Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Maxstorlek på signaturer

Forum > Mugglarportalen > Maxstorlek på signaturer

1 2 3 4
Användare Inlägg
Erfa
Rektor

Avatar


Det finns ju redan en vertikal begränsning, den fungerar rätt bra tror jag! Det skulle kanske gå att begränsa antalet bilder i signaturen... det borde nog fungera! Ska kika på det vid tillfälle.

Däremot finns det ingen poäng att förbjuda animerade gifs i signaturer (som jag vet har diskuterats tidigare). Det är inget som gör sidan långsammare, vilket det verkar finnas en missuppfattning om.

Men att begränsa antalet bilder borde gå att fixa ganska enkelt!

24 sep, 2012 19:08

Borttagen

Avatar


Alltså, stor text i signaturer.. fett irriterande. Men om man har lite bredare gifs som ryms på en rad, det har jag faktiskt inga problem med.

Men stör mig sjukt på liknande saker i signaturen. (Kolla spoilern).

Spoiler:
Tryck här för att visa!STOLT MEDLEM I BLAH-BLAH-BLAH


På tal om signaturer så önskar jag att man kunde byta rad. ._.

24 sep, 2012 19:13

DeathDownAlex
Elev

Avatar


Skrivet av Erfa:

Men att begränsa antalet bilder borde gå att fixa ganska enkelt!

Fast det är ju inte antalet bilder som är problemet. Utan att bilderna är så fasligt långa.
Om dem är många så flyttas dem ju bara ned automatiskt.
Antalet bilder sköts ju ganska bra av att teckenbegränsningen.

Så hur man ska se till så att bilderna eller texten inte är så läng att sidan utvidgas är ju faktiskt svårare...

24 sep, 2012 21:02

Erfa
Rektor

Avatar


Skrivet av DeathDownAlex:
Skrivet av Erfa:

Men att begränsa antalet bilder borde gå att fixa ganska enkelt!

Fast det är ju inte antalet bilder som är problemet. Utan att bilderna är så fasligt långa.
Om dem är många så flyttas dem ju bara ned automatiskt.
Antalet bilder sköts ju ganska bra av att teckenbegränsningen.

Så hur man ska se till så att bilderna eller texten inte är så läng att sidan utvidgas är ju faktiskt svårare...

Hm, det är sant ja! Jag har modifierat gränsen lite nu så att bilder inte kan vara hur breda som helst. Får se om det hjälper!

Jag brukar aldrig märka att bilder drar ut sidan, men det är nog för att jag oftast kollar på Mugglis på min stationära dator som har hög skärmupplösning... på en laptop händer det nog oftare!

24 sep, 2012 22:46

DeathDownAlex
Elev

Avatar


Erfa
Åh vad bra!

Ja det händer ju oftare på en skärm som är mer komprimerad. ^^
Jag ser det inte när jag är inloggad från min stationära. Så det är som du säget.

Jag ska hålla utkik och se om det blir någon skillnad.

24 sep, 2012 23:03

Ella/Ron
Elev

Avatar


Du har rätt. Det borde vara en maxstorlek. Ibland är det som du säger lite irriterande
Tips, tryck inte på spolien, har skrivit skitstort
Spoiler:
Tryck här för att visa!Vill bara testa

qqqaqqNah

25 sep, 2012 20:13

EmahS
Elev

Avatar


Erfa, tack så sjukt mycket!
Vad jag kan se så fungerar det perfekt

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_me286fYtEh1ruzvefo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m7oekvYHbC1rc1gvjo3_r1_500.gif

25 sep, 2012 21:18

Borttagen

Avatar


Äntligen ♥ Tack tack tack!!!

mvh
en med liten skärm/upplösning!

25 sep, 2012 21:34

Lisen563
Elev

Avatar


Bra idé

25 sep, 2012 22:11

1 2 3 4

Forum > Mugglarportalen > Maxstorlek på signaturer

Du får inte svara på den här tråden.