Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jag!!!!???? En häxa??!!

Forum > Fanfiction > Jag!!!!???? En häxa??!!

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Suuuuuuuuuuuuuuuuper bra!!!!!!!!!!!!!!

26 maj, 2012 06:49

Patronuslight
Elev

Avatar


Tack

Kapitel 4 Diagongränden del 2

''Roy!!!! nästan skrek jag.'' De nämsta hoppade till, Roy vände sig om och såg mig. Han ansikte blev glädje strålande.
''Kaite!!!! ropade han tillbaka och vinkade ivrigt. Jag rusade fram till honom. ''Vad gör du här? sa jag glatt.''
Vad tror du sa han och gjorde en gäst mot en lista han höll i handen.'' Jag tittade på den och såg att det var en likadan lista som Lily hade.
''Åh, så klart. sa jag och log.'' Hur regerade dina föräldrar frässten?''
De blev inte förvånade. sa han och ryckte på axlarna.
''Va? sa jag chockat.''
''Jo ...jag är renblodig egentligen. sa han.''
Jag stirrade på honom.
''Hur kom det sig att du levde som mugglar barn? sa jag tyst.''
Mina föräldrar syssel satte mig bara. sa han enkelt.'' ''Åh'' sa jag.
''Jag visste att du var en häxa men eftersom du var så mugglar aktig sa jag inte.''
''Jaha så du visste?'' frågade jag.
''Ja. sa han.''
''En vän till dig? sa en röst bakom oss.''
Vi vände oss om. Där stod Proffersor Potter med hans tre barn.''
Roy flämtade till.
''Harry Potter!!! Det är en stor ära att få träffa er!!! sa han.'' Att höra namnet fick flera trollkara och häxor att vända sig om.
De stirrade på proffesor Potter innan de bugade sig. Proffesorn såg lite besvärad ut.
''Men snälla ni. sa han.''
Det kändes som en evighet när vi var där inne, men när vi slutligen kom ut gick allt annat väldigt snabbt. Roy och hans mamma (mrs Green) hade anslutst till vår grupp. Jag hade berättat lite om min släk medans vi pratade. Han blev lite förvånad.
Till slut var det bara trollstavarna och ugglan kvar.
''Kila iväg ni så går jag och leta efter Ginny. sa professorn innan han försavann till Weasleys vassa varor.''


Den blev kort men jag hinner inte mer.

EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!!

30 maj, 2012 22:39

Borttagen

Avatar


Suuuuper bra!!!!!!!

31 maj, 2012 06:42

Ginny 04
Elev

Avatar


Fantaktist!

31 maj, 2012 17:48

Borttagen

Avatar


Jättebra

1 jun, 2012 15:31

Patronuslight
Elev

Avatar



Kapitel 5 Ollivanders

''Vi har redan varsin uggla och trollstav. sa Albus''
''Så kila iväg ni.'' In sköt James.
''Och jag ska nog gå tillbaka till jobbet nu, klara du dig med flickorna Roy? sa mrs. Green.''
''Visst mamma. sa Roy.''
Albus tittade på sin klocka.
''Scorpius och jag tänkte att vi skulle köpa lite Quddich tillhörigheter idag här bäst att jag skynda mig.'' sa Albus. Sedan gick han och försvann i folkmassan.
''Scorpius Malfoy? sa jag förvånat.''
''Ja visst är det oväntat?'' sa Lily.
''Pappa trodde att de skulle bråka lika mycket som han och Scorpius pappa hade gjort. Vi ses!'' sa James innan han försvann i folkmassan.
''Här Roy.'' sa mrs Green och gav honom tre hand fulla galleoner och lite flampulver. ''Vi ses. sa hon och gav oss var sin kram innan det hördes ett ljudigt pang och hon var borta.''
''Lily!!!!'' Hörde vi någon ropa bakom oss. Alla tre vände sig om.
En pojke med rött hår, fräknar, bruna ögon och stora fram tänder kom springade mot oss. Genom hans utsseende kunde jag komma på vem han var. Hugo, Ron och Herminoes son.
''Hej, Hugo!!!'' ropade Lily glatt.
''Hej! Hur är det? frågade han.''
''Bra.'' svara Lily.
''Hej jag heter Hugo Weasley.'' sa han och räckte fram handen mot mig. Jag tog den och skakade den.
''Katie Taylor trevligt att träffas.'' sa jag.
Sedan släppte han min hand och räckte den mot Roy.
Roy tog den.
''Roy Green'' sa han.
''Hugo Weasly'' sa Hugo.
''HUGO WEASLEY!!!!!'' skrek någon bakom oss. Alla fyra hoppade till.
En kvinna stod bakom oss. Genom att se på hennes hår förståd jag vem det var. Den föredetta Herminoe Granger som nu är Herminoe Weasley.
''Hur kan du bara plötsligt springa in i folkmassan och bara försvinn så där!? Vet hur oroligt jag var!?'' vrålade hon.
Är det här Molly Weasleys in flytande på henne? tänkte jag.
Vi väntade på att hon skulle lungna sig. Till slut gjorde hon det.
''Förlåt mig kära ni Hugo gjorde mig bara så orolig.'' sa hon till mig, Lily och Roy.
''Och era namn? frågade hon mig och Roy.
Vi presenterade oss.
''Harry berättade lite om din familj Katie. Om ni nu ska köpa eran trollstavar och var sin uggla kan Hugo lika gärna följa med. sa hon och försvann till Weasleys vassa varor.

Vi var inne på Ollivanders. Lily berättade att han hade öppnat butiken igen ett par veckor efter andra kriget.
En man som jag antog var Ollivanders kom fram till oss. ''Goddag mr Weasley, miss Potter, mr Green och det var länge sedan en Taylor förutom er kusin. Miss Taylor ni är så lik er gammel farmor synd att er farfar var en ynk. Men nå ja vem av er vill börja?'' sa han.
Jag sa inget.
Hugo ville vara först. Han provade många stavar, en efter en. Den första var 9 och ½ tum, ek, drak hjärtstränger och oböjlig. Den sköt bara nåra gnistor när han viftade med den. Nåra andra var detsamma de andra var lite mer imponerande. Till slut sköt en flera fyrvärkeri i butiken.
''Ja såklart!! 13 och ½ tum, ebenholts, enhörnings hår och rimligt smidig. 7 galloner och 15 silkar.'' sa Ollivanders och packade in trollstaven Hugo just har provat. Hugo räckte honom pengarna och det var Lilys tur.
Det gick snabbare för henne. Hon provade en del men inte lika många som Hugo. Trollstaven som valde henne är 12 och 1/4 tum, körsbärs träd, enhörnings hår och smidig.
''Det blir 7 galloner, 10 silkar och 5 knutingar.'' sa Ollivanders.
Sedan var det Roys tur.
Han var nog den snabbaste. Den tredje trollstaven han provade valde honom.
''10 och 2/4 tum, bok, drakhjärtstränger och spröd en mycket passande stav för er mr Green. 6 galloner, 9 silkar och 3 knutningar.'' sa Ollivanders.
Nu var det min tur.
För mig tog det bara lite mer tid än Roy. Den sjunde jag testade valde mig. När jag tog i den kände jag en värme genom fringrarna som spred sig inut i mig. Sedan när jag viftade med den sköt det fyverkerier över allt.
''En passande stav för er miss Taylor 11 och 3/4 tum, sykomor, fågel fenix stjärtfjäder och lätt fjädrande. 7 galloner, 3 silkar och 5 knutningar.
''Tack. mumlade jag när han gav mig den in packade trollstaven.''
Sedan gick vi ut ur butiken.

EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!!

2 jun, 2012 16:12

Detta inlägg ändrades senast 2012-06- 2 kl. 18:14
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuper bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 jun, 2012 16:50

Patronuslight
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuper bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quoteTack fast jag är inte klar med det kapitelt håller på att ändra.

EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!!

2 jun, 2012 16:50

Borttagen

Avatar


Jättebra skrivet

2 jun, 2012 17:56

Patronuslight
Elev

Avatar


Skrivet av Patronuslight:
Skrivet av Borttagen:
Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuper bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quoteTack fast jag är inte klar med det kapitelt håller på att ändra.
Klart

Skrivet av Borttagen:
Jättebra skrivet

Tack

Kapitel 6 Min uggla

''Vem var det som skrev Harry Potter böckerna egentligen?'' sa jag.
Lily, Hugo och Roy bras i skratt.
''Vad är det?'' frågade jag.
''Du vet vem som skrev dem.'' sa Roy.
''Ja menvarför fick mugglare läsa den? frågadre jah otåligt.
''J.K Rowling ville att alla varelaer som finns skulle läsa den, en av varje sort iallafall. Hon gjorde Harry utmattade varje dag tills hon var klar.'' sa Roy
''Åh''sa jag.

Vi var inne på Eeylops Ugglemarknad. Det kom hoande från alla håll. Förutom ugglor var det katter, paddor och råttor. Alla fyra gick åt olika håll för att leta efter eb uggla. Det här kommer ta lång tid. tänkte jag. Men jag hade fel. Nu såg jag honom/henne. H*n var en kattuggla den ugglan jag alltid har drömt om att få ha. Enda sedan jag var 5 år. H*n mötte min blick med sina svarta och kloka ögon som jag bara visste betyde välj mig. Jag stirrade på henne/honom i flera minuter.
''Kan jag hjälpa till?'' sa en röst bakom mig. Jag vände mig om. Där stod en gammal kvinna med ett rynkigt ansikt, glasögon, vitt hår i en knut och bar en grön klädnad.
''Ja, jag skulle vilja ha den kattugglan.''sa jag och pekade. Hon titade upp där jag pekade.
''Ett bra val.'' sa hon och log.
Hon drog ut trollstaven ur klädnaden och mumlade Wingadium Leviosa. Buren med ugglan svävadede i min famn.
''Något annat?'' frågade hon.
''Ja en påse uggelkarameller, tack.'' sa jag. Hon räkte mig en påse med uggelkarameller.
''15 gallonr och 12 silklar blir det och ugglan är en honan. sa hon.''
''Tack'' mumlade jag och betalade.
Jag gick ut och väntade på de andra. Hugo kom ut efter en stud med en stilig uggla i famnen.
''Stilig''sa jag till honom och tittade på hans uggla.
''Fin uggla'' svarade han och tittade på min uggla.
Efter nåra minuter kom Lily ut.
Hon hade en vit uggla i famnen. Medans vi väntade på Roy diskuterade vi vad vi skulle döpa de till. Hugo döpte sin till Leo. Han tyckte att Leo var ett stiligt namn som sin uggla.
Lily döpte sin till Yuki efter att jag berättade vad det betyder på japanska. Det betyder snö.
Min fick hetta Neko som betyder katt på japanska. Sedan kom Roy ut med en lite uggla i en lite bur i famnen.
Hugo undrade varför han tog så tid på att välja den lillen.
''Se inte på storleken se på allt annat istället. Är hon inte fin?'' sa han.
''Och vad ska hon hetta? Daimstrut? retades Hugo. Han tänkte tydligren på Piggy som är ett smeknamn av Piggelin.
''Jag tänkte på Mini men.. sa Roy fundersamt.
Vi sa han borde döpa henne till Mini istället. Han ryckte på axlarna och sa visst.
Sedan syndade vi oss mot Weasleys vassa varor.

Katies uggla tänkte jag mig så här: http://www.ingefoto.se/Kattuggla.htm
Hugos uggla tänkte jag mig så här: http://web.me.com/chrisdiss3/SuffolkOwlSanctuary/SuffolkOwlSanctuary.html
Lilys uggla tänkte jag mig så här: http://emmasjoholm.blogg.se/2011/march/entry-118930634.html den överst
Roys uggla tänkte jag mig så här: http://onlyowls.blogspot.se/2011/03/saw-whet-owl.html

EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!!

2 jun, 2012 18:15

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > Jag!!!!???? En häxa??!!

Du får inte svara på den här tråden.