Fjärde barn
Forum > Harry Potter > Fjärde barn
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LovisaPotter
Elev |
Skrivet av Ginny00: Åh vilken klurig och bra fråga! Min teori är lite att Harry har bestämt pojkarnas namn och Ginny till den enda flickan de får. I så fall, skulle det ju bli så att det är från Harrys sida om det är en pojke och om det är en flicka så får Ginny mer att säga till om. Vi klurar lite! På pojke tror jag att Colin skulle kunna vara ett alternativ, inte helt omöjligt trots allt. Rubeus är ett namn jag ogillar, men Colin Rubeus tror jag skulle vara möjligt. På flicka måste vi hålla oss lite till stilen på Lily Luna. Lily från Harrys mamma och Luna från Luna Lovegood. Molly är upptaget av kusin och jag tror inte de vill att barnen ska behöva dela namn med kusinerna. Hedwig, Nymphadora och Minerva är namn som skulle kunna funka, Minerva i andranamn då det som nämnt är väldigt likt Ginevra, ett namn Ginny inte verkar gilla. Hedwig Nymphadora eller Hedwig Minerva är mina förslag. =) Alltså: Colin Rubeus eller Hedwig Nymphadora/Hedwig Minerva Förstår hur du tänker, Nymphadora har jag faktiskt inte tänkt på... Men Hedwig känns ändå inte nåt som dem skulle döpa sin dotter till, vet inte varför känns bara som Harry döpte sin uggla till det och känns då inte riktigt helt aktuellt till ett barn, men vet inte riktigt... Det här med kusinerna delar vi tanke men kanske att det funkar som mellannamn? t. ex nånting Molly? Från början tyckte jag också att Minerva inte funka eftersom inte Ginny gillade Ginevra och att dem är väldigt lika, men kanske ändå för att hedra prof. McGonagall, det känns bara som det... Eftersom Lilly ändå heter Lilly Luna, (LL) så kanske Minerva Molly (MM)? Sen kan hon kanske kallas "Minnie"? Piglet: How do you spell love? Pooh: You don't spell it, you feel it. 30 jun, 2012 23:34 |
|
Savi
Elev |
Ja du... man skulle väl hoppas på att barnet i sådana fall får ärva något namn fårn Ginnys släkt med tanka på att Harry tagit allt från sig.
30 jun, 2012 23:38 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av LovisaPotter: Skrivet av Ginny00: Åh vilken klurig och bra fråga! Min teori är lite att Harry har bestämt pojkarnas namn och Ginny till den enda flickan de får. I så fall, skulle det ju bli så att det är från Harrys sida om det är en pojke och om det är en flicka så får Ginny mer att säga till om. Vi klurar lite! På pojke tror jag att Colin skulle kunna vara ett alternativ, inte helt omöjligt trots allt. Rubeus är ett namn jag ogillar, men Colin Rubeus tror jag skulle vara möjligt. På flicka måste vi hålla oss lite till stilen på Lily Luna. Lily från Harrys mamma och Luna från Luna Lovegood. Molly är upptaget av kusin och jag tror inte de vill att barnen ska behöva dela namn med kusinerna. Hedwig, Nymphadora och Minerva är namn som skulle kunna funka, Minerva i andranamn då det som nämnt är väldigt likt Ginevra, ett namn Ginny inte verkar gilla. Hedwig Nymphadora eller Hedwig Minerva är mina förslag. =) Alltså: Colin Rubeus eller Hedwig Nymphadora/Hedwig Minerva Förstår hur du tänker, Nymphadora har jag faktiskt inte tänkt på... Men Hedwig känns ändå inte nåt som dem skulle döpa sin dotter till, vet inte varför känns bara som Harry döpte sin uggla till det och känns då inte riktigt helt aktuellt till ett barn, men vet inte riktigt... Det här med kusinerna delar vi tanke men kanske att det funkar som mellannamn? t. ex nånting Molly? Från början tyckte jag också att Minerva inte funka eftersom inte Ginny gillade Ginevra och att dem är väldigt lika, men kanske ändå för att hedra prof. McGonagall, det känns bara som det... Eftersom Lilly ändå heter Lilly Luna, (LL) så kanske Minerva Molly (MM)? Sen kan hon kanske kallas "Minnie"? Fullt möjligt Läste en fanfic med deras fjärde barn, som då hette Nymphadora Minerva. Inspiration därifrån, i guess. 1 jul, 2012 11:22 |
|
Filifjonkan
Elev |
Henny elr Henrietta potter om det var en dotter.
Percy george potter om det var en pojke. evak forever. 1 jul, 2012 12:28 |
|
adliitam
Elev |
Känns som att om det vara en kille hade han fått heta
Fred Remus Potter och om det var en brud vet jag faktiskti nte hehehe ![]() ![]()
1 jul, 2012 12:48 |
|
Ginny!!!!
Elev |
1 jul, 2012 18:31 |
|
Borttagen
|
Minerva Hedwig eller Fred Neville Remus. Kul tråd:-D
1 jul, 2012 19:35 |
|
Ella/Ron
Elev |
Om det blev en pojke så kanske Remus Arthur Potter
qqqaqqNah 1 jul, 2012 21:20 |
|
Margaret
Elev |
Jag skulle vilja tänka mig att om de fick en son till att de skulle kunnat döpa honom efter någon av Ginnys döda morbröder, dvs. Gideon eller Fabian.
Sedan finns ju även Arthurs föräldrar Septimus och Cedrella, om man ska gå på släktnamn, även om dessa är lite mer osannolika att de skulle ge ett barn i detta fall, tror jag. Minerva, Nymphadora och Angelina (då hon inte bara är Harrys vän, utan även en Weasley-aunt) är tjejnamn jag tror på, ifall de nu skulle fortsätta på samma spår med att namnge barnen med namn av en person som betyder mycket eller någon de vill hedra. EDIT: Arthur och Remus är också två ytterligare killnamn jag kan tänka mig. ![]()
1 jul, 2012 21:31
Detta inlägg ändrades senast 2012-07- 1 kl. 21:33
|
|
Borttagen
|
De verkar ha en trend att döpa sina barn efter de som dött i striden (undantag Luna). Så kanske Colin eller Cedric? Inte Remus tror jag för det skulle nog Teddy vilja döpa sitt namn och inte Molly heller som någon skrev. Percy har redan en dotter som heter Molly.
Till flicka tror jag starkt på Minevra som någon över mig skrev... Däremot tror jag inte att de skulle döpa sin dotter till Nymphadora med tanke på att hon svskydde sitt namn, men kanske en förkortnign som typ Dora eller Dorea? 1 jul, 2012 21:33 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen