Från älskad till hatad
Forum > Fanfiction > Från älskad till hatad
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skriv mer.
14 jul, 2012 09:23 |
|
tove granger
Elev |
JAAAAAAAAAAAA MER
vill du veta något klicka här under. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=19523&page=1#p1139762 14 jul, 2012 11:45 |
|
Borttagen
|
Skriver nu.. Kapitlet kommer nog imorgon
14 jul, 2012 11:50 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: YAY Skriver nu.. Kapitlet kommer nog imorgon 14 jul, 2012 11:54 |
|
Bombarda
Elev |
Sjukt bra !!
Kärlek till alla! 14 jul, 2012 12:55 |
|
Borttagen
|
jättebra! bevakar!
14 jul, 2012 14:11 |
|
Borttagen
|
Kapitel 4. Pojken
Jag gick och satte mig på läktaren. Lily följde efter. High-school killarna spelade fotboll. Lily såg förundrat på dem. Jag kollade upp mot himlen. Solen hade gått i moln. ’‘Tror du att det blir regn?’’. Jag kollade ner mot Lily. ’‘Det verkar som det. Ska vi gå hem?’’. Lily nickade och vi började gå mot bussen. Bussen var sunkig och var minst 50 år gammal. Eller, det kändes som det i alla fall. Lily rynkade på näsan och satte sig vid en plats längs bak. Jag satte mig brevid henne. Bussen körde iväg och allt utanför fönstret blev en ända stor sörja. Jag studerade mina naglar. Sönderbitna. Lily’s var långa och målade med en vacker ljusblå nyans. Orättvist. Fast jag kunde ju inte vara avundsjuk på min lillasyster. Bussen stannade och en dam med jättestor handväska kom in och satte sig på en plats längst fram. Förutom damen satt det tre andra i bussen. En gammal gubbe som såg ut att vara sisådär 70 år. De andra var två ungdomar som satt och kysste varandra. Och de verkade inte dölja det. Gubben stirrade surt på dem. Regnet smattrade ner mot rutan. Bussen stannade och de kyssande ungdomarna gick ut och in kom...VÄNTA! VA! In kom pojken med de svarta flottiga håret. Brevid honom gick en kvinna som såg ut som hans mamma. Pojken som hade kallat Lily för häxa. Jag ställde mig upp och drog ut Lily genom bussen. Pojken stirrade på Lily. Lily stirrade på honom. ’‘Kom Lily!’’ sa jag gällt och busschaffören stirrade på oss. ’‘Varför gjorde du så?’’ frågade Lily när vi hade kommit ut ur bussen. Det ösregnade och jag var redan dyngsur. ’‘Det var han som kallade dig häxa Lily! Vi tar nästa buss istället’’ svarade jag och satte armarna i kors. ’‘Jag tror att vi slipper han nu. Han har nog fattat att vi inte vill ha med honom att göra.’’ sa jag. Men där hade jag verkligen fel... ________________________________________ Jag vet att detta blev ett dåligt och tråkigt kapitel, men det kommer bli bättre sen 15 jul, 2012 11:10 |
|
Lida
Elev |
Ny läsare hättebra
Bevakar 15 jul, 2012 11:28 |
|
hermione-1
Elev |
15 jul, 2012 11:28 |
|
Borttagen
|
jättebra!!!!
15 jul, 2012 11:34 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen