The Battle of Love
Forum > Fanfiction > The Battle of Love
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jättebra! ny läsare!
24 jul, 2012 21:41 |
|
Borttagen
|
När kommer det mer?
24 jul, 2012 21:41 |
|
Lexie
Elev |
Chapter Five - Hagrid
Hermione Granger Skrattet fortsatte långt efter Draco, Theodore och Blaise försvunnit. Det var nog det roligaste som hänt denna terminen hitillis. Hur kan han glömma att se sig själv i spegeln innan han går? Men det var tur det så jag kunde ha något att skratta åt. För hela natten har jag inte tänkt på något annat än honom. "Hermione får jag fråga dig en sak?" "Ja Ron?" "Jag undrade om du kunde hjälpa mig med läxan tills imon" sa han och försökte ge mig ett charmigt leénde vilket inte funkade på mig alls. "Varför måste alltid jag hjälpa dig med läxor? Kan du aldrig göra något helt själv?" "Jo..men du har ju alltid hjälpt mig med läxorna som sagt så jag undrade bara om du kunde göra de igen?" "Förlåt men den här gången får du klara dig själv" sa jag och vände mig mot Ginnys och Harrys håll. Harry och Ginny började prata om halloweenbalen som skulle hållas om lite mer än en månad och alla visste att båda dom två ville gå med varandra. Dom var väldigt söta tillsammans och jag är verkligen glad att båda mina bästavänner funnit någon dom gillar. Nu är det min tur. Men tänk om ingen frågar mig till balen? Jag vet att det är en månad kvar men ändån. Innerst inne vet jag vem jag vill ska fråga. ______ Jag och Ginny gick ner till biblioteket för att plugga tillsammans. "Vad skriver du om Ginny?" "Vi fick en läxa att skriva om älvor och troll, dudå?" "Vi är tvungna att skriva om vampyrer" sa jag. "Men jag vet inte vad jag ska skriva." "Läs vad du skrivit hitills." "En vampyr är en mytologisk varelse, med övernaturliga krafter och förmågor. Legender om vampyrliknande väsen finns i många av jordens kulturer. Det finns många olika uppfattningar om vad en vampyr är; i vissa fall är det en odöd människa som fortsätter livet efter detta som vampyr, i andra fall är det en egen ras som lever parallellt med människan. I moderna berättelser måste vampyrer dricka människoblod för att överleva, men detta är sällan en del av äldre folktro. Sjukdom porfyri anges ofta som ursprung till vampyrmyten. Dess symptom liknar den moderna bilden av vampyrer: en oförmåga att binda hemoglobinet i blodet gör att bäraren ser blek ut; porfyrinet som lagras nära huden är ljuskänsligt (vampyrernas rädsla för solljus) och vitlök innehåller enzymer som under vissa omständigheter kan döda dem. Dessutom kan porfyrinet orsaka att tandköttet dras tillbaka så att tänderna ser större ut, och blodtörsten kan komma av bristen på friskt hemoglobin. Teorin är dock inte hållbar, eftersom de flesta av dessa detaljer lagts till vampyrmyten i sen tid. Troligare är därför att idéerna om gengångare har uppstått då man inte vetat hur en död kropp beter sig: vid gravöppningar har man sett saker man snarare associerar med levande än (nyligen) döda kroppar, som avsaknad av rigor mortis, värme (från nedbrytningsprocesserna) och flytande blod (också ett resultat av nedbrytningen), och därav dragit slutsatsen att liket inte är dött på riktigt." "Men det var ju super bra! Mer tror jag inte du behöver skriva" sa hon och log med tänderna. "Tack!" Efter någon timme var vi klara för jag hjälpte Ginny lite eftersom jag kom ihåg vad jag skrivit förra året när vi också fått skriva om älvor och troll. Utanför biblioteket står Draco med Pansy. "Hon kommer ångra att hon sprang därifrån. Jag lovar dig" sa hon och kramade om honom. Jag vände blicken och började bara gå fortare därifrån men jag kunde känna hans blick glöda i nacken på mig. "Varför går vi så snabbt?" "Jag vill bara gå ut" sa jag och började nästan springa mot porten. Jag kollade inte bakåt för att se om hon följde efter utan jag fortsatte springa mot skogen där Hagrid bor. Jag ställde mig vid dörren och knackade hårt. Bare efter några sekunde öppnas dörren av en förvånad, men en glad jätte. "Nämen hej Hermione! Stig på. Vill du ha lite te?" frågar han vänligt. Jag nickade och stängde dörren efter mig. "Vart är Harry och Ron? Eller kom du hit alldeles ensam?" "Ensam. Jag ville prata med dig om en sak" sa jag men ångrade mig direkt. Jag kan ju inte prata om Draco inför Hagrid, han borde tro jag är den korkaste någonsin! "Prata på bara" sa han och satte sig ner på en stol. "Okej" sa jag och började om från början. Han stirrade på mig men förvånande log han sen. "Ung kärlek. Jag klandrar han inte. Du är snäll, smart, ser bra ut och väldigt omtänksam. Om du tycker att han hat förändrats, men på ett bra sätt, kanske du borde försöka" sa han. "Tack Hagrid, jag behövde verkligen någon att prata med om det här" sa jag och kramade honom. "Jag finns alltid här att prata med. Men säger han något som smutsskalle igen knäcker jag honom." Jag skrattade bara och nickade. Det kändes som en lättnad att veta att nu finns alltid han att prata med. Nu borde jag kanske säga något till Draco, eller? ___ Vampyr saket är taget från Wikipedia så det här är riktig fakta. † alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 24 jul, 2012 21:56 |
|
Dramione Forever
Elev |
tack nu fick jag reda på mer om vampyrer
du äger! 24 jul, 2012 22:16 |
|
Lexie
Elev |
† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 24 jul, 2012 22:17 |
|
Borttagen
|
Fan vad bra! När kommer det mera då?
24 jul, 2012 22:20 |
|
Lexie
Elev |
Skrivet av Borttagen: Fan vad bra! När kommer det mera då? Tack! Tror det kommer mera inatt eller imon på morgonen! † alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 24 jul, 2012 22:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Lexie: Skrivet av Borttagen: Fan vad bra! När kommer det mera då? Tack! Tror det kommer mera inatt eller imon på morgonen! Okej, bra! ♥ 24 jul, 2012 22:23 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
Det där syntomet låter lite läskigt, men sjukt bra kapitel!
And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 24 jul, 2012 22:47 |
|
Lexie
Elev |
Skrivet av Ginny.:.Weasley: Det där syntomet låter lite läskigt, men sjukt bra kapitel! haha ja fast själv älskar jag vampyrer, och tack så mycket! † alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 24 jul, 2012 22:49 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen