~~Hedviggs liv~~
Forum > Fanfiction > ~~Hedviggs liv~~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Erica
Elev |
Skrivet av Nymphadora_<3: bra du skriver! FÖLJER! Åhh tack! Här kommer litee mer! Otroligt snabbt svävade jag i vinden. Sedan kom jag på att jag skulle till Harry och svängde kraftfullt ner till Gryffindors uppehålls-rum. Försiktigt pickade jag på fönstret. Som tur var satt Harry i fåtöljen bredvid fönstret så han såg mig. Han öppnade lättat fönstret och släppte in mig. Jag flög upp till deras sovsalar och la mig till rätta på min ytterst bekväma pinne och somnade..
10 feb, 2012 21:57 |
|
Nymphadora_<3
Elev |
gud va bra du skriver!!!!
10 feb, 2012 22:12 |
|
Erica
Elev |
Åhh tack! Skriver lite mer nu kommer nog inte hinna skriva senare ska ha gäster :I
Morgonen kom genast och jag var tråkigt nog tvungen att lämna min pinne och hetsigt flyga till Ravenclaws sovsal. Snabbt och smidigt förvandlade jag mig till människa och satt på mig den svarta uniformen jag hade fått igår. Förtvivlat sprang jag ner till Ravenclaws uppehålls-rum. I en av fåtöljerna satt Carolle och tittade förvånat på mig. -Var var du förut? Frågade hon -Jag öhh...var på toa, vad är klockan? Undrade jag -Sju, hur så? Carolle log. Besviket satt jag mig ner i fåtöljen bredvid. Carolle log bredare och frågade: -Ska vi köra knall-kort? -Visst! Svarade jag glatt Hon skrattade och tog upp korten. Tre parti senare hade Carolle vunnit två av tre. -Vi borde nog gå ner och äta frukost, föreslog Carolle. Jag nickade och vi begav oss till stora salen..
11 feb, 2012 16:57 |
|
Kitt
Elev |
11 feb, 2012 17:55 |
|
Lokix
Elev |
jätte bra,
kommer inte kommentera i väckan för jag ska på semester. Todeledo 11 feb, 2012 20:48 |
|
Ultramannen
Elev |
Bra, fast det stavas Hedwig..
There is no good and evil, there is only power. Läs gärna min påbörjade fanfiction! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13224
11 feb, 2012 20:53 |
|
Erica
Elev |
Åhh tack för att du sa det från och med nu ska jag skriva Hedwig! Nere i stora salen var det fullt med liv. Nästan alla pratade och åt samtidigt. Carolle och jag satte oss vid Ravenclaw-bordet. Jag tittade bakåt och fick se Harry prata med Ron och flickan som hade varit inne i deras kupé en liten stund. Harrys ögon vändes mot mig och jag vände mig snabbt om för att han inte skulle känna igen mina ögon som fortfarande hade exakt samma nyans som mina uggle-ögon. För att inte gripa så mycket uppmärksamhet tog jag tag i lite gröt och hällde på kanel och socker. Jag kände fortfarande Harrys ögon i nacken men försökte ignorera de. Carolle höll på att prata med en andraårselev som hette Joanne och hade kort, lockigt, brunt hår. Hon och Carolle skrattade. -Hej, jag heter Cho, presenterade jag mig vänligt. -Hej! Jag heter Joanne! Svarade Joanne entusiastiskt. Joanne log mot mig och jag besvarade hennes vackra leende. ''Det här kommer nog bli ett bra år'' tänkte jag lyckligt..
12 feb, 2012 12:00 |
|
Nymphadora_<3
Elev |
du skriver jätte bra!
12 feb, 2012 16:04 |
|
Erica
Elev |
Tack!
-Joanne, Carolle, villken är våran första lektion? Jag log. -Vi har ''försvar-mot-svartkonster'' nu, Joanne besvarade med leende och satte huvudet på sne. Carolle skrattade glatt. Vi reste oss upp och begav oss till Professor Quirrells klassrum. Vet att detta var pytte lite men orkar inte :O
15 feb, 2012 17:36 |
|
Nymphadora_<3
Elev |
den är bra ävn fast den e kort♥ vill ha MER<♥3
15 feb, 2012 20:13 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen