GODIS
Forum > Harry Potter > GODIS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
TheWitch
Elev |
Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Jag skulle definitivt välja chokladgrodor! Bertie botts/ jelly belly finns att köpa i Stockholm ju Gör det? :O Vart då?? På the english shop i söderhallarna har de massvis med goda smaker! Jaha, åh jag måste dit! Söderhallarna ligger vid medborgarplatsen nära götgatsbacken ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 21 feb, 2012 20:50 |
|
Angus
Elev |
Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Jag skulle definitivt välja chokladgrodor! Bertie botts/ jelly belly finns att köpa i Stockholm ju Gör det? :O Vart då?? På the english shop i söderhallarna har de massvis med goda smaker! Jaha, åh jag måste dit! Söderhallarna ligger vid medborgarplatsen nära götgatsbacken Haha, okej! ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
21 feb, 2012 20:51 |
|
TheWitch
Elev |
Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Jag skulle definitivt välja chokladgrodor! Bertie botts/ jelly belly finns att köpa i Stockholm ju Gör det? :O Vart då?? På the english shop i söderhallarna har de massvis med goda smaker! Jaha, åh jag måste dit! Söderhallarna ligger vid medborgarplatsen nära götgatsbacken Haha, okej! Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Jag skulle definitivt välja chokladgrodor! Bertie botts/ jelly belly finns att köpa i Stockholm ju Gör det? :O Vart då?? På the english shop i söderhallarna har de massvis med goda smaker! Jaha, åh jag måste dit! Söderhallarna ligger vid medborgarplatsen nära götgatsbacken Haha, okej! Hihi, jag är också jättedålig på Stockholm Ja, jag har varit där många gånger. Jag brukar köpa cream soda där också (som man behöver när man brygger egen butterbeer). ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 21 feb, 2012 20:53 |
|
Angus
Elev |
Haha, vad bra!
![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
21 feb, 2012 20:59
Detta inlägg ändrades senast 2012-02-21 kl. 21:10
|
|
TheWitch
Elev |
BUTTERBEER, 4 PERSONER:
(Det här receptet är översatt av mig, är något oklart är det bara att skicka en uggla/ tagga mig i ett inlägg.) 1 cup light eller brown sugar 2 tsk vatten 85 gram smör 1/2 tsk salt 1/2 tsk Äppelcider vinäger 3/4 cup Grädde, delad 1/2 tsk Rom Extrakt, eller några droppar rom arom 2-3 burkar cream soda Instruktioner: Steg 1: Blanda sockret och vattnet i en liten kastrull på medelhög värme. Låt koka upp och rör om hela tiden tills det att blandningen är 110 grader varm (om du inte har en termometer; när det väl kokat upp, vänta i 55-60 sekunder). Steg 2: Blanda i smöret, saltet, vinägern, och 1/4 cup grädde. Steg 3: Sätt åt sidan och låt svalna till rumstemperatur. När blandningen har svalnat så rör du i rom extrakt eller rom aromen. Steg 4: I en mellanstor skål, blanda 2 msk av den bruna röran och den återstående 1/2 cup av grädde. Använd en mixer och mixa till det att grädden precis börjat tjockna men den ska inte vara helt vispad. Till Servering: Värm Cream Sodan i mikron. Dela upp grädden (som du blandat med den bruna röran) i fyra höga glas. Häll i ett svep över den varma Cream Sodan. DRICK OCH NJUT! Angus, här är receptet. Tips är att först förbereda den bruna röran. Sedan går du ut så att du blir lite kall och då går du in, gör snabbt i ordning den och drick medan du känner hur du blir alldeles varm i hela kroppen OBS: Det är ganska sött så drick inte för mycket. Jag brukar göra halv sats. ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 21 feb, 2012 21:09 |
|
Angus
Elev |
Åh, tack så jättemycket!
Skrivet av Celest Gaunt: Haha, jag vet inte om det räknas som godis, men absolut! Felix Felicis? Gills det som godis? För i så fall... vem vill inte ha ett godis som ger tur? ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
21 feb, 2012 21:20 |
|
TheWitch
Elev |
Skrivet av Angus: Åh, tack så jättemycket! Cream soda finns också på vissa Ica som har en utrikesavdelning, t.ex har Ica i sickla också cream soda ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 21 feb, 2012 21:23 |
|
Angus
Elev |
Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Åh, tack så jättemycket! Cream soda finns också på vissa Ica som har en utrikesavdelning, t.ex har Ica i sickla också cream soda Åh, vad bra! ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
21 feb, 2012 21:30 |
|
TheWitch
Elev |
Skrivet av Angus: Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Åh, tack så jättemycket! Cream soda finns också på vissa Ica som har en utrikesavdelning, t.ex har Ica i sickla också cream soda Åh, vad bra! Det var så lite så! ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 21 feb, 2012 21:32 |
|
Celest Gaunt
Elev |
Skrivet av Angus: Åh, tack så jättemycket! Skrivet av Celest Gaunt: Haha, jag vet inte om det räknas som godis, men absolut! Felix Felicis? Gills det som godis? För i så fall... vem vill inte ha ett godis som ger tur? Jaa, det hade varut superbra! Då hade jag klarat alla frågor på frågesporten utan några problem alls! 22 feb, 2012 09:44 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen