Maxstorlek på signaturer
Forum > Mugglarportalen > Maxstorlek på signaturer
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Erfa
Rektor |
Det finns ju redan en vertikal begränsning, den fungerar rätt bra tror jag! Det skulle kanske gå att begränsa antalet bilder i signaturen... det borde nog fungera! Ska kika på det vid tillfälle.
Däremot finns det ingen poäng att förbjuda animerade gifs i signaturer (som jag vet har diskuterats tidigare). Det är inget som gör sidan långsammare, vilket det verkar finnas en missuppfattning om. Men att begränsa antalet bilder borde gå att fixa ganska enkelt! 24 sep, 2012 19:08 |
|
Borttagen
|
Alltså, stor text i signaturer.. fett irriterande. Men om man har lite bredare gifs som ryms på en rad, det har jag faktiskt inga problem med.
Men stör mig sjukt på liknande saker i signaturen. (Kolla spoilern). Spoiler: Tryck här för att visa! På tal om signaturer så önskar jag att man kunde byta rad. ._. 24 sep, 2012 19:13 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Fast det är ju inte antalet bilder som är problemet. Utan att bilderna är så fasligt långa. Om dem är många så flyttas dem ju bara ned automatiskt. Antalet bilder sköts ju ganska bra av att teckenbegränsningen. Så hur man ska se till så att bilderna eller texten inte är så läng att sidan utvidgas är ju faktiskt svårare... 24 sep, 2012 21:02 |
|
Erfa
Rektor |
Skrivet av DeathDownAlex: Fast det är ju inte antalet bilder som är problemet. Utan att bilderna är så fasligt långa. Om dem är många så flyttas dem ju bara ned automatiskt. Antalet bilder sköts ju ganska bra av att teckenbegränsningen. Så hur man ska se till så att bilderna eller texten inte är så läng att sidan utvidgas är ju faktiskt svårare... Hm, det är sant ja! Jag har modifierat gränsen lite nu så att bilder inte kan vara hur breda som helst. Får se om det hjälper! Jag brukar aldrig märka att bilder drar ut sidan, men det är nog för att jag oftast kollar på Mugglis på min stationära dator som har hög skärmupplösning... på en laptop händer det nog oftare! 24 sep, 2012 22:46 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Erfa
Åh vad bra! Ja det händer ju oftare på en skärm som är mer komprimerad. ^^ Jag ser det inte när jag är inloggad från min stationära. Så det är som du säget. Jag ska hålla utkik och se om det blir någon skillnad. 24 sep, 2012 23:03 |
|
Ella/Ron
Elev |
Du har rätt. Det borde vara en maxstorlek. Ibland är det som du säger lite irriterande
Tips, tryck inte på spolien, har skrivit skitstort Spoiler: Tryck här för att visa! qqqaqqNah 25 sep, 2012 20:13 |
|
EmahS
Elev |
25 sep, 2012 21:18 |
|
Borttagen
|
Äntligen ♥ Tack tack tack!!!
mvh en med liten skärm/upplösning! 25 sep, 2012 21:34 |
|
Lisen563
Elev |
Bra idé
25 sep, 2012 22:11 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen