Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Livet Förändras

Forum > Fanfiction > Livet Förändras

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Jättebra!
Kommer det mer i dag????
Du är ju med Ginerva weasly just nu?
Så kanske???!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

11 aug, 2012 17:25

Borttagen

Avatar


Sorry att vi... Öhm.. JAG inte skrivit på länge men kapitel 7 kommer skrivas av Luna (igen) för jag har väldigt fullt upp, jag äter nämligen godis.

25 aug, 2012 18:03

Borttagen

Avatar


Nähä du Ginny! Inte ska du slippa unadan!! Sluta käka och börja jobba!

25 aug, 2012 18:24

Borttagen

Avatar


~Kapitel 7~

Jag kom fram till skolan och gick fram till mitt skåp. 'Först har vi Geografi... Nej, Matte... Eller? Eh jag frågar Rose!'. Jag gick bort mot Roses skåp och såg att hon inte var där... 'Hmm... Hon kanske är med sin bästis!'. Jag gick bort till hennes bästis och frågade om hon hade sett Rose idag?
- Rose? Är inte hon sjuk? frågade hon.
- Nej? Var hon inte med dig? undrade jag.
- Nej jag har inte sett henne iallafall... svarade hon.
- Okej tack ändå, sa jag.
- Ingen orsak, svarade hon och log ett varmt léende mot mig. Jag log tillbaks och gick vidare medan jag tänkte... 'Undrar var hon kan vara? Hon var ju inte på rummet...? Tänk om hon försöker rymma! Till...' Då slog det mig!
- HON ÄR SÄKERT PÅ VÄG TILL HOGWARTS!!!!! skrek jag med gråten i halsen. Alla stirrade på mig men det brydde jag mig inte om, jag satte mig bara ner mitt på golvet och rotade igenom väskan. Jag hade nämligen lagt ner mitt "Hogwartsbrev" i väskan ifall Rose skulle försöka göra något dumt... 'Okej' tänkte jag, 'Det står att man ska köpa Trollstav, ett husdjur (Groda, råtta,katt, uggla) kittel, uniform, kvast och ingredienser... Ingredienser? Vadå för ingredienser? Typ peppar och salt?' Jag läste vidare 'ingredienslista:grodlår, köttlar, inälvor, pixiedam, ormskinn, en kos hjärta m.m.'
- Herre Gud! utropade jag.
- Vadå? Jag tittade upp... Hjälp! Rektorn stod och tittade ner på mig, sittande i korridoren.
- Ehh, inget, inget alls! sa jag nervöst.
- Vet du vad klockan är? hon såg riktigt sträng ut, så jag vågade inte svara så jag sa bara
- Nee... Jag bara... stammade jag fram.
- Kvarsittning, avbröt hon. 'Typiskt... Kvarsittning, när man försöker rädda sin syster från att gå på ett tåg och åka till nån miffoskola! -.-'
- Var snäll och följ med mig, sa hon.
- Vist, mumlade jag. Jag följde henne till hennes kontor och satte mig på en stol mitt emot henes skrivbord. Hon satte sig på stolen bakom hennes skrivbord och såg på mig med en allvarlig blick.
- Får jag se på brevet, sa hon bara med en kall blick på mig.
- Öhh, det är bara ett skojbrev från en av våra vänner, försökte jag nervöst.
- Jag vill endå se det, sa hon och sträckte fram handen mot mig. Jag räckte henne brevet och hon tog på sig sina läsglasögon och läste igenom det. När hon läst klart såg hon på mig med en allvarlig blick.
- Detta brev är inte från en av era vänner, utan från Professor McGonagall viserektor på Hogwarts, min gamla skola, sa hon. Jag stirrade bara på henne och sen sa hon bara att jag skulle gå hem, till Rose. Jag tänkte på mycket på vägen hem, bland annat hur tusan hon kunde veta var Rose var och att Hogwarts var på riktigt... Jag behöver nog sova en stund, tänkte jag för mig själv. Jag gick in och la mig på soffan och somnade efter några minuter.

Var kapitlet bra? Hinner inte skriva mer nu, måste duscha! Puss♥

2 sep, 2012 20:20

Lida
Elev

Avatar


Jättebra skrivet!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&page=5#p2336622

2 sep, 2012 20:50

Borttagen

Avatar


Ska/har raderat den hära gubben, men ska fortsätta på en annan gubbe som heter Liv♥ och kommer därför skriva ifrån henne istället, men jaja nästa dels skrivs iallafall av Luna/Rose meeeeeeeeen aaaaaaaajaaaaaaaaa seeeeees PUUUSS!♥

9 sep, 2012 20:44

Borttagen

Avatar


åh va synd att du inte har kvar den dära gubben men ska bli vän med liv istället då då

12 sep, 2012 19:55

Borttagen

Avatar


hej det är denna gubbe jag har istället för ginerva. jo, det kanske var lite dumt att ta bort den gubben när den var i typ level 6 i duell och hade ca 90 gallioner... men nu är det gjort och går inte att ångra! men jag ska fortsätta skriva på den hära gubben!
heeejdå!
/Liv♥

15 sep, 2012 15:46

Borttagen

Avatar

+1


Kapitel 8

Min arga ledsna minn vart till en glad och skrattretande minn, när jag hörde att Lissa hade kommit hem. Men varför var hon hemma nu? Aja jag ville inte tänka på det. Jag ville busa istället! Jag smög igenom vardagsrummet där jag såg att Lissa sov. Jag var på väg att få en skratt attack men jag höll för munnen. Jag gick in i köket. Jag
stälde på på stolen för att nå till sakerna jag skule ha i kyrlen. Vatten, Sitron, en gamal liten burk mennån slaks röd tomatsås..? De´t var allt från kylen. Sen tog jag och ställde stolen vid bordet och öppnade frysen istället. där jog jag fram lite is och köfersen från pappas matlåda. Sen stängde jag frysen och tog stolen och ställde den vid en bräda som satt på väggen med massor av kryddor och annat. Jag tog lite choklad pullver som vi nästan aldrig använde (det var inte många av oss som gillade choklad(Oboy) Sen tog jag lite salt och peppar. Jag hade blivit helt knäpp... men jag hatade när folk inte trode på mig. Särskilt när jag inte skämtar . Jag tog vattnet i ett glas sen läggde jag dit allting. När jag var klar så såg allting ut som en enda klump. Jag rörde om så att det såg mer normalt ut.. eller det här var ju liksom väldigt onormalt. När jag var klar tittade jag ner i det stora glaset fullt med brun, röd och orange klet. Det här var ju perfekt! Jag stälde in ingridienserna där dom stog så att mamma och pappa inte skulle ana något. Jag tog glaset och gick ut till henne.
-Lissa! HEJ!
-VA! Vart har du för tusan varit!!
-EHUM.. i skolan.. Jag hörde att du gick hem så jag sprang hem sen såg jag att du låg och sov så jag passade på att köpa den nya drinken på ica. Dom har massa av nya saker. Det var sant. Dom hade flera tusentals nya saker märkte jag igår. Men den här fanns det bara en av!
-WHAT! DU har ju inte vart i skolan!
-Jo en KORT stund. Men här.
-Okej! Du hade ju rätt om Hogwarts så.. det här är nog inge skämt.
-Vah? Hade j... Hon drak en klunk..och en till.
-BLÄÄH! Försöker du förgifta mig! DU SOM SKA FÖRESRTÄLA MIN SYSTER! Skrek hon. Sen tog jag glaset ifrån henne och drak ur det. Jag spotade ut lit på henne.
-Hey! Hon börja skratta och jag med. Vi systrar var alltid (NÄSTAN) på samma sida. Vi gick och hälde ut glaset med skrattet i halsen. Hon hade blivit lättad över att jag inte hade ågt bort. Efter vi hade hjälp varandra såg vi på TV en stund. Klokan fem kom mamma och pappa hem.
-Hejsan ungar! skrek mamma.
Jag vände bort huvudet. Mot dom.
-Vi hörde vad som hade hänt och vad som var sant sa pappa. Vi är ledsna Rose.
-YES! Öh... jag mena.. JAG HADE RÄTT.. Öh jag mena.. Förlåt..
Vi börja skratta sen bäreta dom vad som hade hänt.


Vill ni ha ett till kapitel? Det skrivs iaf av Liv♥!

25 sep, 2012 21:59

Lida
Elev

Avatar


26 sep, 2012 07:13

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Fanfiction > Livet Förändras

Du får inte svara på den här tråden.