Tre vänner, Tre dagböcker
Forum > Fanfiction > Tre vänner, Tre dagböcker
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
A.k
Elev |
klart att jag gillar det!
"Everything should be made as simple as possible, but not simpler.” 26 jan, 2012 15:55 |
|
dixi
Elev |
26 jan, 2012 19:22 |
|
LovisaPotter
Elev |
Eller hur!!!
Piglet: How do you spell love? Pooh: You don't spell it, you feel it. 26 jan, 2012 19:25 |
|
Borttagen
|
Börjar näästan gå in på spamgränsen hära... Men jättekul att ni gillar den! Jag skulle skrivit klart ett litet stycke och lägga upp den för två dar sen, men det hände någonting med word så jag kunde varken redigera stycket eller kopiera vad jag skrivit. Idag ska jag verkligen försöka få klart den ( som alla andra gånger ), men först när mamma kommer hem.
___________________________________________________ MINA QUIDDITCH -AUTOGRAFER ( AV KÄNDA SPELARE, INTE FRÅN MIG TILL ANDRA [ ÄVEN OM DET SKULLE VA LIKA TROLIGT ] ) Tristan Lucas Twist's dagbok är till för att han/jag ska komma ihåg efter kriget (vilket troligen blir av) hur han/jag levde, men även för att någon ska kunna läsa om de äventyr som blir av. Eftersom han/jag antagligen kommer att vara död när boken hamnar i någon annans händer (han/jag hoppas såklart att han/jag överlever efter revolutionen, men man vet aldrig vad som kan hända) så kommer det inte vara pinsamt att han/jag avslöjat sina/mina innersta känslor. Hej Eller? Är det så man inleder sitt skrivande i en dagbok? Först och främst antar att jag måste be om ursäkt för min lite självupptagna och egoistiska framsida på boken. Nu kanske ni fattar vad jag måste gå runt och framstå som att jag är - En skrytig tjejtjusare till Gryffindors quidditch lagkapten. Det ryktet fick jag efter jag tidigt valts till laget. Även om ryktet inte stämmer, så har jag ju fått leva upp till det (Inget vidare att leva upp till). Några av mina vänner, om jag nu ens kan kalla dem det, vet jag att de bara håller sig nära mig för statusens skull. Med andra ord, så är jag ganska ensam, förutom två stycken jag inte skulle klara mig utan (Dramatisk, men så är det). Mer om dessa två senare. Jag är mugglarfödd och enda barnet. Jag, pappa och mamma bor i en villa ute på landsbygden, nära en äng där jag ofta tränar quidditch på loven. Men så kommer det inte vara länge till. Qudditch och magi kan jag utöva utan att va orolig, för villan ligger avlägset och vi har inga grannar. Mamma och Pappa skäms inte för mig, o nej, tvärtom, så de är inte gömma mig de försöker göra. Mer skydda mig. När tiden är inne kommer jag behöva göra samma sak för dem. Zona Selwyn och Millie Austen. Det är dem två jag verkligen anförtror mig åt och verkligen kan kalla vänner. Kanske… Eh, nej. Det var inget viktigt. Nuförtiden har jag gått runt och blivit väldigt störd på Draco Malfoy som ständigt spanar in Zona. Varför vet jag inte, han ska väl få kolla in vem han vill. Men om de blir tillsammans… Vilket litet helvete jag skulle få. Zona har däremot redan ett litet helvete, hemma hos den där Umbridge tanten i utbyte att alla ska tro att Umbridge är en Selwyn. Zona pratar inte om det, men jag tror hon hatar sitt liv där. Zona är typ gillad av alla. Snape döljer inte att han avgudar hennes talang inom trolldryckskonst, alla Slytherin tjejer slåss om henne som bästa kompis, och killarna står på rad. Millie, hon är riktigt blyg, flitig och duktig i skolan, men om man lär känna henne så är hon pratglad och riktigt söt faktiskt. I personligheten alltså.. Shit, nu kommer madam Pince och jagar ut mig från biblioteket. Lika bra det, tänk om någon av mina polare ser mig sitta här och skriva. Nyfikna jeevlar dem. 26 jan, 2012 19:39
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-13 kl. 22:22
|
|
Hermia
Elev |
Supermegafoxyawsome
Once a MADling, always a MADling 27 jan, 2012 08:09 |
|
Ms.Markus
Elev |
27 jan, 2012 08:42 |
|
Borttagen
|
27 jan, 2012 15:03 |
|
MissFniss
Elev |
27 jan, 2012 16:15 |
|
Borttagen
|
Ni ska veta att vi inte kommer att gillar varandras inlägg hela tiden. Det är våra första inlägg på vår första novell tillsammans, så lite speciellt är det ju. :3
27 jan, 2012 17:53 |
|
LovisaPotter
Elev |
Ni är verkligen jätte bra på att skriva!
(fast det visste jag redan!!!) Piglet: How do you spell love? Pooh: You don't spell it, you feel it. 28 jan, 2012 21:12 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen