Den stumma häxan...
Forum > Fanfiction > Den stumma häxan...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hope Potter
Elev |
4 feb, 2012 15:22 |
|
AlexZz
Elev |
4 feb, 2012 15:24 |
|
Hope Potter
Elev |
4 feb, 2012 15:26 |
|
Mrs Malfoy
Elev |
Jättebra!!!!
Hej om du vill bli släkt med mig så kan du skicka en uggla!!! håller på med ett släktträd!!!<3 PS. Jag har ett rollspel som heter: Rollspel Marodörernas tid! 4 feb, 2012 15:45 |
|
Hermia
Elev |
Azum
Once a MADling, always a MADling 4 feb, 2012 16:44 |
|
AlexZz
Elev |
Kapitel 5: Lösenordet...
Jag gick ned till bordet och satte mig, alla skrattade och pratade, dunkade mig i ryggen för att sedan tystna igen för nästa elev. Kanske till och med hurra om personen hamnade i Gryffindor, jag stämde också in i applåderna. När Reg kom upp på pallen så tog det en stund. Nästan som om hatten hade en pratstund med honom! Sedan till min stora lycka ropade den: "GRYFFINDOR!" och han kom och satte sig bredvid mig. Många elever hamnade i Ravenclaw, det blå bordet, och jag blev nästan rädd för att Amelia skulle hamna där också! Då kanske hon inte ville vara min kompis längre! Reg verkade förstå. "Ta det lugnt, hon verkar ju rätt modig! Om inte Time hade varit snabbare hade hon säkert varit nere i vattnet och hämtat upp dig också." Berättade han och jag blev lite hoppfull. Annelie Rome var innan och hon hamnade i Slytherin, det gröna bordet. Sedan var det äntligen Amelia, jag höll tummarna för Gryffindor. "GRYFFINDOR!" Ropade hatten ut efter någon sekund och jag klappade händerna och kramade henne när hon kom tillräckligt nära. När det var Tims tur hamnade han också i Gryffindor, men den långa killen hamnade i Slytherin. Och ett par andra ur 'gänget' hamnade också där. Sedan var det en fest måltid och jag hade aldrig sett så mycket god mat! Jag tog lite av allt, det fanns till och med kycklingspett, min favvo! När det var slut kom det ännu mer, och jag fick för första gången i mitt liv smaka på sirapstårta. Rektorn ställde sig upp när maten försvunnit. "Välkomna, välkomna! Jag hoppas allt varit till belåtenhet och så vill jag bara påminna er om att frukosten börjar klockan 6 och slutar klockan 9, lektionerna börjar klockan 9, och vår kära proffesor Mist kommer att dela ut era scheman vid frukosten imorgon. Godkväll elever!" Andades rektorn när hon pratade för det lät som att hon inte gjorde en enda paus! En elev med ett märke på bröstet ställde sig upp när alla börjat röra sig. "Förstaårselever hitåt!" Ropade han och alla följde efter honom, eller alla förstaårselever. Vi gick igenom korridorerna och mina vänner pratade och skojade. Sedan råkade jag komma bort från gruppen. Jag såg... ingen! Till slut, efter ett par timmars sökande efter något som verkade vara timmar hittade jag ett porträtt, på en tjock dam. "Lösenord?" Frågade hon, jag blev förtvivlad. Jag kan inte säga lösenordet! Jag kan inte ens skriva det! Och även om jag kunde så visste jag ju inte ens om vad lösenordet var! "Nå, kan du lösenordet eller inte?" Frågade hon surt. Jag skakade bara på huvudet, det var ju sant! Jag kunde inte lösenordet! "Ursäkta mig, men den här flickan är lite speciell." Hördes en röst bakom mig, det var rektorn. "Jasså, rektor Mcgonagall?" Frågade tavlan. "Ja, hon är nämligen stum. Hon kan alltså inte tala." Svarade rektor Mcgonagall och såg väldigt sträng ut. "Därför skulle det uppskattas, att sålänge hon inte är i sällskap med någon som kan lösenordet, skulle kunna bli insläppt iallafall." Sa rektorn och den tjocka damen nickade. "Självklart rektor Mcgonagall." och så svängde det undan och avslöjade ett hål i väggen. Jag klättrade in och rektorn kom efter. "Där, uppför första trappan, finns din sovsal. Sedan skulle jag uppskatta om du kom till mitt kontor, Sir Nicholas elevhemsspöket har lovat att visa vägen, imorgon klockan 16.00 och jag tål inte att folk kommer sent. Godnatt Miss. Green." Och sedan vände hon på klacken och försvann genom porträtthålet. Jag själv trippade snabbt upp till sovsalen och klädde på mig pyjamas. Sängarna på Hogwarts var sköna och jag är rätt säker på att jag somnade på direkten... ---------------------------------------------- Jag upptäckte detta problem när jag läste en av böckerna XD Man SÄGER ju lösenordet... o,o'' Well, hope you enjoyed it! . .
5 feb, 2012 12:49 |
|
Hope Potter
Elev |
Awzuum!
SÄGER ja ^^ Fast de kanske kan lära Den tjocka Damen teckenspråk? Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
5 feb, 2012 13:13 |
|
Hermia
Elev |
Azum kapitel
Once a MADling, always a MADling 5 feb, 2012 13:27 |
|
Lily Evans
Elev |
Mer C:
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 5 feb, 2012 13:55 |
|
Mrs Malfoy
Elev |
Jättebra!! Mer!
Hej om du vill bli släkt med mig så kan du skicka en uggla!!! håller på med ett släktträd!!!<3 PS. Jag har ett rollspel som heter: Rollspel Marodörernas tid! 5 feb, 2012 14:32 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen