Quidditch! :D En liten ide...
Forum
> Mugglarportalen
> Quidditch! :D En liten ide...
septimus heap 2012
Elev
|
10 nov, 2012 18:30
|
gjerua
Elev
|
10 nov, 2012 21:01
|
minisa
Elev
|
Cool idé 
Kram till er ^~^
10 nov, 2012 21:42
|
|
Borttagen
|
Funderar
Spoiler: Tryck här för att visa!Spelet ska funka som snape, man styr med piltangenterna och planen är platt. Dock kommer planen vara större. Innan spelet börjar får varje spelare välja sin kvast och position för att sedan trycka på en knapp (om positionen redan är tagen för det laget kommer knappen vara grå och oklickbar). En liten ikon brevid duellklubbsikonen där uppe kommer blinka när matchen sätts igång (alltså när minst 5 spelare i varje lag. För att fånga (om man är jagare) håller man in spaceknappen, och släpper space när man ska kasta. Om man glömmer att fånga bollen och den flyger rakt på en blir man medvetslös i 30 sekunder. Dunkar kommer flyga runt och slagmännen får helt enkelt flyga runt planen för att stoppa dunkarna att träffa spelarna. För att träffa dunkarna måste slagmännen trycka spaceknappen (mycket spaceknappar, aja). Sökarna flyger runt runt och försöker fånga kvicken, samma där - de fångar den med spaceknappen. Kvicken kommer vara ungefär 20% snabbare än spelaren med åskvigg. Till sist ärdet vaktarna, som helt enkelt måste skydda målringarna. Även de kan kasta på samma sätt som jagarna, men bara passa en kort distans (och de kan inte smita utanför en viss linje av spelplanen)
11 nov, 2012 13:26
|
Du får inte svara på den här tråden.