan
Elev |
Vi läser ju inte Harry Potter för att få reda på hur Harry sköter sig på toan, om de lyckas skiljas åt som vänner eller ej! xD
Nej men ärligt, det har ju inte så mycket att göra med handlingen om att de går på toa! "May the force be equal to mass times acceleration" 4 feb, 2011 00:42 |
|
Borttagen
|
Skrivet av EMELESEL: Skrivet av Magiska Ellie: Har alltid funderat på hur trollkarlar fixar att lära sig läsa, skriva och räkna - såna där grundläggande saker som de inte lär sig på Hogwarts. För vad jag har förstått är det bara Harry och de mugglarfödda eleverna som har gått på mugglarskola innan. Sedan är man ju inte direkt fulländad på stavning och skrivning när man var 11 år... men eleverna vidarutvecklas ju inte på det området på Hogwarts. Lär trollkarlsföräldrarna upp sina barn själva, eller finns det någon slags trollformel för att lära sig sånt? ^^ man börjar ju på hogwarts när man är elva år, då har man ju lärt sig sådant i mugglarskolan eller? Men dom som är uppvuxna i trollkarls familj går väl inte i mugglarskola ? Dom måste väl ha fått hemundervisning x) 4 feb, 2011 11:29 |
|
Voldemort/parkbänk
Elev |
Harry måste stinka efter sju år untan dusch!!!!=)
4 feb, 2011 15:41 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Hermione sitter och lipar på flicktoaletten första skolåret vilket Parvati (eller Lavender?) påpekar till Ron och Harry i Stora Salen, det betyder ju att flickorna varit där inne och utfört sitt (och speglat sig kanske, men inte jättejättejättetrolig att det var deras enda syfte som elvaåringar.. eller?)
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 4 feb, 2011 16:01 |
|
EMELESEL
Elev |
det är sant, men typ Harry eller Ron går inte på toa på 7 år.
4 feb, 2011 16:35 |
|
Black
Elev |
Skrivet av Oskan: Vi läser ju inte Harry Potter för att få reda på hur Harry sköter sig på toan, om de lyckas skiljas åt som vänner eller ej! xD Nej men ärligt, det har ju inte så mycket att göra med handlingen om att de går på toa! håller med.. blir typ bara onödiga saker utanför handlingen XDD btw; dom säger att Hermione gick på toa i 5:e.. ;P
4 feb, 2011 18:44 |
|
Roretta
Elev |
Är lite onödigt att berätta att karaktärer går på toa, nyser, slår i tån, skrapar av tuggummi från skorna etc. om det inte har en större mening för att föra storyn vidare!
Berits hand touched fried chicken. /proud 4 feb, 2011 18:47 |
|
Black
Elev |
Skrivet av Roretta: Är lite onödigt att berätta att karaktärer går på toa, nyser, slår i tån, skrapar av tuggummi från skorna etc. om det inte har en större mening för att föra storyn vidare! exakt.. liksom om man skulle beskriva allt som händer under en dag skulle ju böckerna vara över 3000 sidor långa.. XD
4 feb, 2011 19:03 |
|
Roretta
Elev |
Skrivet av Black: Tror jag inte. Tror inte ens att den första skulle blivit publicerad om den innehöll sånt.Skrivet av Roretta: Är lite onödigt att berätta att karaktärer går på toa, nyser, slår i tån, skrapar av tuggummi från skorna etc. om det inte har en större mening för att föra storyn vidare! exakt.. liksom om man skulle beskriva allt som händer under en dag skulle ju böckerna vara över 3000 sidor långa.. XD Berits hand touched fried chicken. /proud 4 feb, 2011 19:12 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen