Harry Potter-omslag
Forum > Harry Potter > Harry Potter-omslag
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Razwiin97
Elev |
Ja, de svenska är dra. De italienska var ju sämst.
29 feb, 2012 10:19 |
|
Borttagen
|
De svenska är ärligt talat bäst enligt mig. De ser inte så barnsliga ut som många av omslagen gör, samtidigt som de har behållit det riktigt magiska utan att avslöja för mycket vad som händer i boken.
De franska och de tyska gillar jag verkligen inte, de brittiska är okej, men de svenska ser som sagt mer mogna ut. "Vuxenomslagen" tenderar att bli lite väl sterila och opersonliga. Alvaro Tapia som ritat de svenska omslagen har gjort ett fantastisk jobb med alla detaljer (titta t.ex. på texten som är i skägget på statyn av Salazar Slytherin, andra boken). Fast jag måste säga att omslaget till Dödsrelikerna gjorde mig besviken, det hade inte alls samma kvalité som de övriga. De danska är rätt bra också, men de har som genomgående tema att de är ganska hemska. Kolla på omslaget till Halvblodsprinsen till exempel, usch! ![]() 29 feb, 2012 18:08 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen