Bellatrix dotter
Forum > Fanfiction > Bellatrix dotter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Loveleen
Elev |
12 feb, 2012 18:23 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
12 feb, 2012 18:43 |
|
Loveleen
Elev |
12 feb, 2012 18:48 |
|
onlyoliviaa
Elev |
Du kopierar adressen (Denna : http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=15008&page=4 ) och sätter in den i signaturen tadaa
13 feb, 2012 08:44 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
Tack!
Kommer ett nytt kapitel i eftermiddag! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff 13 feb, 2012 10:16 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Ny läsare här. Det är jättebra skrivet!
Du kan känna dig riktigt bevakad. 13 feb, 2012 11:13 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
^Haha tack
Kapitel 3 Utspelar sig i hoss Weasley fem dagar efter Bellatrix kommer till Hermione Harry; Jag lutade mig tillbaka i solstollen under ett av äppelträden hoss familjen Weasley. Det var kotk hett nästan 30 grader. Ron satt brevid mig, och hade tagit av tröjan. Jag höjde min drink mot munen, som Ron hade gjort och smuttade försiktigt på den. Jag grimaserade. "Surt", komenterade jag till flinade lite mot Ron. "Jag ska åg inte ta så mycket citron i nästa gång", svarade jag också flinande. Sen fick han en rynka mellan pannan och tittade fundersamt på mig. "Harry...", började han "Tror du att det var hänt något med Hermione?" "Varför skulle det ha gjort det?", frågade jag hastigt och sneglade förvånat på honom. "Jag skickade ugglepost för fyra dagar sen till Hermione, och hon har fortfarnade inte svarat" "Hon kanske har åkt på sermester, och Piggilin har inte hunnit fram än", föreslog jag, i ett försök att lugna Ron. "Men kommer du inte ihåg att hon sa förre vi skilldes ut att hon inte skulle åka iväg någonstans, för hennes farmor hade blivit dålig", proesterade Ron. Jag blev tyst och kom inte på något mer att säga. Utan att tänka tog jag en stor klunk ur mitt glas. Det stack i strupen, och jag började hosta. "Hur gick det?", frågade Ron och dunkade på min rygg. "Bra", svarade jag mellan host attackerna. Snart gick det över. Ron slumrade till efter en stund. Jag tittade på honom ett tag, innan jag reste mig upp och började gå mot Kråkboet. Jag öppnade försiktigt den gnisslande altan dörren, för att inte väcka Ron. Jag smyg in och tittade mig om. Det var ingen här jag fortsatte in i huset och upp för trappan. När jag kom upp på andra våningen, hörde jag Mrs. Weasleys irriterande röst skälla ut Fred och George för någonting. Jag log hela vägen upp för trappan när jag fortsatte till den tredje våningen. Till höger av trappavsatsen låg mitt och Rons rum och till vänster Ginnys. Jag styrde stegen åt vänster. Framför Ginnys dörr stanade jag och tog ett djupt andetag Säg inte att du är rädd att "häsla" på din egen flickvän, tänkte jag strängt. Jag gläntade försiktigt på dörren. Ginny låg längst bort i rummet i sin säng, och läste en bok. hon verkade inte ha märkt mig. "Hej", sa jag och log lite mot henne. Ginny tittade upp från sin bok. "Hej Harry!", sa hon och log glatt mot mig. "Var är Ron?", frågade hon sen. "Han somnade", svarade jag och flinade glatt mot henne. Jag steg in i rummet och stengde dörren igen. "Typiskt honom", muttrade Ginny men jag hörde att hon log. Jag gick fram till hennes säng, och satte mig i kortändan av den. "Vad läser du för något?", frågade jag nyficket. "Flammande vingar, som Charlie gav mig i julklapp. Den handlar om drakar", svarade Ginny och tittade på mig med en öm blick. "Är den bra?" "Vad tror du?", Ginny skrattade "Om den skulle varit dålig skulle jag inte ha läst den" "Meh..!", sa jag och började också att skratta. Jag flyttade mig närmre henne och Ginny satte sig upp. Jag kollade på henne och våra blickar mötes. Hennes ögon var bruna (hon har väll det?) kantade med svart. Sakta lutade vi oss framåt, utan att släppa ögon kontakten. Våra läppar mötes försiktigt. Ginnys hand drog igenom mitt ruffsiga hår. "Jag älskar dig", viskade hon till mig "Och jag dig", svarade jag. Vi la oss i sängen brevid Jag la mig brevid Ginny och höll om henne. Hoppas att det hät ögonblicket aldrig tog slut, var det sista jag hann tänka innan det hördes en explotion utanför.... http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff 13 feb, 2012 16:35 |
|
Loveleen
Elev |
13 feb, 2012 16:54 |
|
Borttagen
|
Super duper bra.
13 feb, 2012 17:03 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
13 feb, 2012 17:37 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen