Att älska en dödsätare (sv)
Forum > Fanfiction > Att älska en dödsätare (sv)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
blueberrydreams
Elev |
Skrivet av Complicated: Jättebra, skriv när du har tid, du behöver inte stressa! Det är bättre att det är långt och bra än om du bara har skrivit något snabbt! Skrivet av Borttagen: (Säga förlåt tycker jag) Bra skrivet!! Tack!! dinisaurie.blogg.se 20 jul, 2012 15:44 |
|
Ormtunga
Elev |
Skrivet av blueberrydreams: Skrivet av Complicated: Jättebra, skriv när du har tid, du behöver inte stressa! Det är bättre att det är långt och bra än om du bara har skrivit något snabbt! Skrivet av Borttagen: (Säga förlåt tycker jag) Bra skrivet!! Tack!! mera
20 jul, 2012 15:54 |
|
blueberrydreams
Elev |
Skriver mer nu
Jag och Chris kom allt närmare varandra. För honom som pojkvän och flickvän och för mig bara som vänner. Jag hade fortfarande inte kommit över Draco. Antagligen skulle det ta ett tag innan jag skulle det men jag skulle alltid hata honom för det han gjort. Alltid. Den följande månaden kom och gick. Jag och Chris var fortfarande ihop och Draco höll på att förtvina. Som om jag brydde mig. En dag låg det tre dussin rosa rosor på min säng med ett kort på. ''Amanda, Jag är ledsen för det jag gjorde mot dig.'' Mer läste jag inte. Jag rev sönder kortet och kastade ut rosorna genom fönstret. Draco stod där nere och såg ännu mer sårad ut. Det skulle behövas mer än så för att få mig tillbaka. Gåvorna blev fler och fler och större och större för varje dag. En dag några veckor senare gick jag upp till min sovsal. När jag kom in var hela rummet fyllt med rosblad och rosor. Från röda rosor. På min säng låg det tio askar med choklad. Jag tittade runt mig för att se vem det var. Ingen var där. Jag satte mig på sängen och tog upp kortet. Om han hade ansträngt sig så mycket var det minsta jag kunde göra att läsa kortet. ''Amanda, jag är så ledsen att du blev sårad av vad jag gjorde. Jag borde inte ha gjort så.'' Jag orkade inte läsa mer utan la ner chokladaskarna på golvet och dunsade ner på sängen. Rosbladen stack mig i ryggen. Sa åt mig vad jag skulle göra. Det knackade på dörren. -''Kom in!'' Sa jag och tänkte att det var någon av mina sovsalskamrater. In genom dörren kom Chris, min kära pojkvän, och Draco, förrädaren. -''Vad gör ni här?'' skrek jag. Mest åt Draco. -''Draco har förklarat för mig.'' sa Chris. ''Hur mycket han älskar dig. Så jag överlämnar dig till honom.'' Han såg ganska ledsen ut. -''Tror ni att jag är någon slags handelsvara?'' Mumlade jag. -''Vad sa du?'' Sa Chris och Draco i kör. -''Tror ni att jag är någon slags handelsvara?'' Skrek jag och sprang ut ur rummet. Vid foten av trappan vände jag mig om. -''Och Chris. Det är över mellan oss. Jag trodde jag kunde lita på dig. Tydligen kan jag inte lita på någon i denna värld.'' Jag stormade ut ur uppehålls rummet och sprang upp för trapporna till prefekternas badrum för ja, jag var en prefekt även om jag inte direkt skyltade med mitt märke. Kläderna åkte av och jag hoppade ner i badet. Jag älskade att sitta där när jag var tvungen att tänka. Bubblorna fylldes på och jag dök ner under vattnet. Jag hade aldrig sett bottnen. När jag kom upp såg jag ett ansikte vid dörren. Chris. Jäklar. Han var ju också prefekt. -''Chris! Vad fan gör du?'' -''Hälsar på dig för att säga förlåt. Det var inte meningen att få det att låta som att du var en handelsvara. Jag menade mer att om du ville göra slut för att bli ihop med Draco så skulle jag veta att det var för att han älskar dig.'' -''För fan Chris du kan inte gå in hit när jag badar.'' Jag tittade ner för att se till att bubblorna täckte hela vatten ytan. Inte hela men om han stod där vid dörren skulle det gå bra. ''Förlåt Amanda, men jag älskar dig. Verkligen. I början var jag bara ihop med dig för att du är så snygg men sedan blev det mer än så.'' Han gick närmre och jag svor till. -''Inte ett steg närmre.'' Han stannade. Jag dök ner under vattnet och satte på bubblorna på mer tryck. När jag kom upp till ytan igen var han i vattnet. Han hade kläder på sig. Tshirt och Jeans. Jag backade mot kanten. Grabbade åt mig en handduk och gick upp. Den lindades runt min kropp innan han hann se mig naken. Jag slet åt mig några reservkläder jag hade sparat i mitt prefekt skåp och gick in i ett toalett bås och bytte om. Tajt tshirt. Precis vad jag behövde. Not. När jag var klar gick jag ut igen och då var han uppe ur vattnet. Drypande våt gick han fram mot mig med vädjande blick och jag backade. Jag tänkte inte kyssa honom. Inte mer än så heller om han nu hade trott det. -''Christopher Sweeet! Nej.'' Halvskrek jag. Jag kastade min handuk i poolen. -''Amanda! Förlåt mig.'' -''Aldrig. Du förådde mig.'' Han suckade och jag sprang ut ur badrummet. Det var middagsdags i stora salen. Chris gäng satt där. -''Vad är det Amanda?'' Frågade Zabini mig. -''Chris och jag är slut.'' De tittade bara på mig. Vi hade varit oskiljaktiga. Zabini lade armen runt mig. Jag kände mig lite Dejavuaktig men jag viskade samma sak som jag viskat i Chris för två månader sedan men han skakade på huvudet. -''Va?'' -''Det skulle vara att förråda Chris.'' Jag grabbade åt mig ett kyckling ben och sprang ut ur salen. Perfekt. Ingen hämnd idag. Nästa dag var det utflykt till Hogsmeade. Jag sprang direkt till tre kvastar och drack mig halvfull på honungsöl. Efter fyra koppar satte sig någon vid bordet. Draco. Vad tycker ni? dinisaurie.blogg.se 20 jul, 2012 17:49 |
|
Zmaragd
Elev |
20 jul, 2012 18:05 |
|
blueberrydreams
Elev |
Haha tack!! Ska skriva mer ikväll men jag la upp ett så långt inlägg nu så.... dinisaurie.blogg.se 20 jul, 2012 18:12 |
|
Zmaragd
Elev |
Skrivet av blueberrydreams: Haha tack!! Ska skriva mer ikväll men jag la upp ett så långt inlägg nu så.... Ok ![]()
20 jul, 2012 18:15 |
|
blueberrydreams
Elev |
Skrivet av Zmaragd: Skrivet av blueberrydreams: Haha Haha tack!! Ska skriva mer ikväll men jag la upp ett så långt inlägg nu så.... Ok Haha... dinisaurie.blogg.se 20 jul, 2012 18:16
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-20 kl. 21:31
|
|
Borttagen
|
Super!
20 jul, 2012 20:43 |
|
blueberrydreams
Elev |
Skriver mer på datorn just nu :€
dinisaurie.blogg.se 20 jul, 2012 21:10 |
|
LunaLovegood1
Elev |
20 jul, 2012 21:20 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen