Lily Potter-Livet bakom bröderna.
Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Majis
Elev |
Bra! Mer? Of course!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 20:17 |
|
Luna Chang
Elev |
Ny läsare
Superb FF änkte på några saker: Det är Albus och Rose som är lika gamla så det borde vara James som är med Ted.. Hermione är ett å räldre än Harry och Ron, man måste ju vara 11 när man börjar hogwarts och hon fyller år i mitten av september.. Hagrid heter Rubeus inte Rebus(vet inte om det var stavfel men..) Tänk på att läsa igenom det du har skrivit före du lägger ut det så slipper du små stavfel Vill inte låta som att jag vet allt men jag gillar när det är rätt, hoppas du inte tar illa upp av det här Hej 13 apr, 2012 20:40 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Luna Chang: Ny läsare Superb FF änkte på några saker: Det är Albus och Rose som är lika gamla så det borde vara James som är med Ted.. Hermione är ett å räldre än Harry och Ron, man måste ju vara 11 när man börjar hogwarts och hon fyller år i mitten av september.. Hagrid heter Rubeus inte Rebus(vet inte om det var stavfel men..) Tänk på att läsa igenom det du har skrivit före du lägger ut det så slipper du små stavfel Vill inte låta som att jag vet allt men jag gillar när det är rätt, hoppas du inte tar illa upp av det här Alltså Hermione är lika gammal som Harry och Ron! De har alltid varit det, men hon fyller helt enkelt år en annan månad! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 20:49 |
|
Luna Chang
Elev |
Majis
Nej, hon fyller år ett år före, man måste vara 11 år när man börjar på Hogwarts och hon fyller ju år efter 1 September då skolan börjar så hon får vänta tills nästa år. Harry och Ron är födda ett år efter henne men dom fyller år före 1 September så dom kommer in samma år som dom fyllde 11 Hoppas du fattar vad jag menar är ganska dålig på att förklara Hej 13 apr, 2012 20:56 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Luna Chang: Majjs Nej, hon fyller år ett år före, man måste vara 11 år när man börjar på Hogwarts och hon fyller ju år efter 1 September då skolan börjar så hon får vänta tills nästa år. Harry och Ron är födda ett år efter henne men dom fyller år före 1 September så dom kommer in samma år som dom fyllde 11 Hoppas du fattar vad jag menar är ganska dålig på att förklara Haha, okej...? Alltså jag vill inte verka elak eller nåt så, men det låter skumt... Alltså om hon är född ett år, men efter skolan börjar, då borde hon ju ändå få börja i skolan det året och fylla år där? Nämns det i nån bok att hon ÄR ett år äldre? Ändring: Jag läste nyss på wikipedia, det stod som du sa Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 21:01
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-13 kl. 21:05
|
|
Lily.Luna.Potter
Elev |
ny läsare, superbra!
# FF -> http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=16748&page=4#p965716
13 apr, 2012 21:04 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Majis: Tyckte också det verkade skumt att det var så förut, men nu låter det faktiskt logiskt Skrivet av Luna Chang: Majjs Nej, hon fyller år ett år före, man måste vara 11 år när man börjar på Hogwarts och hon fyller ju år efter 1 September då skolan börjar så hon får vänta tills nästa år. Harry och Ron är födda ett år efter henne men dom fyller år före 1 September så dom kommer in samma år som dom fyllde 11 Hoppas du fattar vad jag menar är ganska dålig på att förklara Haha, okej...? Alltså jag vill inte verka elak eller nåt så, men det låter skumt... Alltså om hon är född ett år, men efter skolan börjar, då borde hon ju ändå få börja i skolan det året och fylla år där? Nämns det i nån bok att hon ÄR ett år äldre? Ändring: Jag läste nyss på wikipedia, det stod som du sa åh, glömde nästan: SUPERBRA KAPITEL ♥ 13 apr, 2012 21:15 |
|
Luna Chang
Elev |
Skrivet av Majis: Skrivet av Luna Chang: Majjs Nej, hon fyller år ett år före, man måste vara 11 år när man börjar på Hogwarts och hon fyller ju år efter 1 September då skolan börjar så hon får vänta tills nästa år. Harry och Ron är födda ett år efter henne men dom fyller år före 1 September så dom kommer in samma år som dom fyllde 11 Hoppas du fattar vad jag menar är ganska dålig på att förklara Haha, okej...? Alltså jag vill inte verka elak eller nåt så, men det låter skumt... Alltså om hon är född ett år, men efter skolan börjar, då borde hon ju ändå få börja i skolan det året och fylla år där? Nämns det i nån bok att hon ÄR ett år äldre? Ändring: Jag läste nyss på wikipedia, det stod som du sa Jag tyckte också det var skumt första gången jag läste det, men har smält det nu.. Tycker det är ganska ironiskt att hon ska vara äldst åsså är Emma 1 år yngre än Daniel och 2 år yngre Rupert.. Hej 13 apr, 2012 21:27 |
|
Emma Granger
Elev |
Okej, Tack för undervisningen Luna Chang ! Då vet jag det.
Kapitel 7-Den första dagen Jag öppnade mina bruna ögon och kollade runt I den röda sovsalen. Alla sov utom jag. Jag satte mig upp och kollade på den slitna väckarklockan. 06:58. 'Aja kan lika gärna gå upp' tänkte jag. Jag gick upp och satte på mig min klädnad. Sen gick jag ner till sällskapsrummet. Till min förvåning satt Eric och Hugo där. Jag gick ner och satte mig brevid dem. “Hejsan”, sa jag till dem. Dem tittade på mig. “Hejsan Lily”, sa dem med en mun. “Vad gör ni uppe nu?”, sa jag och dem ryckte på axlarna. Samantha kom ner. Hennes blåa ögon glänste av tårar. “Åhh, Lily”, sa hon och omfammnade mig. “Såja Sam, Vad är det?”, sa jag och kramade Samantha. “Jag hade en mardröm”, sa Samantha stelt. Så här berättade hon den: “Hon gick genom den vanliga korridoren till Gryffindors sällskapsrum. Hon sa lösenordet till den tjocka damen och gick in. Men det var inte Gryffindors sällskapsrum. Det var ett brunt rum fullt med möbler som inte stog på sina ben. Hon märkte att hon var ensam, men hörde hur Lily skrek. Efter det vaknade hon” Samantha grät jätte mycket och jag tittade på Eric och Hugo. Undra om det betydde nåt..... Nu hade äntligen Samantha lugnat ner sig, Så vi gick ner till Stora salen för frukost. Vi satte oss längst ut på Gryffindor-bordet. Vi åt med god aptit och sedan skyndade oss till Bibloteket. “Letar ni efter något speciellt?”, sa en annorlunda röst bakom dem. Dem vände sig om och sog Madam Nellson, biblotikarien. “Nej tack, Vi ska bara gör våra läxor”, sa Samantha snabbt och vi gick nästan lika snabbt där ifrån. Vi skulle egentligen göra våra läxor för vi hade inga, så vi lade upp våra block. Efter det såg vi Rebeus Hagrid gå runt och mummla I bibloteket. Jag gick fram till honom. “Hej Hagrid”, sa jag med ett leende. Han tittade ner. “Hej Lily”, sa han och gick vidare. Så jag gick tillbaka till Samantha, Eric och Hugo. Jag skakade på huvudet åt deras ivriga miner. Det går nog inte att få ut Hagrid vad han gör. Sen skrev jag ett brev till mamma och pappa att jag hade hammnat I Gryffindor och lite annat. Sen gick vi till sällskapsrummet. Jag spelade trollkarlsshak med Eric, Samantha letade efter något roligt I en bok och Hugo vet jag inte vad han gjorde. Någonting säkert. Vi gick ner till Lunchen och skildes där. Eric och Hugo gick och satte sig med några killar medans jag och Samantha satte oss vid några tjejer som hette Erica Black och Rebecca Dawson. Vi pratade med dem ett tag och jag märkte hur mycket jag älskade Hogwarts. Trött tjej <333 13 apr, 2012 21:42 |
|
Majis
Elev |
Bra!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 21:47 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen