Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vd tycker du om neville longbottom??

Forum > Harry Potter > Vd tycker du om neville longbottom??

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


hmh... Jag vet inte om det skulle påvärka Gryffindor så mycket. Men om han inte var med i hp skulle hp inte vara något. Åh det skulle vara jättekul att ha en sådan vänn som han! Men jag har redan dom bästa vännerna! ♥ Men jag gillar han verkligen.

10 jan, 2013 19:43

Genny1
Elev

Avatar


Nelville är fantastiskt modig om ni vill veta vad jag tycker.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lodab0U3Zx1qcs1oco1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m0b458hJ1x1qa3emao1_r1_500.gif

10 jan, 2013 21:17

Pryda
Elev

Avatar


En hjälte, förtjänar inget förutom respekt.


“I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.”

10 jan, 2013 23:01

Borttagen

Avatar


He is the bravest man I've ever knew.

Nejmen, jag älskar honom. Modig, men rädd på samma gång. Hans utveckling är förmodligen en av de mest imponerande.

Dessutom är skådespelaren ashet.

Edit: Det jag tycker är extra intressant är att han har ungefär samma bakgrundshistoria som Harry Potter. Han lever utan sina föräldrar - då de bor på St.Mungos - och uppfostras av sin farmor och sina släktingar. Han är, liksom Harry i början, utan nära vänner och relativt ensam - om inte helt ensam i början.

Den största skillnaden är väl dock att Neville faktiskt har släkt kvar som bryr sig om honom till skillnad från Harry.

Jag gillar verkligen när Harry funderar över hur det hade varit ifall det hade varit till Nevilles föräldrar Voldermort kom, ifall Nevilles mamma skulle offrat sig för Neville. Det är förmodligen en av mina favoritstycken i HP-böckerna.

(Sorry för osammanhängande text, men klockan är halv tolv och jag pallar inte skriva perfekt ;_

10 jan, 2013 23:24

Detta inlägg ändrades senast 2013-01-10 kl. 23:30
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Jag tycker att han är modig!

10 jan, 2013 23:28

Alva Mcgonagall
Elev

Avatar


Neville är ju egentligen ganska viktig fas att man inte tänker på det i början. jag tycker att han är snäll fast lite korkad

Utman mej gärna på duell!

12 jan, 2013 13:53

Ron potter
Elev

Avatar


Skulle vara hemskt utan honom, förutom att han är bra så skulle kanske inte Harry komma med i gryffindors quidditchlag.

MÄRY KRISMÖS

12 jan, 2013 14:38

lunalovegood!!
Elev

Avatar


Neville en vän man kan lita på. Det är vad jag vill säga.

12 jan, 2013 19:35

Borttagen

Avatar


Han verkar vara en riktigt bra vän, modig och lojal.

12 jan, 2013 19:46

Borttagen

Avatar


snäll och han är en hjälte, han dödade Nagini som gjorde att Voldemort försvann för alltid!

12 jan, 2013 19:46

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Vd tycker du om neville longbottom??

Du får inte svara på den här tråden.