"Vad är Harry Potter?"
Forum > Harry Potter > "Vad är Harry Potter?"
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Loveleen
Elev |
11 feb, 2012 09:00 |
|
Johnte
Elev |
Skrivet av James S Potter: Har han inte ens sett en enda! Det är ju konstigt! Fast alla kan ju inte ha sett Harry Potter. Men ändå! "Han hade hört om dem"
11 feb, 2012 13:20 |
|
annawpotter
Elev |
Jag skullle bara sagt: "VAA? Oj!! Men det är ju det bästa som finns! Den handlar om..." Och sen skulle jag berättat nästan hela historien och slutat med: Se den, du kommer inte bli besviken!
![]()
11 feb, 2012 14:01 |
|
Alex Stanley
Elev |
De som inte känner till Harry Potter har absolut missat något. Men man behöver inte vara elak mot de som inte vet vad det är!
_______________________________________ Skicka gärna en Alla hjärtans dagdvärg til mig! 11 feb, 2012 14:55 |
|
Lisadiaz
Elev |
Asp hela världen är inte HP fans men de flesta svenskarna har väl hört talats om "the boy who survived".
11 feb, 2012 16:32 |
|
cirklar
Elev |
En liknande händelse hände mig i skolan igår.
En av mina klasskompisar nämnde Voldemort (har ingen aning om vad de diskuterade), och så svarar en annan klasskompis "Vem är Voldemort?". Jag blev lite chockad och det blev tydligen de två andra som hon hade konversationen med. Hon hade tydligen aldrig gillat Harry Potter. De diskuterade vidare och förklarade vem Voldemort var. Och så vände sig en av dem till mig och sa: "Emelie, du är rätt så intresserad av Harry Potter, eller hur?" Jag bara: "Eeh, ja...?" Och så vände sig den som inte visste vem Voldemort var till mig och frågade "Vad tycker du om folk som inte gillar Harry Potter?". Då sa jag: "Jag bryr mig inte. Alla har rätt till sin egna åsikt." Och det tycker jag också. Vissa gillar Harry Potter, andra inte. Vissa gillar ärtor, andra inte. Alla tycker om olika saker. Om de respekterar mig fast än jag gillar Harry Potter, respekterar jag dem som inte gillar Harry Potter.
11 feb, 2012 17:56 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen