Clara Darkin - Livet som renblodig häxa
Forum > Fanfiction > Clara Darkin - Livet som renblodig häxa
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
-Patronus-
Elev |
Skrivet av Clara Darkin: Skrivet av -Patronus-: Jättebra!! Men jag hittade ett stavfel i meningen: Det var det ända som dök upp i mina tankar, drömmar (jag fantiserade hur Hogwarts såg ut), och ord. Ä i ända ska vara ett e! Jag tänkte så också först, men så är det inte. Ända är ändan på ett snöre, eller kanske ändan på en människa (baken). Men jag tittade i Svenska Akademins Ordlista, och det står att ända kan vara adverb, substantiv, och verb. Det står i ordlistan att enda kan användas så som jag gjorde. Jag antar att man kan använda båda. Så jag hade faktiskt inga stavfel. Jaha, okej!
22 maj, 2012 17:55 |
|
Borttagen
|
Längtar efter mer
23 maj, 2012 19:58 |
|
Emma Granger
Elev |
SKRIV MER KUSSE!
Trött tjej <333 23 jun, 2012 11:24 |
|
Borttagen
|
Jättebra!!
23 jun, 2012 11:30 |
|
Borttagen
|
Meer
25 jun, 2012 08:46 |
|
Clara Darkin
Elev |
Kapitel 5 - Vindsvirveln
Jag åkte fort genom ett långt rör, och jag kände att jag blev sotig. Jag trodde att det skulle varit som om man teleporterade sig, bara kom dit bums. Jag kände något vasst skära till på armbågen och jag gav till ett väsande av smärta och drog in armbågarna. Jag landade med en duns framför en spis i ett stort rum i ett hus, jag kunde inte se vilket. Jag skyndade ut genom öppningen som alla gick ut genom, och ställde mig på en öppen plätt, och tittade efter mina föräldrar. Diagongränden var fantastisk. Det var en liten, mysig och trång kullerstensgata med jättemånga affärer. Det fanns Madam Malkins klädnader för alla tillfällen, Förstklassiska Quidditchtillbehör... Jag stannade till och gick lite närmare Förstklassska Quidditchbehör-butiken. Man kunde inte se skyltfönstret av alla barn som och trängdes (de såg ut att vara i min ålder och lite äldre ibland) framför skyltfönstret. Jag hörde en liten pojke hoppa och skrika så att alla kunde höra: "Vindsvirveln, wow, det tog 16 år att göra den efter åskviggen! Den bästa kvasten någonsin, jäfemstjärnig och oslagbar! Jämfört med åskviggen är Vindsvirveln värd GULD!" Skriver inte mer idag, vi får se imorgon! PS: Vindsvirveln är en kvast jag kommit på bara. ![]()
3 jul, 2012 21:36 |
|
Emma Granger
Elev |
Jätte bra ♥
Trött tjej <333 3 jul, 2012 21:39 |
|
-Patronus-
Elev |
3 jul, 2012 21:43 |
|
Clara Darkin
Elev |
Tack tack!
Kapitel 6 -Ollivanders trollstavar Jag gick närmare butiken, men det var omöjligt att se den nya racerkvasten. "Och jag som trodde att åskviggen var den snabbaste kvasten!" "Den har massa extrafinnesser också! Jag har hört att den kan spruta ut små små vattendroppar om man vill bli sval, och göra hela kvasträcket varmt om man fryser!" "Och jag har hört...!" ropade en pojke, men jag hann inte höra mer då, för just då såg jag min kusin Emma komma springande. "Clara! Clara!" Skriver på mobilen nu och det är lite jobbigt, så jag fortsätter på kapitlet sen! ![]()
4 jul, 2012 09:45 |
|
-Patronus-
Elev |
4 jul, 2012 09:48 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen