En Hufflepuffhäxas år på skolan
Forum > Fanfiction > En Hufflepuffhäxas år på skolan
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
ny läsare1
jättebra BEVAKAR 4 jul, 2012 14:08 |
|
Emmsaan
Elev |
Var ett tag sedan du skrev kapitlet men jag har inte haft tid att läsa det förrän nu
Do I regret it? Yes. Would I do it again? Probably. 10 jul, 2012 16:37 |
|
Tova
Elev |
Ny läsare bevakar,, Herregud du har talang!!! mer!!
you can take a student from Hogwarts, but never Hogwarts from a student!
11 jul, 2012 10:10 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Nämen vad kul med två nya läsare och tack Tova
--------------------------------------------------------- Jag kollade ledset ner i min tomma tallrik. Draco verkade inte gilla mig längre, tänk om jag inte skulle få några andra vänner? Jag såg mig om efter Neville. Men han satt också vid Gryffindorbordet, då verkar han ha gjort sin farmor stolt åtminsonde. Jag lyssnade på Dumbledore och rynkade på pannan då han sa att man skulle gå en fruktansvärd död till mötes om man var på tredje våningen, varför skulle man ha någonting som kunde ge död på en skola? Men mina ledsna och fundersamma tankar försvann direkt då alla bord fylldes av mat. Genast började alla elever plocka åt sig av maten. Jag kollade först vad det fanns, massa olika rätter, allt från kycklingklubbor till aladobe. Det fanns massa efterrätter också. Jag bestämmde mig för att lassa på med massa olika saker. Jag tog några kycklingklubbor, biffar i tomatsås, ris kryddat med saffran och massa små saker som liknade pommesfrites som var doppade i någon slags sås. Allt smakade förträffligt, godare än något jag någonsin lagat. När jag ätit upp allt så tog jag lite mer av dom pommesfrites liknade sakerna. Efter jag ätit det började jag kolla på efterrätter, det fanns olika sorters geler, tårtor, bakelser och massa andra saker jag inte kunde namnet på. Jag tog där också flera olika saker. Jag tog en bit kladdkaka med grädde, en marsipanbakelse och så fruktsallad. Allt smakade väldigt gott, även om det inte hade varit en magiskola så skulle jag nog ändå börjat där för den goda maten. Då alla verkade mättna och belåtna så försvann allt från bordet. Jag tittade förundrat på det nu tomma bordet, magi var fantastiskt. "Nu så är det dags för att hoppa i säng, prefekterna visar förstaårseleverna till respektiva elevhem, godnatt" många mumlade god natt till Dumbledore och jag slängde en blick på honom. Först så kollade han åt ett annat håll men sen så kollade han rakt på mig och log vänligt. Jag log tillbaka. Sedan så följde jag med skocken av hufflepuffs förstaårselever som var bakom HUfflepuffs prefelter Mirjam Blue och Lisa Dine. Vi gick neråt. Slytherinarna passerade oss och dom flesta gjorde fula minner mot oss, till och med prefekterna. Vi kom tillslut fram till en dörr med ett fint handtag av trä. På höger sida av den så fanns två andra dörrar. "För att komma in i Hufflepuff sällskapsrum så måste man hålla i mitten dörrens handtag såhär" prefekten höll i handtaget innan han fortsatte. "Nu går den inte att öppna, men om man viskar ett lösenord som är korrekt så går den att öppnas, just nu är lösenordet Aladobe, när lösenordet ändras får ni reda på det" prefkten öppnade dörren till oss och vi steg in i Hufflepuffs sällskapsrum.
11 jul, 2012 22:13 |
|
95mas
Elev |
jättebra, några stavfel men det är nog bara feltryckningar.
Alltid Redo.
Läs min FF "Den bortglömde marodören"
11 jul, 2012 22:18 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hehe stavfelen kan både vara att jag helt enkelt inte kan orden eller att jag slarvade
11 jul, 2012 22:19 |
|
95mas
Elev |
jag tänkte t.ex. på där det stod Prefelter. verkar som en feltryckning.
Alltid Redo.
Läs min FF "Den bortglömde marodören"
11 jul, 2012 22:21 |
|
Jessica Tonks
Elev |
11 jul, 2012 22:21 |
|
Tova
Elev |
12 jul, 2012 08:41 |
|
Emmsaan
Elev |
Grattis Jessica! Ännu ett fantastiskt kapitel
Do I regret it? Yes. Would I do it again? Probably. 12 jul, 2012 19:55 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen